  • 1. Data: 2010-10-28 21:56:44
    Temat: dlaczego DB net jest taki gówniany
    Od: "Czesuaw P." <c...@o...pl>

    dlaczego Deutsche Bank "DB-net" jest taki gówniany?

    1. Jestem poza domem. Przelewu nie zrobię, bo nie mam ze sobą karty kodów.
    Kto to wymyślił? Wybaczę kody Inteligo, bo Inteligo działa i wymyslone
    zostało lat temu chyba 8 (albo i 10?).
    Ale DB-net ktoś wymyślał niedawno. I takiego gniota zrobił?

    2. Fajne te kody. W kółko wklepuję te same, ta sama geni(t)alna karta.
    W Inteligo kody są naprawdę jednorazowe, i dostanę nowe. Tak też było w
    mBanku, też były jednorazowe. I w BGŻcie.
    A tu takie plstikowe guano.

    3. Strona www jako zakładka w przeglądarce.
    Korzystam via www z banków: Lukas, Citi, mBank, Open Finance, Inteligo.
    No i DB easy(ROTFL!)NET.
    Przeglądam to na winXP Home, w IE.
    Na koniec pracy każdy z banków "wyloguj" i zamykam kartę w przeglądarce.
    Zamykają się wszystkie, ale DBnet wisi i coś robi. ZAWSZE! Karta zayka się
    nigdy natychmiast jak inne banki, tylko "wisi" i nie znika przez minutę,
    wyraźnie spowalniając komputer/przeglądarkę. Co do czorta robi ten gówniany
    DB, co wysyła albo ściąga?
    Ten punkt najbardziej mi działa na nerwy.
    I nie rzecz w systemie i przeglądarce jakiej używam - dla czepiających się.
    Bo inne banki po 'wyloguj' i 'krzyżyku' zamykają się normalnie i karty także
    znikają normalnie i szybko. A DB-easy(ROTFL!)NET nie.

    4. Intuicyjność i przejrzystość DB - na tle wyżej wymienionych przeze mnie -
    dno, kupa!
    Miałem kiedyś jeszcze poza wymienionymi w pkt.3. konta w BGŻ/Integrum,
    Fortis/epakiet, Gospodarczy Bank Wielkopolski, ING, Millenium, Raiffeisen i
    coś jeszcze - kiedyś jednocześnie miałem 12 rachunków z dostępem na www -
    ale takiego szajsu nieprzejrzystego jak DB to nie było nigdzie.

    --
    Mam pierdolca - zbieram na psychiatrę.
    Proszę o wsparcie

    Żadam ochrony BOR!

  • 2. Data: 2010-10-28 22:14:59
    Temat: Re: dlaczego DB net jest taki gówniany
    Od: Grzexs <g...@g...pXl>

    > dlaczego Deutsche Bank "DB-net" jest taki gówniany?

    Bo jest tani.

    > 1. Jestem poza domem. Przelewu nie zrobię, bo nie mam ze sobą karty kodów.

    Zrób sobie zdjęcie zdrapanej karty kodów i zaszyfruj gdzieś w komórce.

> [...]
    > Raiffeisen i coś jeszcze - kiedyś jednocześnie miałem 12 rachunków z
    > dostępem na www - ale takiego szajsu nieprzejrzystego jak DB to nie było

    A mnie najbardziej wkurza, że przelewy wewnętrzne chodzą "w godzinach
    pracy banku", do reszty z biedą można się przyzwyczaić.

    --
    Grzexs

  • 3. Data: 2010-10-28 22:29:36
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "Czesuaw P." <c...@o...pl> wrote in message
    > dlaczego Deutsche Bank "DB-net" jest taki gówniany?
    >
    > 1. Jestem poza domem. Przelewu nie zrobię, bo nie mam ze sobą karty kodów.

    Podobny system autoryzacji ma Getin24, mozna to przezyc. Najwieksza bolaczka
    jest to, ze ten bank on-line dziala, jak sa w nim pracownicy, pozniej nie
    chodza przelewy wewnetrzne. Dla mie DBnet to taka darmowa 'wyplacarka' z
    bankomatow i agencji PKOBP. Do niczego wiecej sie nie nadaje ze wzgledu na
    swoj system on-line jak i na dosyc slaba oferte depozytowa. Generalnie nie
    narzekam, bo wiedzialem do czego zakladam DBnet i nie oczekuje po nim zbyt
    wiele.

