  • 11. Data: 2009-03-08 22:45:04
    Temat: Re: depozyt zabezpieczajacy pytanie
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    Zyga wrote:

    > Użytkownik "chp" <a...@a...com> napisał w wiadomości

    > Żadne ujemne saldo. Napisałem: "Spadnie poniżej WŁAŚCIWEGO depozytu
    > zabezpieczającego." Nie myl pojęć. Są dwa rodzaje depozytów, wstępny i
    > właściwy. Poczytaj http://bossa.pl/edukacja/kontrakty/na_indeksy.html,
    > potem pytaj.

    Teraz depozyt wstępny = depozyt właściwy. Mówię o fw20xxx.

  • 12. Data: 2009-03-09 11:31:40
    Od: "chp" <a...@a...com>

    Użytkownik "skippy" <m...@o...the.moon> napisał w wiadomości
    > Jeśli grasz u jakiegos marketmakera i zająłeś pozycje faktycznie w
    > zakładzie z nim, to może mu bardzo mało zależeć na zamykaniu jeśli strata
    > się powieksza.
    > Istotny jest, jak Ci tu piszą, regulamin.
    > Czy ma prawo tak zrobić, czy nie.

    OK. Nie jest to polskie BM, jest to wlasnie zagraniczny marketmaker,
    (poki co nie wymieniam nazwy). W ich regulaminie jest napisane
    o uzupelnianiu minimalnego wymaganego depozytu - i co do tego
    wszystko jest jasne tak jak powinno byc.
    Jednak znalazlem jeszcze jeden punkt w ich regulaminie ktory mowi
    iz depozyt nie jest jedynym zobowiazaniem w stos do nich,
    trzeba rowniez zaplacic za wszystkie straty wynikajace z pozycji.
    Moja strata na pozycji ktora przekroczyla wartosc depozytu
    nie wyniknela z nocnej luki tak jak to pisze kolega Anatol,
    byla ona wynikiem pojscia instrumentu podczas sesji.
    Jesli wiec zabezpieczyli sie w regulaminie wlasnie
    tym powyzszym zdaniem iz trzeba regulowac wszystkie poniesione
    straty to po co istota depozytu ? Dodam iz strata mojeh pozycji
    zostala przekroczona 4 krotnie depozyt , w momencie kiedy
    naruszyla depozyt nie bylem online ale nie martwilem sie az tak
    gdyz nie byly to duze sumy i bylem pewien ze po wyzerowaniu
    depozytu zostanie ona tak czy siak zamknieta. Jednak po
    zauwazeniu ze pozycja nie zostala zamknieta bylo mi juz wszystko
    jedno - myslac iz skoro nie zamkneli to ich blad - i tak tez
    pozycja stworzyla strate wartosci 4x depozyt, to juz suma wieksza,
    i wtedy zostala zamknieta - najlepsze ze nastepnego dnia instrument
    wrocil i finalnie bylbym juz na plusie heh.
    Marketmaker po kilku tygodniach poprosil o wplacenie tejze straty.
    Jakie sankcje ewentualnie groza jestli tego nie zrobie ?

    pozdr.

  • 13. Data: 2009-03-09 12:15:43
    Od: "DJ" <d...@p...onet.pl>

    > OK. Nie jest to polskie BM, jest to wlasnie zagraniczny marketmaker,
    > (poki co nie wymieniam nazwy).

    Napisz co to za MM. Jak nie chcesz na grupie to na priv.

    Pozdrawiam

    Darek

  • 14. Data: 2009-03-09 17:08:53
    Od: "chp" <a...@a...com>

    Użytkownik "Anatol" <c...@u...pl> napisał w wiadomości

    > Przeczytaj sobie regulamin obrotu na derywatach swojego biura - powinien
    > być zapis iż w przypadku gdy depozyt spadnie poniżej minimum KDPW a klient
    > go nie uzupełni to biuro odpowiednio zamyka pozycje. Poziom depozytu KDPW
    > nie zabezpiecza możliwej zmienności np. dla WIG20 obecnie bodaj 11,9%,
    > jeżeli utrzymujesz się tuż nad minimum z longami a potem nastąpi sesja ze
    > spadkiem 6% i kolejna z minimum np. -7% to zamknięcie biura może
    > spowodować realizację straty w sumie -13% czyli tracisz cały kapitał i
    > trzeba jescze dopłacić.

    Moja sytuacja miala miejsce z zagranicznym marketmakerem,
    opisalem to w poscie wyzej.
    Ale dla wlasnej wiedzy jak to sie ma na GPW ?
    co w sytuacji jesli sie nie zaplaci ? czy groza sankcje jak przy innych
    naleznosciach wobec organu?

    -