  • 21. Data: 2008-10-09 05:36:49
    Temat: Re: dlaczego złoto jest drogie?
    Od: Jan Strybyszewski <g...@...pl>

    corner pisze:

    > Ale oprócz tego także z innych powodów, powiedzmy "standardowych":
    >
    > - odpowiednia rzadkość (więc mniej więcej stała wartość, nie można sztucznie
    > zwiększyć podaży złota, jak można zrobić z każdym pieniądzem),

    Ale złoto nie znika wiec zawsze bedzie go z roku na rok wiecej.
    Zreszta srebro spelnia te sama role i miedz tez.

    --
    Portal edukacyjny o inwestowaniu - http://www.inwestowanie.org.pl/

  • 22. Data: 2008-10-09 05:38:31
    Od: Jan Strybyszewski <g...@...pl>

    > Guzik prawda, wcale nie "trafiło akurat na złoto".
    > Ci którzy handlują "rzeczami o wrtości trwałej w czasach pogorszenia
    > koniunktury" traktują złoto na równi z opcjami na platynę czy dziełami
    > sztuki.
    > Złoto jest po prostu najtańsze z tych "bardzo drogich rzeczy" więc
    > typowy śmiertelnik spotkał sie tyko z nim (np. w postaci obrączek) i
    > tylko o nim wie.

    Srebro jest tansze :) w wielu krajach muszelki kauri byly pieniedzem a
    nie jakies tam zloto. Muszelki mialy jedna lepsza ceche ... wygladaly
    jak kobiecy ...

    --
    Portal edukacyjny o inwestowaniu - http://www.inwestowanie.org.pl/

  • 23. Data: 2008-10-09 05:39:43
    Od: Jan Strybyszewski <g...@...pl>

    Jarek Andrzejewski pisze:

    > Można to pytanie postawić inaczej: dlaczego papier jest taki tani?
    > Pieniądz obecnie uzywany jest "fiducjarny", czyli opiera się na
    > zaufaniu do systemu. A jak widać zaufanie do złota jakoś większe jest
    > ostatnio :-)

    Ostatnio to rok ? Czy wiecej bo mimo tej gigatycznej inflacji od czasow
    upadku ukladu z Brenton Woods jakos zloto slabo idzie ... wzgledem papieru

    --
    Portal edukacyjny o inwestowaniu - http://www.inwestowanie.org.pl/

  • 24. Data: 2008-10-09 05:40:36
    Od: Jan Strybyszewski <g...@...pl>

    MichalL pisze:

    > Tak, a największym antywkręcaczem był Aleksander Macedoński. Jak narabował
    > złota i srebra u Persów i rzucił na rynek Europy, to ich cena spadła.

    O Hiszpanach nie wspominajac ktore zyly na kredyt i w biedzie a zloto
    wyszlo za granice

    --
    Portal edukacyjny o inwestowaniu - http://www.inwestowanie.org.pl/

  • 25. Data: 2008-10-09 06:15:53
    Od: Grzexs <g...@g...pl>

    Gosia pisze:
    > ale naprawde to wdizialam w programie i zlocie ze wydostalo sie z jadra
    > ziemi gdzie ejst go duzo przez np. wulkany.I dlatego wogole mamy male ilosci
    > zlota.

    Szczerze pisząc, nie rozumiem.

    Grzexs

  • 26. Data: 2008-10-09 06:41:49
    Od: "Gosia" <G...@x...pl>

    > Szczerze pisząc, nie rozumiem.

    Podobno w srodku ziemi (w jadrze?) jest duzo zlota i to zloto co udalo sie
    wydobyc lub jest teraz plytko w ziemi pochodzi wlasnie ze srodka ziemi i w
    rozny sposob w malych ilosciach sie wydostalo np. przez ruchy skorupy
    ziemksiej ,wulkany itp.Tak slyszalam kiedys w TV:

  • 27. Data: 2008-10-09 08:30:32
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Oct 9, 7:39 am, Jan Strybyszewski <g...@...pl> wrote:

    > Ostatnio to rok ?  Czy wiecej bo mimo tej gigatycznej inflacji od czasow
    > upadku ukladu z Brenton Woods jakos zloto slabo idzie ... wzgledem papieru

    Ostatnio to może nie najlepsze słowo. Powiedzmy: od czasów, gdy
    "dolar" przestał oznaczać jednostkę wagi (złota).

    A co masz na myśli pisząc "złoto słabo idzie względem papieru"?

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 28. Data: 2008-10-09 14:19:12
    Od: "corner" <c...@i...TOTEZpl>

    Użytkownik "Jan Strybyszewski" <g...@...pl> napisał w wiadomości

    > Ale złoto nie znika wiec zawsze bedzie go z roku na rok wiecej.
    > Zreszta srebro spelnia te sama role i miedz tez.

    Hm. Ale strasznie dużych ilości to nie przybywa. Może w sam raz na
    równoważenie inflacji ;-).

    Oczywiście, że srebro i miedź spełniają podobną rolę - mają w końcu podobne
    cechy.

  • 29. Data: 2008-10-09 17:06:15
    Od: Norbert <n...@r...no>

    Dnia Thu, 09 Oct 2008 02:08:53 +0200, Animka napisał(a):

    > Złoto nie jest teraz drogie. Bardzo ładny pierścionek już za 100 zł
    > można kupić (W Sadyba Best Mall).

    No fakt, 20 lat temu taki sam kosztowal okolo miliona ;-)

    --
    pozdrawiam
    Norbert

  • 30. Data: 2008-10-09 17:08:17
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    Animka wrote:

    > Złoto nie jest teraz drogie. Bardzo ładny pierścionek już za 100 zł
    > można kupić (W Sadyba Best Mall).

    swiecidelek raczej sie z czytstego zlota nie robi, w skrajnym przypadku
    zawartosc zlota w "zlocie" moze byc na poziomie 33 %