  • 141. Data: 2011-09-13 19:51:24
    Temat: Re: do Totusa
    Od: "Endriu" <nmp3(noSpam)@interia.pl>

    > Ujawinij kolego trochę tego systemu. Bardzo mnie on ciekawi bo jak widzę w
    > konkursie RE:FUTRA jesteś nie do pobicia ;)

    Kolego Root, póki co to w aktualnej edycji FUTRA prym wiedzie kolega
    DJ(Dominik) który systemów ma chyba z pięć :).

    P.S. Ale fakt chylę czoła i ja przed kolegą Sys, że udało mu się stworzyć
    automatyczny system na FW20, na kontrakcie na którym co trzeci dzień
    otwarcia względem close wychodz +/- 50 pkt ....)

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 142. Data: 2011-09-13 19:54:13
    Od: "Endriu" <nmp3(noSpam)@interia.pl>

    > P.S. Ale fakt chylę czoła i ja przed kolegą Sys, że udało mu się stworzyć
    > automatyczny system na FW20, na kontrakcie na którym co trzeci dzień
    > otwarcia względem close wychodz +/- 50 pkt ....)

    Jak przyglądam się tym wykresom np. względem notowanego 24/h Forexu to
    faktycznie wygląda to (jak to określił kolega Alibaba) jak zwykła
    "szulernia" ... :).

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 143. Data: 2011-09-13 21:46:38
    Od: " sys29" <s...@g...pl>

    root <r...@v...pl> napisał(a):

    > Ujawinij kolego trochę tego systemu. Bardzo mnie on ciekawi bo jak widzę w
    > konkursie RE:FUTRA jesteś nie do pobicia ;)

    Za dużo na temat moich systemów oczywiście nie ujawnię, ale
    mogę podać na czym się opierają. Gram prostym systemem idącym
    za trendem, który do obliczania sygnałów uwzględnia średnią
    zmienność z ostatnich kilku sesji oraz krótki trend. Najbardziej
    zaawansowaną operacją matematyczną przy obliczaniu sygnałów
    odwrócenia jest mnożenie przez wyznaczony empirycznie współczynnik.
    Kilka lat temu system podzieliłem na dwie części różnicując długość
    obliczania trendu i współczynniki. Powstały dwa systemy : szybszy
    i wolniejszy. Każdy z systemów jest nieustannie na rynku, ale
    ponieważ niekiedy dają pozycje przeciwne, więc bywam też out.
    Wolniejszy system daje mniej sygnałów. Ostatni padł na sesji 02.09
    S/2336. Szybszy system zaliczył we wrześniu : 01.09 S/2390 ,
    06.09 L/2301 i 09.09 S/2310.
    Od 4 lat gram też na FW20 dodatkowo systemem jednosesyjnym, opisanym
    w książce "Inwestor jednosesyjny", ale tu niczego nie ujawnię.
    Ponadto gram jeszcze małymi ilościami futów na KGHM i FW40 kierując
    się analizą techniczną i "wyczuciem", a na walutach preferuję
    parę USD/PLN.
    Jak widać ostatnio w konkursie nie idzie mi najlepiej. Czasem
    kompletnie tracę wyczucie rynku. Na przykład dzisiaj pomyliłem
    się aż o 21 punktów. ( Pierwsze co pomyślałem, gdy zobaczyłem open
    to - "chyba ich popierdoliło" ... i wziąłem S na FW40 ).

    pozdr.
    sys29

  • 144. Data: 2011-09-15 06:59:05
    Od: "Endriu" <nmp3(noSpam)@interia.pl>

> [...]
    > Ponadto gram jeszcze małymi ilościami futów na KGHM i FW40 kierując
    > się analizą techniczną i "wyczuciem", a na walutach preferuję

    Na USD/PLN ?. Przecież na "polskich parach" w porwnaniu np. do EUR/USD
    spread np. ForexBossa spread jest sześciokrotnie większy. Czy to nie
    oczywiste marnotrawstwo ?.

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 145. Data: 2011-09-15 11:08:16
    Od: " sys29" <s...@g...pl>

    Endriu <nmp3(noSpam)@interia.pl> napisał(a):

    > Na USD/PLN ?. Przecież na "polskich parach" w porwnaniu np. do EUR/USD
    > spread np. ForexBossa spread jest sześciokrotnie większy. Czy to nie
    > oczywiste marnotrawstwo ?.

    Jakoś sobie radzę. Na początku tego roku sporo straciłem na USD/PLN, potem
    powoli odrabiałem straty, aż na koniec sierpnia bilans mi się wyzerował.
    Ostatnia pozycja ( L/2,8870 od dwóch tygodni ) to już czysty zysk. :-)
    Polecam Ci futy na KGHM - wspaniałe jazdy w górę i w dół. Spójrz na wykres.

    pozdr.
    sys29

  • 146. Data: 2011-09-15 18:47:31
    Od: "Endriu" <nmp3(noSpam)@interia.pl>

    > Polecam Ci futy na KGHM - wspaniałe jazdy w górę i w dół. Spójrz na
    > wykres.

    Na jakiej platformie grasz tymi futami KGHM ?.

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 147. Data: 2011-09-15 18:53:12
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Tue, 13 Sep 2011 21:46:38 +0000 (UTC), sys29 napisał(a):

> [...]
    > się aż o 21 punktów. ( Pierwsze co pomyślałem, gdy zobaczyłem open
    > to - "chyba ich popierdoliło" ... i wziąłem S na FW40 ).

    Dzięki za te wyjaśnienia. Mnie się najbardziej podobają wybicia ze
    przedziału zmienności i tego typu systemy preferuję. Inne nigdy nie
    przeszły backtestów w dłuższym terminie (ale może za mało testów zrobiłem).
    Mimo to nie ma zaufania do żadnego systemu mechanicznego dlatego nie
    mógłbym go stosować choćbym chciał.
    Chciałbym doszukać się jakichś prawidłowości, ale to daremne. Pozostaję mi
    więc tylko spryt i wiara we własne 100 letnie doświadczenie ;)

  • 148. Data: 2011-09-15 19:24:04
    Temat: Odp: do Totusa
    Od: "Johnny" <j...@p...pl>

    > Jakoś sobie radzę. Na początku tego roku sporo straciłem na USD/PLN, potem
    > powoli odrabiałem straty, aż na koniec sierpnia bilans mi się wyzerował.
    > Ostatnia pozycja ( L/2,8870 od dwóch tygodni ) to już czysty zysk. :-)

    A teraz na nasze:

    > Jakoś sobie radzę
    czytaj: nima na chleb, ale przecież nie samym chlebem człowiek żyje

    > Na początku tego roku sporo straciłem na USD/PLN
    czytaj: przejebałem wszystko od a do zet, ale na końcu jest przecież "ż"
    zatem czaruję się, że "sporo" a nie "wszystko"

    >potem powoli odrabiałem straty,
    czytaj: stara sie wkoorwiła i pogoniła do porządnej roboty. Zapierdalałem
    przy łopacie cały zlany potem

    >aż na koniec sierpnia bilans mi się wyzerował
    czytaj: zajebałem starą, sprzedałem łopate

    > Ostatnia pozycja ( L/2,8870 od dwóch tygodni ) to już czysty zysk. :-)
    czytaj: dalej tracę, ale na szczęście już mi stara nie truje

    zdroofka Johnny

  • 149. Data: 2011-09-15 21:52:26
    Od: " sys29" <s...@g...pl>

    Endriu <nmp3(noSpam)@interia.pl> napisał(a):

    > Na jakiej platformie grasz tymi futami KGHM ?.

    Mam rachunek w CDM24 Pekao SA i neostradę ( na wszeki wypadek
    dokupiłem blueconnect'a ). Zlecenia wchodzą błyskawicznie.

    pozdr.
    sys29

  • 150. Data: 2011-09-15 22:26:28
    Od: " sys29" <s...@g...pl>

    root <r...@v...pl> napisał(a):

> [...]
    > przeszły backtestów w dłuższym terminie (ale może za mało testów zrobiłem).
    > Mimo to nie ma zaufania do żadnego systemu mechanicznego dlatego nie

    Mój system oparty jest w przeważającej części właśnie na zmienności,
    a empirycznie wyznaczone współczynniki określają progi wybicia. :-)
    Po wielu latach zabawy wiem na pewno, że system nie daje gwarancji sukcesu.
    Ważniejsze są cierpliwość i zdyscyplinowanie, a przy graniu "na wyczucie"
    także umiejętność szybkiego ucinania strat itd ... wszystko, co opisał
    Zenon Komar w "Sztuce spekulacji" to prawda ( kupiłem sobie właśnie też
    "Sztukę spekulacji po latach" ).

    > Chciałbym doszukać się jakichś prawidłowości, ale to daremne. Pozostaję mi
    > więc tylko spryt i wiara we własne 100 letnie doświadczenie ;)

    No to tutaj jesteśmy trochę podobni. Systemami gram tylko na FW20
    i tak się już do nich przyzwyczaiłem, że emocje z tym związane z czasem
    bardzo osłabły. Jednak gdy otwieram inne futy metodą spryt + doświadczenie
    + AT, to dopiero wiem, że żyję :-)

    pozdr.
    sys29