  • 1. Data: 2009-12-28 23:40:29
    Temat: czym jest token lub lista haseł jednorazowych?
    Od: z...@o...pl

    do czego służy token lub lista haseł jednorazowych, wiemy...
    używamy ich do zatwierdzania przelewów w internetowym
    kanale dostępu do rachunku bankowego

    ja chcę zadać pytanie dotyczące poprawności językowej

    czy token lub lista haseł jednorazowych jest instrumentem?
    urządzeniem? narzędziem?

    chodzi mi o określenie, które będzie jednocześnie poprawne
    językowo i nie-sprzeczne z językiem ustawy prawo bankowe i
    regulaminów bankowych

  • 2. Data: 2009-12-29 06:06:09
    Temat: Re: czym jest token lub lista haseł jednorazowych?
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    z...@o...pl pisze:
> [...]
    >
    > chodzi mi o określenie, które będzie jednocześnie poprawne
    > językowo i nie-sprzeczne z językiem ustawy prawo bankowe i

    Jest metodą uwierzytelnienia.

    wer

  • 3. Data: 2009-12-29 07:11:29
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Tue, 29 Dec 2009 07:06:09 +0100, b...@n...pl napisał(a):

    > Jest metodą uwierzytelnienia.

    No i też urządzeniem jeżeli mamy na myśli token sprzętowy np RSA. Lista
    haseł to taki substytut sprzętowego tokena, żeby nie powiedzieć jego
    biedniejszy krewny ;)

    Xenocide

  • 4. Data: 2009-12-29 09:34:01
    Od: "Stokrotka" <o...@a...pl>

    A dlaczego nie pasuje ci określenie
    ?

  • 5. Data: 2009-12-29 10:48:46
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Stokrotka" <o...@a...pl> napisał w wiadomości

    > (tekst w nowej ortografi: ó->u, ch->h, rz->ż lub sz, -ii -> -i)
    > Ortografia to NAWYK, często nielogiczny, ktury ludzie ociężali umysłowo,

    Nawyk nie nawyk, ale na pierwszy rzut oka moge stwierdzic, czy mam do
    czynienia z normalnym czlowiekiem, czy z idiota.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 6. Data: 2009-12-30 23:28:48
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    <b...@n...pl> hhc68e$vgk$...@n...supermedia.pl

    > Jest metodą uwierzytelnienia.

    Token jest metodą? Raczej nie. Ani to Metoda, ani Cyryl. ;)
    Narzędzie? OK. Urządzenie -- tym bardziej. Ale metoda -- nie.

    metoda ż IV, CMs. ~odzie; lm D. ~od

    1. <<świadomie i konsekwentnie stosowany sposób postępowania
    dla osiągnięcia określonego celu; zespół celowych czynności
    i środków>>

    Token jest sposobem lub czynnością? Na pewno nie.

    Metoda wychowania dziecka.

    2. <<sposób naukowego badania rzeczy i zjawisk; ogół reguł
    stosowanych przy badaniu rzeczywistości>

    Token ma być sposobem czy regułą?

    Metoda naukowa.
    Metoda badań archeologicznych.
    z gr.

    Coś tu nie tak. :)

    -=-

    Korzystanie z tokena czy zdrapek może być metodą,
    ale sam token czy zdrapka -- nie. :) IMO rzecz jasna. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 7. Data: 2009-12-31 23:21:38
    Od: "Tiber" <p...@p...onet.pl>

    Silly, silly SDD nabazgrału:

    > Nawyk nie nawyk, ale na pierwszy rzut oka moge stwierdzic, czy mam do
    > czynienia z normalnym czlowiekiem, czy z idiota.

    A czy uzywanie polskich znakow diakrytycznych to tez nawyk, czesto
    nielogiczny, ktory ludzie nieociezali umyslowo...?

    Robiąc laskę oczywiście.

    --
    tbr

  • 8. Data: 2010-01-11 02:18:28
    Temat: Re: czym jest token lub lista hase? jednorazowych?
    Od: Marcin Gryszkalis <m...@f...pl>

    z...@o...pl wrote:
    > czy token lub lista haseł jednorazowych jest instrumentem?
    > urządzeniem? narzędziem?

    Istotne w procesie autoryzacji jest samo hasło (jednorazowe), lista haseł
    jest po prostu nośnikiem takich haseł a token jest ich generatorem.

    Sama karta nie jest żadnym szczególnym bytem, bo hasła można przepisać na
    kartkę w zeszycie albo zrobić karcie zdjęcie.

    Hasło natomiast nie jest instrumentem ani narzędziem tylko parametrem
    autoryzacji (która z kolei jest funkcją).

    pozdrawiam
    --
    Marcin Gryszkalis, PGP 0x9F183FA3
    jabber jid:m...@f...pl, gg:2532994

  • 9. Data: 2010-01-30 15:19:38
    Od: Rafał Maszkowski <r...@i...edu.pl>

    In pl.hum.polszczyzna xbartx <b...@h...net> wrote:
    > No i też urządzeniem jeżeli mamy na myśli token sprzętowy np RSA. Lista
    > haseł to taki substytut sprzętowego tokena, żeby nie powiedzieć jego
    > biedniejszy krewny ;)

    Tak naprawdę to jest to token generator, który wytwarza tokeny/hasła.
    Wydrukowana lista haseł to produkt takiego generatora, który jest za
    duży żeby go trzymać w kieszeni.

    R.
    --
    Uniwersytet katolicki to oksymoron udający tautologię.

  • 10. Data: 2010-01-30 18:15:52
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On 30 Sty, 16:19, Rafał Maszkowski <r...@i...edu.pl> wrote:

    > Tak naprawdę to jest to token generator, który wytwarza tokeny/hasła.
    > Wydrukowana lista haseł to produkt takiego generatora, który jest za
    > duży żeby go trzymać w kieszeni.

    Nie ma żadnego powodu, aby hasła na liście pochodziły z jakiegokolwiek
    generatora. Lepiej, aby były losowane.

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski