  • 11. Data: 2004-09-04 12:54:03
    Temat: Re: darmowe konto internetowe ?
    Od: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>

    Zdarzyło się to jak raz 2004-09-04 14:42, kiedy _Mark_ napisał(a) co
    następuje:
    > Użytkownik "yayco" <i...@s...com> napisał w wiadomości

    > Jeśli chcesz płacić bez dyskusji za każdą czynność, którą wykonuje bank, to
    > uważam, że nie powinieneś się w tym wątku wypowiadać. Inaczej podważasz sens
    > takich pytań jakie m.in. zadał autor wątku.

    Jak bardzo łatwo zauważyć, wcale nie napisałem że akurat ja chcę płacić.
    Napisałem jedynie, że jak ktoś chce, to nie należy mu tego zabraniać.
    Szło mi o to jedynie, że takiej osoby nie należy od razu obrażać.

    Nie miało to nic wspólnego z pierwszym postem w wątku, ale skoro się
    domagasz, to jego autorowi polecił bym e-konto pro w Lukasie, które
    (przy spełnieniu pewnych wymagań: używanie karty, lokata albo
    odpowiednio duży stan konta) jest bezpłatne. Ale pewnie zaraz się
    dowiem, że ma być bez wymagań, a ja się nie znam. Na wszelki wypadek,
    przepraszam z góry.
    A jak uważasz, że nie powinienem się wypowiadać, to zrób z moimi postami
    to, co ja zrobiłem z MXW: cokolwiek by nie napisał, ja już tego nie
    przeczytam.
    Przepraszam za kłopot

  • 12. Data: 2004-09-04 12:59:55
    Od: "Ciekawy" <c...@m...pl>

    > Gdy bank pozycza pieniadze klientowi to jest powszechnie akceptowanym
    > fakt ze klient placi prowizje ale gdy klient pozycza bankowi to zaczyna
    sie
    > wyliczanie jakis wydumanych kosztow wzietych z sufitu. A przeciez m.in.
    > bankomaty sa po to by bank mogl zredukowac personel i wiecej zarobic
    > poprzez obnizke _swoich_ kosztow prowadzenia dzialalnosci.
    > No ale kolega woli jeszcze fundowac bankom bankomaty - zalosne

    Troche to demagogiczne, ale cos w tym jest. :))

    Mnie najbardziej denerwuje fakt, ze niedlugo we wszystkich bankach bedziemy
    placic za wyplate SWOICH pieniedzy w oddzialach.

  • 13. Data: 2004-09-04 13:27:42
    Od: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>

> [...]

    odpowiednio duży stan konta) jest bezpłatne. Ale pewnie zaraz się
    dowiem, że ma być bez wymagań, a ja się nie znam. Na wszelki wypadek,
    przepraszam z góry, tym bardziej, że przecież ten token nie był za darmo...

  • 14. Data: 2004-09-04 13:49:47
    Od: "_Mark_" <s...@o...pl>

    Użytkownik "yayco" <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com> napisał w wiadomości

    > Jak bardzo łatwo zauważyć, wcale nie napisałem że akurat ja chcę płacić.
    > Napisałem jedynie, że jak ktoś chce, to nie należy mu tego zabraniać.
    > Szło mi o to jedynie, że takiej osoby nie należy od razu obrażać.

    Ale ja nie widzę nic szczególnie obraźliwego w jego postach ;) Może nie
    jestem tak wrażliwy?
    Chociło Ci o słowo "plebs"? Ja poniekąd sie z nim zgadzam. Plebs (lud,
    pospólstwo, czy jak to sobie nazwiesz) będzie się cieszył gdy np.
    hipermarkety bedą pobierały opłatę za wejście, motywując to tak:
    "Macie ochronę przed deszczem, zimnem, słońcem i możecie tu miło spędzać
    popołudniowe godziny". I on próbuje z tym walczyć uświadamianiem,
    zawstydzaniem, bo to szkodzi pozostałym klientom. A że Tobie ten sposób
    wyrażania dezaprobaty nie odpowiada, to chyba kwestia wrażliwości.

> [...]
    > (przy spełnieniu pewnych wymagań: używanie karty, lokata albo
    > odpowiednio duży stan konta) jest bezpłatne.

    Dziekuję w imieniu swoim i roota wątku :))

    > A jak uważasz, że nie powinienem się wypowiadać, to zrób z moimi postami
    > to, co ja zrobiłem z MXW: cokolwiek by nie napisał, ja już tego nie
    > przeczytam.