  • 4. Data: 2010-10-29 06:41:02
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Thu, 28 Oct 2010 23:56:44 +0200, Czesuaw P. napisał(a):

> [...]
    > wymyslone zostało lat temu chyba 8 (albo i 10?). Ale DB-net ktoś
    > wymyślał niedawno. I takiego gniota zrobił?

    Jak to mówi powiedzonko "Widziały gały co brały". Nie pasuje Ci to zmień
    bank. Było już nie raz na grupie, że karta kodów jest w wielu przypadkach
    o wiele lepsza od kodów sms. Szczególnie ta w dbnet, która kody
    wykorzystuje wielokrotnie i może posłużyć dłużej.

    > 2. Fajne te kody. W kółko wklepuję te same, ta sama geni(t)alna karta. W
    > Inteligo kody są naprawdę jednorazowe, i dostanę nowe. Tak też było w
    > mBanku, też były jednorazowe. I w BGŻcie. A tu takie plstikowe guano.

    Nie zauważyłeś, że kody nawet te same pojawiają się w różnych
    kombinacjach? Tak ciężko jest chwile pomyśleć i przestać marudzić.

    > 3. Strona www jako zakładka w przeglądarce. (...)

    Po co te bezsensowne żale. Zamknij przeglądarkę i tyle, jeżeli wszystko
    zrobiłeś, co za różnica jak się wylogujesz?

    > 4. Intuicyjność i przejrzystość DB - na tle wyżej wymienionych przeze
    > mnie - dno, kupa! (...)

    Patrz pkt. 1 - masz demo na stronie czy może ipod był ważniejszy he he.

    Reasumując masz trochę pretensje do garbatego, że ma plecy krzywe.

    --
    xbartx

  • 5. Data: 2010-10-29 09:15:32
    Od: "Czesuaw P." <c...@o...pl>

    > Nie zauważyłeś, że kody nawet te same pojawiają się w różnych
    > kombinacjach? Tak ciężko jest chwile pomyśleć i przestać marudzić.

    Zauważyłem. Po co ta niegrzeczna sugestia z niemyśleniem?
    Tak czy tak wklepuję wciąż te same kody od początku używania Db.

    > Po co te bezsensowne żale. Zamknij przeglądarkę i tyle, jeżeli wszystko
    > zrobiłeś, co za różnica jak się wylogujesz?

    Bezsensownie się czepiasz. Przeczytaj o czym piszę - to nie żale tylko
    opisuję, że DB coś robi (ściąga? wysyła? po co?) zamiast zamknąć się jak
    KAŻDY inny bank.
    To nie są "bezsensowne żale" tylko ocena banku dostępnego na www na tle
    innych banków, których mam/miałem wiele.
    Bezsensowne są twoje zaczepki, liczne w poście.

    A nawet jeśli DB otworzyć w osobnej przeglądarce, to zachowuje się ta
    aplikacja tak samo jak jedna z kart - wylogowuję i zamykam - i dupa,
    przeglądarka wisi, nie wiadomo po co, nawet przez minutę.

    > Patrz pkt. 1 - masz demo na stronie czy może ipod był ważniejszy he he.

    Nie wiem o co chodzi z tym ipodem. Ale rozumiem że musisz wylać trochę jadu.
    Niech ci będzie. Pisz dalej.

    > Reasumując masz trochę pretensje do garbatego, że ma plecy krzywe.

    Reasumując: nie odróżnasz oceny/porównania - co czynię, od pretensji - którą
    widzi twoja wyobraźnia.

    Dodaję punkt oceny DB:

    5. Zabezpieczenie wejścia - rewelacyjne - aż 6 cyfr.
    Inne banki: hasła literowo-znakowo-cyfrowe, ośmioznakowe lub dowolnej
    długości, można stosować małe/wielkie litery (tylko Lukasowi to bez
    znaczenia), w wielu bankach stosowane maskowanie.
    A DB: tylko 6 i tylko cyferek.

  • 6. Data: 2010-10-29 09:18:05
    Od: "Czesuaw P." <c...@o...pl>

    Użytkownik "Grzexs" <g...@g...pXl> napisał w wiadomości

    > Zrób sobie zdjęcie zdrapanej karty kodów i zaszyfruj gdzieś w komórce.

