  • 11. Data: 2009-10-29 11:41:24
    Temat: Re: dbnet moje 3 grosze a nawet 5 ;)
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Wed, 28 Oct 2009 17:27:26 +0100, Valdi.Pavlack napisał(a):

    > Dwa pytania:
    > 1. Przerabiałeś ich kursy przy płatności kartami po za Polską?

    To już Ci podano. Jak było na grupie kursy takie sobie, ale do drobnych
    wypłat typu 10-20 euro na pewno lepiej nie znajdziesz ;)

    > 2. Możesz zapodać jakaś foteczkę zachipowanego plastiku od DB? ;)

    Po pracy dzisiaj wrzucę.

    --
    xbartx

  • 12. Data: 2009-10-29 11:42:55
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Thu, 29 Oct 2009 09:45:49 +0100, Michal Zapalowski napisał(a):

    > Zdarzylo misie placic w eurolandzie tego samego dnia dojczebankowym
    > electronem tudziez MC z Pekao SA i kursy EUR/PLN wyszly jak ponizej:
    >
    > DB: 4.3412
    > Pekao: 4.3273
    >
    > Kurs sprzedazy NBP z tego dnia wynosil 4.2238
    >
    > Niby roznica niewielka ale..

    Już chyba były na grupie raz kursy DB. Generalnie karta nadaje się do
    drobnych wypłat typu 10-20 euro lub jakiejś innej waluty, gdzie prowizja
    z eurobanku lub polbanku znacznie podnosi kurs.

    --
    xbartx

  • 13. Data: 2009-10-29 12:37:06
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Wed, 28 Oct 2009 19:15:23 +0100, robbi napisał(a):

    > A jak oceniasz ergonomie DBnet vs Multi? Już jakiś czas temu zacząłem
    > myśleć o zmianie Multi (Osobiste, Wspólne i Firmowe) na coś innego ale
    > jakoś nie znalazłem banku którego system www by potrafił przebić Multi.

    Według mnie mbank i multi to już powoli historia. Często są stawiani jako
    wzór, ale nie dlatego, że są zawsze najlepsi i mają najnowsze
    rozwiązania, tylko dlatego, że się do nich dużo ludzi przyzwyczaiło a nic
    innego nie używało. Tak naprawdę www mbank/multi jest kompletnie
    niekonfigurowalne i musimy się zdać na to co serwuje na bank. Sprawy tak
    podstawowe jak zaglądniecie do historii konta lub karty, albo wykonanie
    przelewu jednorazowego, to szczególnie w multi - niezłe klikanie (w
    mbanku to poprawili).
    Co do samej ergonomii to nie jestem zbyt dobrą osobą, bo za dużo przez
    www nie robię ot przelewy głównie a jednocześnie chce mieć usługi bankowe
    tanie, więc nie marudzę że kolor www nie taki, że hasło za długie/
    krótkie, że token, że kody, że smsy - jeżeli dostaje coś w zadowalającej
    mnie cenie, zazwyczaj 0 pln, to nie grymasze ;)

    --
    xbartx

  • 14. Data: 2009-10-29 12:38:17
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Wed, 28 Oct 2009 22:58:00 +0100, Stef9 napisał(a):

    > Ja nie narzekam na funkcjonalność mBanku.

    Ja też nie, ale w mbanku nie mam darmowych wszystkich bankomatów w
    polsce. To tyle i aż tyle ;)

    --
    xbartx

  • 15. Data: 2009-10-29 12:42:12
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Thu, 29 Oct 2009 08:54:38 +0100, Michal Zapalowski napisał(a):

    > Nawiasem mowiac, TANy sa wielorazowego uzytku - po odslonieciu gdzies
    > 1/3 kodow system zaczyna 'oszczedzac' i prosi o jeden kod 'nowy' a drugi
    > z recyclingu. IMHO troche to dziwne ale moze sie nie znam. :)

    Być może w ich przypadku jest tak jak w getin czyli karta TAN to po
    prostu token tylko że papierowy.

    > Spoko, spoko - za 'darmowosc' zagranicznych bankomatow zaplacisz z
    > nawiazka przy przeliczeniach walut. ;)

    Do tego mamy przecież polbank i ich debtówkę lub kk. Przy niskich
    kwotach, jak już wspomniałem, na pewno będzie się opłacać wybieranie
    pieniędzy z bankomatu.

