  • 1. Data: 2009-10-05 08:44:53
    Temat: Re: dlaczego wplatomaty sa tak popularne w Polsce?
    Od: BK <b...@g...com>

    On Oct 5, 12:39 pm, Tomasz Chmielewski <m...@n...wpkg.org> wrote:
    > Dlaczego wplatomaty sa tak popularne w Polsce?
    >
    > Szczerze mowiac, nie rzucily mi sie one jakos w oczy w innych czesciach
    > swiata.
    >
    > Taka duza u nas szara strefa, ludzie dostaja pieniadze pod stolem, czy co?
    >
    > --
    > Tomasz Chmielewskihttp://wpkg.org

    A sa takie popularne?

  • 2. Data: 2009-10-05 09:03:54
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    "Tomasz Chmielewski" <m...@n...wpkg.org> wrote in message

    > Sadzac po watkach na tej grupie, sa dosc popularne.
    >
    > Widac je dosc czesto w centrach handlowych itp.; nie przypominam sobie,
    > abym je widzial w innych krajach.

    Nie zapominaj, ze my pod wzgledem poziomu detalicznych uslug bankowych
    (naturalnie poza inwestycyjnymi) jestesmy jednak w czolówce na swiecie. Moze
    w tym nalezy tez upatrywac jednego z powodów tego zjawiska.

  • 3. Data: 2009-10-05 09:04:25
    Od: BK <b...@g...com>

    On Oct 5, 12:55 pm, Tomasz Chmielewski <m...@n...wpkg.org> wrote:

    > Sadzac po watkach na tej grupie, sa dosc popularne.

    Tak tak, ze tez na to nie wpadlem - jasne bo ta grupa jest
    reprezentatywna grupa obywateli RP. Kazdy obywatel RP jest facetem w
    wieku 20-50 lat, z wyzszym wyksztalceniem [lub student], wykonujacym
    wolny zawod badz bedacy samodzielnym specjalista, ew. przedsiebiorca,
    posiada dostep do internetu, konto w mBanku, karte kredytowa i
    ponadprzecietna wiedze o naszej bankowosci.

    :)

    > Widac je dosc czesto w centrach handlowych itp.; nie przypominam sobie,
    > abym je widzial w innych krajach.

    Teoretycznie bo nie trzeba bujac sie do kasy i walczyc z organicznym
    systemem bankowym. Jednak praktycznie nawet nie wszystkie banki maja
    je w ofercie [ing, bre, polbank - ktos jeszcze?], a ich zasieg % jesli
    chodzi o klientow polskich bankow jest zapewne mniejszy jak 10% :)

    Ponawiam wiec pytanie czy cos co maja w ofercie 3-4 banki, wystepuje
    glownie w duzych miastach [i jedynym chyba miastem gdzie mozna
    powiedziec, ze do wplatomatow jest wszedzie blisko jest Wawa] i
    korzysta z tego mniej jak 10% klientow bankowosci mozna nazwac czyms
    "tak popularnym"? :)

    A dodam jeszcze od siebie, ze nie jest to nasz wynalazek i depozytowe
    atm wystapuja takze w innych krajach i zapewne sa rownopopularne :) Na
    pierwszy rzut oka nie roznia sie jakos drastycznie od zwyklych
    bankomatow, wiec moze po prostu sie nie przygladales?

  • 4. Data: 2009-10-05 09:09:14
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Mon, 5 Oct 2009 02:04:25 -0700 (PDT), BK napisał(a):

    > Teoretycznie bo nie trzeba bujac sie do kasy i walczyc z organicznym
    > systemem bankowym. Jednak praktycznie nawet nie wszystkie banki maja
    > je w ofercie [ing, bre, polbank - ktos jeszcze?],

    Eurobank, nawet działają ;).
    --
    Kojer

  • 5. Data: 2009-10-05 09:26:06
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > posiada dostep do internetu, konto w mBanku, karte kredytowa i
    > ponadprzecietna wiedze o naszej bankowosci.