    B. dobry pomysł. Dotąd ratowałem się przelewając z innych banków, ale
    pomyślę nad tą fotką.

    > A mnie najbardziej wkurza, że przelewy wewnętrzne chodzą "w godzinach
    > pracy banku"

    Czyli kolejna wada na tle innych banków. Ja tego nie zauważyłem, nie
    musiałem dotąd przelewać z Db do Db.

  • 7. Data: 2010-10-29 09:21:48
    Od: "Czesuaw P." <c...@o...pl>

    Użytkownik "Krzysztof" <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Dla mie DBnet to taka darmowa 'wyplacarka' z bankomatow i agencji PKOBP.
    > Do niczego wiecej sie nie nadaje

    I tylko po to go pozostawię.
    Kiedyś w tym samym celu miałem e-pakiet Fortisa.
    Drugi bank jaki teraz używam "do bankomatów" to CITI, gdzie też mam
    wszystkie bankomaty za darmo, prowadzenie za 0 i karte płaską za 0.

    Pierwszy bank jaki używałem "do bankomatów" to był VW, niestety tak wadą
    była konieczność wypłaty 400pln by było za 0 prowizji, jak i później
    wprowadzona opłata 5pln za miesiąc.

  • 8. Data: 2010-10-29 09:33:42
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Fri, 29 Oct 2010 11:15:32 +0200, Czesuaw P. napisał(a):

    > Zauważyłem. Po co ta niegrzeczna sugestia z niemyśleniem? Tak czy tak
    > wklepuję wciąż te same kody od początku używania Db.

    Ale zauważyłeś, że wklepujesz je w różnych kombinacjach?

    > Bezsensownie się czepiasz. Przeczytaj o czym piszę - to nie żale tylko
    > opisuję, że DB coś robi (ściąga? wysyła? po co?) zamiast zamknąć się jak
    > KAŻDY inny bank.(...)

    Dalej twierdzę, że to są bezsensowne żale. Masz pojęcie od ilu rzeczy
    może zależeć, to Twoje "powolne wylogowanie"?
    Dla kontrastu u mnie, co właśnie sprawdziłem, wylogowanie trwa dosłownie
    sekundę pod przeglądarką Chromium w Ubuntu. To co mam napisać, że DBnet
    jest najlepsze, bo najszybciej wylogowuje?

    Resztę pominę, bo mi szkoda czasu. Z mojej strony EOT.

    --
    xbartx

  • 9. Data: 2010-10-29 09:56:11
    Od: "Czesuaw P." <c...@o...pl>

    > Ale zauważyłeś, że wklepujesz je w różnych kombinacjach?

    Przecież odpowiedziałem.

    A w innym banku: CITI. Troche opsiu najpierw:
    Wszystkie banki, a ściślej ich strony logowań mam w ulubionych - klikam
    jedną strzałkę w IE, i otwierają się w zakładkach wszystkie banki w których
    mam konta, okienka do wklepywania identyfiktora i hasła. Tak mi wygodniej,
    tak szybciej.

    CITI - na plus dla nich - jako jedyny bank pozwala (odhaczenie) na
    zapamiętanie w przeglądarce nazwy użytkownika.(Załóżmy, że dbam o komputer i
    jest to bezpieczne - tego nie dyskutujmy)
    mBank, Lukas, OpenF., DB na to nie pozwalają. Inteligo - kiedyś tak, ale to
    była starsza wersja IE, tam nawet haslo można bylo zapamitać ;)

    Ale teraz wada - na minus - nie wiem z czego to wynika: w tejże zakładce
    CITI, z zapamiętanym identyfikatorem, gdy już wpiszę hasło i kliknę zaloguj,
    to ABSOLUTNIE ZAWSZE pojawia się strona z komunikatem "sesja wygasła,
    zaloguj się ponownie". Tym samym wyżej wymieniony plus dla CITI idzie do
    kosza, bo ZAWSZE do tego banku muszę logować się dwa razy, żeby raz wejść.
    Ma ktoś pomysł, jak to poprawić?

  • 10. Data: 2010-10-29 15:19:52
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Fri, 29 Oct 2010 11:56:11 +0200, Czesuaw P. napisał(a):

    > mBank, Lukas, OpenF., DB na to nie pozwalają. Inteligo - kiedyś tak, ale to
    > była starsza wersja IE, tam nawet haslo można bylo zapamitać ;)

    Firefox + Annoyance Remover. Działa nawet na gówniany DBnet jak się chwilę
    poklepie enter.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl