  • 1. Data: 2009-06-06 09:21:47
    Temat: do bradleya i innych znajacych oferte bankow UK
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    Czy moze ktos sprawdzic w TOiP i odpowiedziec, czy w podanym banku i
    podanej karcie w przypadku pobytu wlasciciela w Polsce, wyplaty
    bankomatowe sa oplacalniejsze od zakupow?

    Tj czy wyplacajac z bankomatu nie ma prowizji za przewalutowanie, a w
    przypadku zakupow taka prowizja jest juz naliczana?

    I drugie pytanie, czy jesli powyzsze jest prawda, czy w ramach tego
    banku posiadacz konta moze wyrobic sobie inna niz podana w cytowanym
    poscie karte, ktora umozliwi bezprowizyjne zakupy w Polsce?

    "Prosze bardzo - bank Nationwide, a dokladnie building society. Nigdzie nie
    pisalam, ze wstydze sie podac. Sa rozne karty: cash card, debit card, credit
    card. Ja mam akurat cash i credit. "

  • 2. Data: 2009-06-06 10:49:59
    Od: "donald" <d...@k...corporation.pl>

    "krzysztofsf" <k...@w...pl> wrote in message
> [...]
    >
    > Tj czy wyplacajac z bankomatu nie ma prowizji za przewalutowanie, a w
    > przypadku zakupow taka prowizja jest juz naliczana?

    Prosze bardzo:
    http://www.natwest.com/personal/current-accounts/g4/
    cards/abroad.ashx#tabs=section2

    Za wyciaganie gotowki 2% platne w funtach. Przy czym minimum 2 funty max. 5
    funtow. Za zakupy plaska stawka 1.25 funta.

    > I drugie pytanie, czy jesli powyzsze jest prawda, czy w ramach tego banku
    > posiadacz konta moze wyrobic sobie inna niz podana w cytowanym poscie
    > karte, ktora umozliwi bezprowizyjne zakupy w Polsce?

    Raczej watpie. To sprawa bankow w Polsce, one kasuja nie NatWest!

    Tu masz wszystko w temacie Debit Card:
    http://www.natwest.com/personal/current-accounts/g4/
    cards.ashx

  • 3. Data: 2009-06-06 11:11:15
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    Ja jestem od bankow w USA. :) Od UK jest kashmiri.

    Wiem ze Nationwide jest jednym z nielicznych, jesli nie jedynym
    bankiem w UK, ktory nie pobiera oplaty za uzywanie karty debetowej za
    granica. W innych bankach jest to zazwyczaj 2.75% - 2.95%.

    Z ich strony wynika natomiast ze w przypadku niektorych krajow,
    Nationwide dolicza 0.84% "oplaty VISA" (np. doliczaja te 0.84% w
    przypadku transakcji w USA, bezczelni.)

    Pisza rowniez ze robia tak w przypadku swoich "Visa debit cards"
    wydanych do FlexAccount ale nie w przypadku "cash cards" (stricte
    bankomatowych) wydawanych do 'uposledzonego' Cash Card Account.

    Czyli: w przypadku zakupow w USA karta debetowa z Nationwide mozna sie
    spodziewac dodatkowych 0.84%. Przy wyplacie z bankomatu karta
    bankomatowa - nie.

    Natomiast, uwaga, transakcje w Polsce NIE podlegaja tej oplacie bez
    wzgledu na rodzaj uzytej karty debetowej.

    http://www.nationwide.co.uk/current_account/foreignt
    ransactions.htm

  • 4. Data: 2009-06-06 11:27:52
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    Ale skad tu NatWest sie nam wzielo?

  • 5. Data: 2009-06-06 12:13:25
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    bradley.st pisze:
> [...]
    > bankomatowa - nie.
    >
    > Natomiast, uwaga, transakcje w Polsce NIE podlegaja tej oplacie bez
    > wzgledu na rodzaj uzytej karty debetowej.

    czyli i zakupy i wyplata z bankomatu nie sa obciazane zadna prowizja i
    nie ma roznicy czy wyplacamy czy placimy?

  • 6. Data: 2009-06-06 12:18:59
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 6 Cze, 08:13, krzysztofsf <k...@w...pl> wrote:

    > czyli i zakupy i wyplata z bankomatu nie sa obciazane zadna prowizja i
    > nie ma roznicy czy wyplacamy czy placimy?

    W przypadku transakcji karta debetowa w Polsce - zgadza sie.

  • 7. Data: 2009-06-07 00:05:17
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    bradley.st pisze:

    > W przypadku transakcji karta debetowa w Polsce - zgadza sie.

    Slicznie dziekuje za pomoc :)

  • 8. Data: 2009-06-07 00:27:37
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 6 Cze, 20:05, krzysztofsf <k...@w...pl> wrote:

    > Slicznie dziekuje za pomoc :)

    Mam niejasne wrazenie, ze zostalem wciagniety w udowadnianie komus ze
    NIE MA RACJI :) ale prosze uprzejmie.

  • 9. Data: 2009-06-07 08:23:19
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    bradley.st pisze:

    > Mam niejasne wrazenie, ze zostalem wciagniety w udowadnianie komus ze
    > NIE MA RACJI :) ale prosze uprzejmie.

    Dokladnie.
    Tj. zakladalem, ze nie ma racji , ewentualnie, ze moze zmienic czy tez
    wyrobic dodatkowa KK, ktora umozliwi beprowizyjne zakupy w Polsce.
    W odpowiedzi padlo, ze "mam konto i karty w najlepszym banku".
    No to poprosilem o szczegoly, zeby sprawdzic czy "najlepszy" faktycznie
    obciaza zakupy prowizja.

    jeszcze raz dziekuje za pomoc

  • 10. Data: 2009-06-07 20:29:51
    Od: "donald" <d...@k...corporation.pl>

> [...]
    > W odpowiedzi padlo, ze "mam konto i karty w najlepszym banku".
    > No to poprosilem o szczegoly, zeby sprawdzic czy "najlepszy" faktycznie

    Faktycznie chodzilo o Nationwide, machnelem sie;) ale mam na to
    wytlumaczenie - oczywiscie zachowam je dla siebie:))
    A co do Nationwide, to faktycznie zmiana nastapila od 6 maja tego roku karty
    kredytowe a od 1 czerwca debetowe, wiec ktos, kto byl w Polsce przed majem
    faktycznie mial za darmo.
    Tu zrodlo:
    http://www.telegraph.co.uk/finance/personalfinance/b
    orrowing/creditcards/4937527/Nationwide-to-impose-ch
    arges-on-debit-and-credit-cards-used-abroad.html