  • 11. Data: 2009-10-19 12:43:20
    Temat: Re: dali ciala z certyfikatem...
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    MattS <M...@m...ms> writes:

    > https://www.mbank.pl przedstawia się certyfikatem wystawionym na
    > www.mbank.com.pl.

    Powinni zrobic normalne przekierowanie HTTP (bez HTTPS, bo i po co),
    zamiast tego:

    $ host www.mbank.pl
    www.mbank.pl has address 193.41.230.81
    $ host www.mbank.com.pl
    www.mbank.com.pl has address 193.41.230.81

    > W przypadku citibanku to poważniejszy problem.
    > https://online.citibank.pl przedstawia się certyfikatem wystawionym
    > dla *.test.edgekey.net

    Akamai. Dziwna sprawa - Akamai ma im robic "online"?

    > Wygląda to jak podręcznikowy przykład podstawienia lewej, fałszywej
    > strony. Jeśli citibank zrobił aż taką pomyłkę, to bardzo źle o nich
    > świadczy. Równie dobrze może się okazać, że przez pomyłkę dane
    > klientów i ich kart wcale nie są dobrze zabezpieczone a w efekcie ileś
    > tysięcy ich klientów starci czas i mnóstwo nerwów na wysyłanie
    > reklamacji i udowadanianie, że nie są wielbłądami.

    To sa niezalezne rzeczy.
    Userzy raczej nie powinni korzystac z tego edgekey, zwlaszcza jesli sie
    dobrze czuja.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 12. Data: 2009-10-19 15:34:10
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-10-19, Koteczek <n...@s...org> wrote:

    [...]

    > lamerzy na posadkach. Jesli nie ma przekierowania np przez modrewrite na jeden
    > i staly adres logowania,

    A mnie się jednak wydaje, że mod_rewrite działa _po_ weryfikacji połączenia,
    a nie przed, bo najpierw się trzeba połączyć, a potem owy request przetwarzać
    i kierować w odpowiednie miejsce.

    > a linki na ich stronach sa do obu adresow to certyfikat powinien byc tak zwany
    > z gwiazdka czyli *.citibank.pl - sa takie.

    A są linki na ich stronach do obu adresów?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 13. Data: 2009-10-19 17:42:13
    Od: Ra <a...@a...com>

    Krzysztof Halasa pisze:

> [...]
    > $ host www.mbank.com.pl
    > www.mbank.com.pl has address 193.41.230.81

    > Akamai. Dziwna sprawa - Akamai ma im robic "online"?

    zdarza się i tak, tylko trzeba bardzo uważać przy developmencie i
    konfiguracji bo content dla danej sesji potrafi się zakeszować i serwuje
    potem wszystkim to samo ;)

  • 14. Data: 2009-10-19 17:42:38
    Od: Mariusz <m...@s...org>

    W dniu 2009.10.19 14:07, Koteczek pisze:

    > to certyfikat powinien byc tak zwany z gwiazdka czyli *.citibank.pl - sa
    > takie.

    Są, ale:
    1. nie są zalecane
    2. nie każdy program je obsługuje (być może ze względu na 1.)

    --
    Mar

  • 15. Data: 2009-10-19 20:21:13
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    Tomasz Chmielewski wrote:

    > Normalnym jest, ze jeden certyfikat wystawia sie dla adresow:
    >
    > - www.domena.tld, oraz:
    > - domena.tld
    >
    > Wlasnie zeby nietechniczny klient nie mial tego typu zagwostek.

    tylko co poradzisz temu nietechnicznemu klientowi jak mu przegladarka
    nie obsluzy certyfikatu wildcardowego?

    nie mowiac juz o bezpieczenstwie, bo utrata klucza bedzie oznaczac
    problem dla wszystkich subdomen

  • 16. Data: 2009-10-19 20:38:47
    Od: Paweł <r...@1...0.0.1>

    Paweł wrote:

    > normalne?
    >
    > przykladowo w eurobanku nie wejdziesz na strone www.online...
    > tylko na samo online i zamieszania nie ma.

    dorzuce jeszcze dwa banki.

    alior: https://aliorbank.pl - ok, z "www." - err.
    db: https://ebank.db-pbc.pl - ok, z "www." - err.

    tu przynajmniej mamy spojnosc :)

  • 17. Data: 2009-10-19 21:14:52
    Od: Tomasz Chmielewski <m...@n...wpkg.org>

    MarcinF wrote:

    > tylko co poradzisz temu nietechnicznemu klientowi jak mu przegladarka
    > nie obsluzy certyfikatu wildcardowego?

    Z ciekawosci, jaka to przegladarka nie obsluguje tego typu certyfikatow?
    Mosaic? Jakas tekstowa sprzed 15 lat?

    > nie mowiac juz o bezpieczenstwie, bo utrata klucza bedzie oznaczac
    > problem dla wszystkich subdomen

    Wiesz, jak ktos uzywa przegladarke sprzed 15 lat, ktora nie potrafi
    sobie poradzic z tego typu certyfikatami, to trudno tu dyskutowac o
    utracie klucza przez administratora domeny.

    Poza tym, nie mowilem o certyfikacie dla wszystkich domen (wildcard SSL
    certificate - *.domena.tld - sa piekielnie drogie, i maja wiele wad,
    m.in. ta, o ktorej wspominasz), tylko o certyfikacie dla _dwoch_ domen:
    https://www.domena.tld i http://domena.tld.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 18. Data: 2009-10-20 19:28:19
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

> [...]

    > połączenia, a nie przed, bo najpierw się trzeba połączyć, a potem owy
    > request przetwarzać i kierować w odpowiednie miejsce.

    W zasadzie i tak i nie. Co prawda https jest warstwę wyżej od http i
    można domniemać, że dopiero po
    wymianie kluczy następuje przetworzenie żądania http, a więc i ewentualne
    wykonanie rewrite, ale z drugiej strony nie powoduje to niemożliwości
    ustawienia przekierowania na właściwy adres jako choćby zwyczajny nagłówek
    http.

  • 19. Data: 2009-10-20 19:45:01
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Ra <a...@a...com> writes:

    > zdarza się i tak, tylko trzeba bardzo uważać przy developmencie i
    > konfiguracji bo content dla danej sesji potrafi się zakeszować i
    > serwuje potem wszystkim to samo ;)

    Tu nie chodzi o to, co sie zdaza, a co sie nie zdaza, tylko o to, komu
    klient podaje m.in. haslo itd. sluzace do dostepu do banku.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 20. Data: 2009-10-20 19:55:12
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-10-20, Marcin Wasilewski <j...@a...pewnie.je.st> wrote:

    [...]

> [...]
    > to niemożliwości ustawienia przekierowania na właściwy adres jako choćby

    Oczywiście. Ale to będzie wyglądać tak:
    1. wchodzę na https://example.com/
    2. Dostaję info, że cert jest niewłaściwy
    3. Jeśli akceptuję
    - Przekierowuje mnie na właściwy adres
    4. Jeśli nie, to przeglądarka blokuje jakiekolwiek dalsze przetwarzanie.

    IMHO nie uda się ominąć 2.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl