  • 1. Data: 2004-08-29 15:14:15
    Temat: czy znajac stary numer banku moge sprawdzic jaki jest nowy
    Od: "masia27 " <m...@g...pl>

  • 2. Data: 2004-08-29 16:22:31
    Od: "Rafał J. Czekała" <r...@w...pl>

  • 3. Data: 2004-08-29 16:40:11
    Od: "masia27 " <m...@g...pl>

  • 4. Data: 2004-08-29 16:45:56
    Od: "Rafał J. Czekała" <r...@w...pl>

    "masia27 " <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:cgt0tb$sni$1@inews.gazeta.pl...
    > to jak inaczej moge go ustalic?

    Zaraz zaraz ;-)
    Żebyśmy się dobrze zrozumieli ;-)

    Numer rachunku w standarcie NRB poznasz najlepiej w swoim banku lub od
    kontrahenta, na którego rzecz chcesz dokonać wpłaty.
    Tak zrozumiałem pytanie po zawartości - pytasz w nim o standard NBR - czyli
    standard numeracji kont

    Zaś w nagłówku pytasz o numer banku (oddziału) - ten jest niezmienny
    niezależnie czy w nowym czy starym standarcie zapisu numeru konta...

    RJCz

  • 5. Data: 2004-08-29 16:52:52
    Od: "masia27 " <m...@g...pl>

    Rafał J. Czekała <r...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Zaś w nagłówku pytasz o numer banku (oddziału) - ten jest niezmienny
    > niezależnie czy w nowym czy starym standarcie zapisu numeru konta...

    pomylilam sie w tytule, chodzi mi o nr rachunku
    od kontrahenta uzyskac go w tej chwili nie moge, bo on jest na wakacjach
    czy jak zadzwonie do jego banku to mi podadza?

  • 6. Data: 2004-08-29 16:58:02
    Od: "Rafał J. Czekała" <r...@w...pl>

    > [...] chodzi mi o nr rachunku
    > od kontrahenta uzyskac go w tej chwili nie moge, bo on jest na wakacjach
    > czy jak zadzwonie do jego banku to mi podadza?

    1. Jak zapytasz - "Dzień dobry, chcę poznać numer konta pana X." - na pewno
    nie podadzą
    2. Jak przyjdziesz ze starym numerem konta to może podadzą Ci nowy.
    3. Najlepiej jak wypełnisz druczek wpłaty wpisując stary numer i pójdziesz z
    nim do banku pana X. - to być może przyjmą wpłatę - niestety naliczając przy
    tym dodatkową opłatę.

    RJCz

  • 7. Data: 2004-08-29 17:15:48
    Od: "Marcin Kubiczek" <u...@h...com>

    Nowy numer można wbrew pozorom łatwo uzyskać, wystarczy że napiszesz na
    grupie lub na maila to uda się zrobić z niego NRB. Banki przeważnie mają wg
    wzorów, np. ING -> 1050 xxxx 1000 00xx xxxx xxxx gdzie za x podstawisz
    numer rachunku a cyfry kontrolne można uzyskać np. z programu IBANator ;)

    --

    pozdrawiam,
    mk

    --------------------------
    jeżeli masz nierówną końcówkę na rachunku,
    to przelej ją ;) każdy grosz się liczy ;)

    77114020040000300224907057
    50102055581111129345400064
    73213000043001027768700001

    Użytkownik "masia27 " <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    : w standardzie NBR?
    :
    : --
    : Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl ->
    http://www.gazeta.pl/usenet/

  • 8. Data: 2004-08-29 17:24:33
    Od: "Marek J" <markusjNOSPAM@.interia.pl>

> [...]
    > wzorów, np. ING -> 1050 xxxx 1000 00xx xxxx xxxx gdzie za x podstawisz
    > numer rachunku a cyfry kontrolne można uzyskać np. z programu IBANator ;)

    Ale niestety nie wszędzie tak jest jak w ING, niektóre banki wraz z
    wprowadzeniem NRB całkowicie zmieniły sposób numeracji rachunków, niektóre
    nawet przeniosły wszystkie rachunki do jednego centralnego oddziału
    rozliczeniowego.

    Odpowiadając na pierwsze pytanie - myślę że bank powinien podać NRB osobie
    znającej stary numer i dane posiadacza (imię i nazwisko lub nazwa firmy plus
    adres).

    Pozdrawiam

    Marek

  • 9. Data: 2004-08-29 17:26:02
    Od: "Marcin Kubiczek" <u...@h...com>

    no właśnie wiem że każdy bank ma swoją numerację, ale możemy do tego dojśc
    wspólnie, niech poda nam numer rozl. oddziału jaki ma a ktoś z grupy kto
    także ma w tym banku poda nam swój 'szyfr' rachunku ;))

    --

    pozdrawiam,
    mk

  • 10. Data: 2004-08-29 17:44:43
    Od: "masia27 " <m...@g...pl>

    Marcin Kubiczek <u...@h...com> napisał(a):

    > no właśnie wiem że każdy bank ma swoją numerację, ale możemy do tego dojśc
    > wspólnie, niech poda nam numer rozl. oddziału jaki ma a ktoś z grupy kto
    > także ma w tym banku poda nam swój 'szyfr' rachunku ;))

    prosze bardzo, oto numer:
    18200001-0806734004