  • 11. Data: 2006-06-02 10:25:41
    Temat: Re: dlaczego karta Inteligo nie da sie placic w internecie?
    Od: Grzegorz Kamionka <k...@T...data.pl>

    Tomasz Chmielewski pisze:

    > Najczesciej udaje sie w Polskich sklepach z logo "place z Inteligo" :)

    Do tego rodzaju płatności nie potrzebna jest karta :-)

    > Uwzieli sie na mnie czy co? :)

    Jasne ;-) Spiskowa teoria dziejów ;-)

    > Postudiowalem troche archiwum grupy, i nie jestem jedynym, ktory ma
    > problemy z karta Inteligo.

    Jak z wszystkim - nie ma produktu "bezproblemowego".

    > Co ciekawe, w wielu watkach pojawialo sie "karta Inteligo zaplacic sie
    > nie dalo; eKarta mBanku poszlo od razu".

    Jeśli masz dostęp do eKARTY - spróbować przeprowadzić transakcję nie
    zaszkodzi. Z kolei eKARTA też nie jest produktem bezproblemowym - jest
    kilka sklepów gdzie próba transakcji eKARTĄ spełznie na niczym:
    http://www.mbank.com.pl/mszop/tab.html

    > Na stronie mBanku znalazlem cos takiego [1]:

    [...]

    > Technicznie nie jestem wiec w stanie zrozumiec, dlaczego ludziom z
    > archiwum karta Inteligo nie dzialala, a ta z mBanku dzialala.

    Sprawa rozbija się o operacje MO/IO/TO - bank, wystawca karty - blokuje
    lub nie możliwość dokonywania operacji zdalnych via
    Internet/telefon/list. Swego czasu ficzer ten zarezerwowany był głownie
    dla embosowanych kart (zwykle kredytowych), z biegiem czasu pojawiło się
    kilka zwykłych płaskich debetówek które miały odblokowaną możliwość
    transakcji MO/IO/TO (jak np. VE Inteligo).
    Nie jestem do końca pewien jak ma się sytuacja z rozpoznawaniem przez
    terminal karciany rodzaju karty (debetowa/kredytowa/charge) - pojawiały
    się głosy, że rozpoznanie nie jest możliwe po numerze karty, z drugiej
    strony ktoś też pisał, że przykładowo w USA przy transakcji karcianej w
    sklepie trzeba podać prawidłowy rodzaj karty bo autoryzacja nie
    przechodziła. Może podczas autoryzacji bank przesyła również informacje
    dotyczące rodzaju karty - i te nowsze, wirtualne nie odpowiadają wymogom
    systemów informatycznych sklepu/firmy która próbuje za jej pośrednictwem
    obciążyć rachunek?
    Kij ich wie... ;-)

    --
    Grzegorz Kamionka

  • 12. Data: 2006-06-02 12:39:26
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...syneticon.net>

    (...)

> [...]
    > zaszkodzi. Z kolei eKARTA też nie jest produktem bezproblemowym - jest
    > kilka sklepów gdzie próba transakcji eKARTĄ spełznie na niczym:

    Nie mam takiej karty.
    Po prostu obawiam sie, ze skoro to w zasadzie taki sam rodzaj karty, jak
    Inteligo, to bede mial takie same problemy z platnosciami.

> [...]
    > dotyczące rodzaju karty - i te nowsze, wirtualne nie odpowiadają wymogom
    > systemów informatycznych sklepu/firmy która próbuje za jej pośrednictwem

    Dostalem taka odpowiedz ze sklepu:

    Dear Tomasz,
    I have tried to process your order for you today but unfortunately the
    card details have been declined by the bank.
    Kind Regards
    Denise
    Hudson Reed

    Najlepsza jest jednak odpowiedz z Inteligo - pelen profesjonalizm:

    Szanowny Panie,

    W odpowiedzi na Pana wiadomość, w przypadku jakichkolwiek
    trudności z realizacją transakcji kartą Inteligo Visa Electron we
    wskazanym przez Pana serwisie internetowym, prosimy o sprawdzenie, czy
    podczas jej wykonywania podaje Pan prawidłowe dane.