    co za charakterystyka piszących na grupie, zabrzmiało to jak jakaś elyta ;-D

> [...]
    > pierwszy rzut oka nie roznia sie jakos drastycznie od zwyklych
    > bankomatow, wiec moze po prostu sie nie przygladales?

    być może chociaż ja jeszcze takiego za granicą nie widziałem, może
    dlatego że się specjalnie nie przyglądałem, zauważyłem za to automaty
    wymieniające pieniądze na lokalną walutę...u nas takich chyba nie ma?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 6. Data: 2009-10-05 09:33:43
    Od: BK <b...@g...com>

    On Oct 5, 11:26 am, RobertS <b...@x...pl> wrote:

    > co za charakterystyka piszących na grupie, zabrzmiało to jak jakaś elyta ;-D

    Elyta nie elyta - ale duzo sie pomylilem? Ile tu jest kobiet? Ile tu
    jest pracownikow fizycznych badz rolnikow, bezrobotnych badz
    rencistow? Ile tu jest mieszkancow wsi? Ilu tu jest ludzi mlodszych
    jak 20, a starszych jak 50 lat? :)

  • 7. Data: 2009-10-05 09:39:45
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "Tomasz Chmielewski" news:hacca5$j2$1@online.de

    [ciach]

    Sam sobie na swoje posty odpowiadasz? Pogratulowal!

  • 8. Data: 2009-10-05 10:00:42
    Od: BK <b...@g...com>

    On Oct 5, 1:39 pm, Tomasz Chmielewski <m...@n...wpkg.org> wrote:

    > Opisujesz VI RP, w ktorej kazdy w naszym kraju jest nareszcie
    > wyksztalcony (a i sprawdzily sie przepowiednie Sowinskiej na temat
    > Teletubisiow, skoro kazdy obywatel jest facetem)? :)

    Nie no badzmy powazni. Albo rozmawiamy serio albo pierdolimy sie w
    blocie o kontekscie politycznym... Jesli to drugie to ja wysiadam.

    Prawda jest taka, ze jako uczestnicy tej grupy jestesmy cholernie
    niereprezenatywna grupa.

    > (...)

    > Oczywiscie nie spodziewam sie, ze bank bedzie sie staral dotrzec z
    > wplatomatami tam, gdzie gotowki jest raczej deficyt lub mieszka malo
    > ludzi (male miasta).
    >
    > "Popularne" - mam na mysli to, ze po prostu da sie na nie natknac (w
    > duzym miescie), specjalnie ich nie szukajac.

    Tylko w Warszawie, moze w 2-3 innych miastach [Krakow?]. Juz nawet w
    miastach wojewodzkich typu Lublin - do wplatomatu trzeba robic
    wyprawe.

    > Troche sie przygladalem.
    >
    > Bywaja np. maszyny do drukowania wyciagow, czy wynalazki do przelewow
    > (wypelnia sie recznie papierowy blankiet przelewu, podpisuje - cos jak
    > wplatomat, ale do przelewow) - ale z wplatomatami sie nie spotkalem.
    >
    > Moze malo widzialem, jak ktos sie spotkal, prosze oczywiscie o sprostowanie.

    Ja sie spotkalem :)

  • 9. Data: 2009-10-05 10:15:13
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Mon, 05 Oct 2009 03:00:42 -0700, BK napisał(a):

    > Tylko w Warszawie, moze w 2-3 innych miastach [Krakow?]. Juz nawet w
    > miastach wojewodzkich typu Lublin - do wplatomatu trzeba robic wyprawe.

    Tutaj to chyba raczej nie ma różnicy, bo wpłatomaty są zlokalizowane tam
    gdzie oddziały banków czyli centrum lub centra handlowe. Jak myślisz
    gdzie będzie szybciej jadąc z domu, zakładam że nie mieszkasz w centrum,
    w Warszawie czy Lublinie?

    Xenocide