    Od plonkowania Ciebie lub MXW jestem jeszcze bardzo, bardzo daleki :)))

    Pozdrawiam

  • 15. Data: 2004-09-04 14:10:11
    Od: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>

    Zdarzyło się to jak raz 2004-09-04 15:49, kiedy _Mark_ napisał(a) co
    następuje:

> [...]
    > zawstydzaniem, bo to szkodzi pozostałym klientom. A że Tobie ten sposób
    > wyrażania dezaprobaty nie odpowiada, to chyba kwestia wrażliwości.

    Może być, że to kwestia wrażliwości, ale i prakseologii też. Tezę że
    można kogoś przekonać do swoich racji za pomocą nazywania go plebsem i
    zachęt do stukania się w głowę, uważam za empirycznie niepotwierdzalną.
    Tak w ogóle, to warto pamiętać, że agresja jest pochodną lęku (lęk
    prowadzi do frustracji, a frustracja rodzi agresję). Co więcej, siłowe
    reagowanie na inne poglądy , choćby poprzez obrażanie bliźnich skłonny
    jestem zaliczać do cech jak najbardziej "plebejskich"(weź choćby Opalonego).
    Jak się chce kogoś pouczać, to najpierw trzeba sobie zbudować autorytet,
    wtedy jest łatwiej. MXW pouczający Amrę? Czy, niezależnie od tego, komu
    przyznajesz rację, nie wydaje Ci się to zachwianiem proporcji? Zasada
    równości jest zasadą ze wszech miar "plebejską"...

    > Dziekuję w imieniu swoim i roota wątku :))

    Nie ma za co, on i tak Lukasa nie lubi (może zresztą i słusznie).

  • 16. Data: 2004-09-04 14:37:19
    Od: "MXW" <m...@n...here>

    "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl> wrote in message

    > a musi byc bezplatne?
    > Przeciez za podstawowe konto placic do 5 zl - to przeciez nie majatek..

    Owszem musi - bo elementarna uczciwosc tak nakazuje i ... poczytaj sobie na temat
    etyki w biznesie.

  • 17. Data: 2004-09-04 14:52:10
    Od: "_Mark_" <s...@o...pl>

    > wtedy jest łatwiej. MXW pouczający Amrę? Czy, niezależnie od tego, komu
    > przyznajesz rację, nie wydaje Ci się to zachwianiem proporcji? Zasada
    > równości jest zasadą ze wszech miar "plebejską"...

    Nasza dyskusja staje się za bardzo offtopiczna ;), ale ja tego odwołania
    plebejskiego nie odczytałem jako skierowanego personalnie do Michała (raczej
    odwrotnie "Z choinki sie urwales?"). Jak pisałem lubię "ostre" dyskusje, ale
    w tym wątku proponuję EOT :))

    Pozdrawiam

  • 18. Data: 2004-09-04 15:42:16
    Od: "MXW" <m...@n...here>

> [...]
    > kosztow jego utrzymania? Co to gadasz. I co mam konkretnie sobie o etyce
    > biznesu poczytac?
    > Z choinki sie urwales?
    > Przeciez utrzymanie konta bank kosztuje + przelewy tez go kosztuja + wyplaty
    > z bankomatow i tak dalej i tak dalej,. To wszystko iles tam kosztuje - a
    > oprocz tego wlascieil chialby zarobic wiecej niz gdyby te kase wlazyl w
    > obligacje.
    > Czy to nie jest etyczne?
    > Rece mi opadaja na taka argumentacje i jeszcze wlaczanie do tego etyki

    No tak,,, i jak w Polsce ma byc normalnie ? Skoro nawet plebs reprezentuje
    nastepujace oszolomstwo:

  • 19. Data: 2004-09-04 15:44:56
    Od: "MXW" <m...@n...here>

    "Sławomir Szyszło" <s...@p...onet.pl> wrote in message
    > Dnia Sat, 4 Sep 2004 10:37:19 -0400, "MXW" <m...@n...here> wklepał(-a):

    > Pobieranie opłat za świadczenie usługi jest nieetyczne? ROTFL

    Natepny rozesmainy frajer
    Jakie uslugi - ze ktos zarabia za malo na przechowywaniu moich pieniedzy ?
    Puknij sie w glowke.

  • 20. Data: 2004-09-04 16:06:09
    Od: "MXW" <m...@n...here>

    > Dnia Sat, 4 Sep 2004 11:44:56 -0400, "MXW" <m...@n...here> wklepał(-a):

    > Bankomaty, karty płatnicze/kredytowe, obsługa w placówkach, przez Internet czy
    > telefon, lokaty, inwestycje - to są usługi.

    Ale nie proste przechowywanie pieniedzy oraz proste operacje na nich - czyli:
    -zalozenie i prowadzenie konta
    -przelewy elektroniczne
    -wplaty

    Naucz sie czytac.