    --
    Tomasz Chmielewski

  • 13. Data: 2006-06-02 13:16:41
    Od: Grzegorz Kamionka <k...@T...data.pl>

    Tomasz Chmielewski pisze:

    > Nie mam takiej karty.
    > Po prostu obawiam sie, ze skoro to w zasadzie taki sam rodzaj karty,
    > jak Inteligo, to bede mial takie same problemy z platnosciami.

    VE Inteligo i eKARTA to zupełnie inne karty - eKARTA jest kartą
    *wirtualną* - nie wypłacisz nią pieniędzy z bankomatu itp.

> [...]
    > wskazanym przez Pana serwisie internetowym, prosimy o sprawdzenie, czy
    > podczas jej wykonywania podaje Pan prawidłowe dane.

    Po takim komunikacie ze skepu nie jest dziwne, że Ci tak odpowiedzieli.

    --
    Grzegorz Kamionka

  • 14. Data: 2006-06-02 15:07:29
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...syneticon.net>

    Grzegorz Kamionka wrote:

    > VE Inteligo i eKARTA to zupełnie inne karty - eKARTA jest kartą
    > *wirtualną* - nie wypłacisz nią pieniędzy z bankomatu itp.

    To rozumiem, sa to same "numery na karcie".
    Ale technicznie rodzaj karty jest chyba taki sam (VISA Electron)?

    > Po takim komunikacie ze skepu nie jest dziwne, że Ci tak odpowiedzieli.

    Nie, maila ze sklepu nawet im nie pokazywalem.
    Spytalem, czemu w niektorych sklepach internetowych nie da sie placic
    ich karta.

    --
    Tomasz Chmielewski

  • 15. Data: 2006-06-02 18:48:06
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Grzegorz Kamionka <k...@T...data.pl> writes:

    > Po takim komunikacie ze skepu nie jest dziwne, że Ci tak odpowiedzieli.

    Mogli sprawdzic historie w systemie autoryzacji.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 16. Data: 2006-06-02 18:49:51
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Tomasz Chmielewski <t...@n...syneticon.net> writes:

    > To rozumiem, sa to same "numery na karcie".
    > Ale technicznie rodzaj karty jest chyba taki sam (VISA Electron)?

    Nie, nie ma paska magnetycznego ani niczego co jest na nim zapisane,
    poza np. numerem.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 17. Data: 2006-06-02 19:42:24
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...syneticon.net>

    Krzysztof Halasa wrote:

    > Nie, nie ma paska magnetycznego ani niczego co jest na nim zapisane,
    > poza np. numerem.

    A po co mi pasek magnetyczny przy platnosci przez internet? :)

    "Technicznie to samo" => mam na mysli, ze obie karty dzialaja w trybie
    "MOTO" (jak opisane na stronie
    http://www.mbank.com.pl/oferta/karty/ekarta.html).

    --
    Tomasz Chmielewski

  • 18. Data: 2006-06-02 21:02:08
    Od: " - Robert -" <r...@N...gazeta.pl>

    Tomasz Chmielewski <t...@n...syneticon.net> napisał(a):

> [...]

    > I have tried to process your order for you today but unfortunately the
    > card details have been declined by the bank.

    Witam

    A ja mam wrazenie, ze adres karty niezgodny jest z adresem, ktory podajesz. Za
    granica czesto zdarza sie, ze weryfikowany jest adres wpisany z zamowienia z
    adresem karty. Tak np mialem dla wiekszosci zamowien na moj angielski adres.

    Robert

  • 19. Data: 2006-06-02 23:14:58
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Tomasz Chmielewski <t...@n...syneticon.net> writes:

    > A po co mi pasek magnetyczny przy platnosci przez internet? :)

    To nie ma zwiazku z byciem lub nie VE.

    > "Technicznie to samo" => mam na mysli, ze obie karty dzialaja w trybie
    > "MOTO"

    A nawet, jak przypuszczam, IO.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 20. Data: 2006-06-02 23:16:17
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    " - Robert -" <r...@N...gazeta.pl> writes:

> [...]
    > adresem karty. Tak np mialem dla wiekszosci zamowien na moj angielski adres.

    Z tym ze GB jest chyba jedynym panstwem europejskim w ktorym karty
    (niektore, podobno) wspieraja AVS.
    --
    Krzysztof Halasa