  • 11. Data: 2009-10-05 10:54:54
    Temat: Re: dlaczego wplatomaty sa tak popularne w Polsce?
    Od: BK <b...@g...com>

    On Oct 5, 12:15 pm, xbartx <b...@h...net> wrote:

    > Tutaj to chyba raczej nie ma różnicy, bo wpłatomaty są zlokalizowane tam
    > gdzie oddziały banków czyli centrum lub centra handlowe. Jak myślisz
    > gdzie będzie szybciej jadąc z domu, zakładam że nie mieszkasz w centrum,
    > w Warszawie czy Lublinie?

    Nie zartuj :)

    W Warszawie wplatomaty sa chyba we wszystkich dielnicach. Mieszkam na
    Ursynowie - sa wplatomaty np. polbanku [sa pewnie jeszcze mBank i
    Multibank bo sa oddzialy i mkioski w marketach] mam do nich 5-15 minut
    rowerkiem. Do Centrum mam jakies 30-45-60 minut [metrem badz
    samochodem] :) W Warszawie wplatomaty sa chyba w kazdej dzielnicy
    glownie dzieki Polbankowi i centrom handlowym, ktore nie sa tylko w
    centrum.

    Co do Lublina - znajoma musialem podrzucic do mBankowego i jechalismy
    przez cale miasto :)

  • 12. Data: 2009-10-05 10:55:02
    Od: Tomasz Chmielewski <m...@n...wpkg.org>

    BK wrote:

    > A sa takie popularne?

    Sadzac po watkach na tej grupie, sa dosc popularne.

    Widac je dosc czesto w centrach handlowych itp.; nie przypominam sobie,
    abym je widzial w innych krajach.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 13. Data: 2009-10-05 11:03:29
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Mon, 05 Oct 2009 03:54:54 -0700, BK napisał(a):

> [...]
    > Polbankowi i centrom handlowym, ktore nie sa tylko w centrum.
    >
    > Co do Lublina - znajoma musialem podrzucic do mBankowego i jechalismy

    Najpierw sam twierdzisz, że grupa nie jest reprezentatywna, bo bla bla a
    sam na podstawie jednej wycieczki w Lublinie wyciągasz wnioski do całej
    pl? To jak to w końcu jest, bo ja w mieście mniejszym niż Lublin mam do
    wpłatomatu multi/mbank i polbank jakieś 7 minut, do ING minutę dłużej,
    rowerem przy spacerowej jeździe.

    Xenocide

  • 14. Data: 2009-10-05 11:10:46
    Od: BK <b...@g...com>

    On Oct 5, 1:03 pm, xbartx <b...@h...net> wrote:

    > Najpierw sam twierdzisz, że grupa nie jest reprezentatywna, bo bla bla a

    Bo jest :) Chyba sie zgodzisz? :)

> [...]
    > pl? To jak to w końcu jest, bo ja w mieście mniejszym niż Lublin mam do
    > wpłatomatu multi/mbank i polbank jakieś 7 minut, do ING minutę dłużej,

    Nie wyciagam na podstawie jednego Lublina ale statystyki dostepnosci
    wplatomatow i ich wykorzystania przez klientów naszych bankow. Lublin
    sluzyl jako obraz takiej sytuacji. W dalszym ciagu trzeba pamietac, ze
    wiekszosc klientow bankow nie ma pojecia nawet o istnieniu
    wplatomatow, nie mowiac o korzystaniu z nich. Z bankowosci
    internetowej korzystanw tym kraju jedynie ok. 7 milionow klientow
    bankow [mniej jak polowa].

    Spoleczenstwo nasze - wbrew temu co sie moze wydawac uczestnikom
    dyskusji na tej grupie - jest malo ubankowione. Taka rzecz jak
    wplatomat to poki co jeszcze "gadzet".

  • 15. Data: 2009-10-05 11:24:37
    Od: BK <b...@g...com>

    On Oct 5, 2:02 pm, Tomasz Chmielewski <m...@n...wpkg.org> wrote:

    > Z ciekawosci - jaki kraj, miasto, jaki bank?
    >
    > --
    > Tomasz Chmielewskihttp://wpkg.org

    AL w UK ma wplatomat w kazdym oddziale [jest ich chyba 300, nie
    pamietam juz]. Na wlasne slipia widzialem je w Glasgow :)

    NCR producent robiacy bankomaty glownie na rynek USA i UK deklaruje,
    ze 70% ich produkcji to maszyny z funkcja depozytowa.