    --
    xbartx

  • 16. Data: 2009-10-29 20:16:09
    Od: Tolek <t...@N...gazeta.pl>

    On 2009-10-29 08:54, Michal Zapalowski wrote:
    > Nawiasem mowiac, TANy sa wielorazowego uzytku - po odslonieciu gdzies 1/3
    > kodow system zaczyna 'oszczedzac' i prosi o jeden kod 'nowy' a drugi z
    > recyclingu. IMHO troche to dziwne ale moze sie nie znam. :)
    Też tak myślałem, ale to chyba przypadek. Po odsłonięciu 2/3 karty już
    zdarza się, że obydwa są odsłonięte. Podejrzewam, że te kody będą
    generalnie wielorazowego użytku, aż do utraty ważności karty.

    T.

  • 17. Data: 2009-10-29 21:55:31
    Od: Don Pedro <D...@o...pl>

    xbartx wrote:

    > Ja też nie, ale w mbanku nie mam darmowych wszystkich bankomatów w
    > polsce. To tyle i aż tyle ;)

    Ale masz w mBanku przelewy między własnymi rachunkami wykonywane w
    czasie rzeczywistym. I dla mnie to jest KOLOSALNA przewaga mbanku nad
    DB, niestety. Dla mnie dbNet to 'siermięga' jest...

    --
    Wariat ;)

  • 18. Data: 2009-10-29 21:59:52
    Od: Don Pedro <D...@o...pl>

    Tolek wrote:
> [...]
    > zdarza się, że obydwa są odsłonięte. Podejrzewam, że te kody będą
    > generalnie wielorazowego użytku, aż do utraty ważności karty.

    Muszą być. Inaczej każdy w miarę aktywny 'przelewacz' musiałby karty TAN
    wymieniać co miesiąc-dwa. Każda operacja w dbNet, także przelewy między
    własnymi kontami wymaga autoryzacji kodami z TAN. Kumulacje przelewów w
    paczki do podpisania jednym kodem nie za wiele tu poprawiają...

    --
    Wariat ;)

  • 19. Data: 2009-10-29 23:09:02
    Od: "Michal Zapalowski" <g...@g...de>

    Dnia 29-10-2009 o 21:16:09 Tolek <t...@n...gazeta.pl>
    napisał(a):

    > Też tak myślałem, ale to chyba przypadek. Po odsłonięciu 2/3 karty już
    > zdarza się, że obydwa są odsłonięte. Podejrzewam, że te kody będą
    > generalnie wielorazowego użytku, aż do utraty ważności karty.

    To zrob eksperyment i gdy nastepnym razem poprosi Cie o stare kody, podaj
    mu jakies dowolne cyfry. Zaloze sie, ze nastepne kody, przynajmniej jeden
    z nich, beda nieuzywane. :D

    Podejrzewam, ze podobnie system reaguje na kilkudniowa przerwe w
    logowaniach. Mialem do tej pory cztery okresy 'lenistwa' i za kazdym razem
    pierwsza operacja wymagala dwu nowych TANow. Choc cztery zdarzenia to w
    sumie raczej kiepska statystyka, wiec pewnosci nie mam.

    A co sie stanie po 'zdrapaniu' calej karty, powinienem wiedziec juz
    niezabawem. :)

    --
    Michal Zapalowski
    g...@g...de

  • 20. Data: 2009-10-29 23:09:07
    Od: "Michal Zapalowski" <g...@g...de>

    Dnia 29-10-2009 o 22:59:52 Don Pedro <D...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    [...]
    > Muszą być. Inaczej każdy w miarę aktywny 'przelewacz' musiałbykarty TAN
    > wymieniać co miesiąc-dwa.

    Chyba troszke przesadziles z tym 'musza'. Zaliczylem jak do tej pory 6
    bankow z autoryzacja TANami, i wsrod nich jedynie DB sknerzy na kodach.
    Niech drukuja na tekturce, jak Nordea czy Pekao, skoro juz chca oszczedzac
    na plastiku.

    Swoja szosa, drukowanie na karcie numeru klienta, ktory sluzy jako
    identyfikator do logowania, to tez IMHO sredni patent. Jezeli komus
    niepowolanemu wpadnie w lapy karta z TANami, to przed wyczyszczeniem konta
    chroni jedynie piec cyferek hasla, bo login i kody autoryzacyjne juz ma.

    --
    Michal Zapalowski
    g...@g...de