  • 16. Data: 2009-10-05 11:29:39
    Od: BK <b...@g...com>

    Chodzilo mi o http://www.alliance-leicester.co.uk/ ;)

  • 17. Data: 2009-10-05 11:34:47
    Od: "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <n...@c...barg.cy>

    RobertS wrote:

    > dlatego że się specjalnie nie przyglądałem, zauważyłem za to
    > automaty wymieniające pieniądze na lokalną walutę...u nas
    > takich chyba nie ma?

    Kraków, Rynek Gł. Peako SA (ten od Żubra), tamże taka
    maszyna służąca do wymiany walut na pewno była. Nie
    dam głowy czy jest tam nadal, ale na 100% kiedyś była.

    --
    Tylko dwie rzeczy są nieskończone: Wszechświat oraz ludzka
    głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej. Albert

  • 18. Data: 2009-10-05 11:37:05
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Mon, 05 Oct 2009 04:10:46 -0700, BK napisał(a):

> [...]
    > nie mowiac o korzystaniu z nich. Z bankowosci internetowej korzystanw
    > tym kraju jedynie ok. 7 milionow klientow bankow [mniej jak polowa].

    Co ma bankowość internetowa do wpłatomatów to nie wiem, ale podam Ci
    przykład. Jak jeszcze miałem citione direct, to widziałem kilka jak nie
    więcej przypadków, kiedy nawet starsze osoby korzystały właśnie z
    wpłatomatu spłacając kk albo kredyt.

    > Spoleczenstwo nasze - wbrew temu co sie moze wydawac uczestnikom
    > dyskusji na tej grupie - jest malo ubankowione. Taka rzecz jak wplatomat
    > to poki co jeszcze "gadzet".

    Hmmm to w moim 120 tys. mieście ten gadżet mbanku po jakimś roku czasu
    kompletnie się rozleciał. Do tego często z rana wypłacam pieniądze w
    oddziale multi i jeszcze mi się chyba nie zdarzyło, aby pod wpłatomatem
    nikogo nie było.

    Xenocide

  • 19. Data: 2009-10-05 11:39:18
    Od: Tomasz Chmielewski <m...@n...wpkg.org>

    BK wrote:

    > Tak tak, ze tez na to nie wpadlem - jasne bo ta grupa jest
    > reprezentatywna grupa obywateli RP. Kazdy obywatel RP jest facetem w
    > wieku 20-50 lat, z wyzszym wyksztalceniem [lub student], wykonujacym
    > wolny zawod badz bedacy samodzielnym specjalista, ew. przedsiebiorca,
    > posiada dostep do internetu, konto w mBanku, karte kredytowa i
    > ponadprzecietna wiedze o naszej bankowosci.

    Opisujesz VI RP, w ktorej kazdy w naszym kraju jest nareszcie
    wyksztalcony (a i sprawdzily sie przepowiednie Sowinskiej na temat
    Teletubisiow, skoro kazdy obywatel jest facetem)? :)

    (...)

    > Ponawiam wiec pytanie czy cos co maja w ofercie 3-4 banki, wystepuje
    > glownie w duzych miastach [i jedynym chyba miastem gdzie mozna
    > powiedziec, ze do wplatomatow jest wszedzie blisko jest Wawa] i
    > korzysta z tego mniej jak 10% klientow bankowosci mozna nazwac czyms
    > "tak popularnym"? :)

    Oczywiscie nie spodziewam sie, ze bank bedzie sie staral dotrzec z
    wplatomatami tam, gdzie gotowki jest raczej deficyt lub mieszka malo
    ludzi (male miasta).

    "Popularne" - mam na mysli to, ze po prostu da sie na nie natknac (w
    duzym miescie), specjalnie ich nie szukajac.

    > A dodam jeszcze od siebie, ze nie jest to nasz wynalazek i depozytowe
    > atm wystapuja takze w innych krajach i zapewne sa rownopopularne :) Na
    > pierwszy rzut oka nie roznia sie jakos drastycznie od zwyklych
    > bankomatow, wiec moze po prostu sie nie przygladales?

    Troche sie przygladalem.

    Bywaja np. maszyny do drukowania wyciagow, czy wynalazki do przelewow
    (wypelnia sie recznie papierowy blankiet przelewu, podpisuje - cos jak
    wplatomat, ale do przelewow) - ale z wplatomatami sie nie spotkalem.

    Moze malo widzialem, jak ktos sie spotkal, prosze oczywiscie o sprostowanie.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 20. Data: 2009-10-05 11:48:48
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik BK napisał:
> [...]
    > nich. Z bankowosci internetowej korzystanw tym kraju jedynie ok. 7
    > milionow klientow bankow [mniej jak polowa].
    Ja korzystam z bankowości internetowej od ok 8,5 roku, i wiem co to są
    wpłatomaty, ale jakoś nie mam ochoty wrzucać moich pieniędzy do takiej
    maszyny ;-)

    Przemek