  • 1. Data: 2011-12-14 19:48:27
    Temat: do roota - zloto
    Od: zbyszek <z...@g...com>

    chyba coś obstawialiśmy? Co do mnie, uważam, jeszcze należy poczekać z
    oceną

  • 2. Data: 2011-12-14 20:22:31
    Temat: Re: do roota - zloto
    Od: root <a...@j...com>

    Dnia Wed, 14 Dec 2011 11:48:27 -0800 (PST), zbyszek napisał(a):

    > chyba coś obstawialiśmy? Co do mnie, uważam, jeszcze należy poczekać z
    > oceną

    No obstawialiśmy chociaż zakład się kończył chyba w październiku ;).

  • 3. Data: 2011-12-15 09:32:31
    Od: "Endriu" <nmp3(noSpam)@interia.pl>

    > No obstawialiśmy chociaż zakład się kończył chyba w październiku ;).

    Co się stało ze złotem
    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Co-sie-stalo-ze-zlot
    em-2454198.html

    "[...] Aprecjacja dolara odpowiada za mniej więcej ? przeceny złota, lecz
    nie wyjaśnia ona słabości waloru, który w tych ekstremalnych warunkach
    rynkowych powinien sobie radzić zdecydowanie lepiej. Pewnym wytłumaczeniem
    może być zapaść indyjskiej rupii. Od sierpnia dolar w Indiach podrożał z 44
    do niemal 54 rupii, bijąc wieloletnie rekordy.

    Z tego powodu złoto stało się zbyt drogie dla części Hindusów. [...]".

    Złoto spadło bo hindusi drukują ?.

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 4. Data: 2011-12-15 12:26:06
    Od: RynekGlobalny <r...@g...com>

    On Dec 15, 10:32 am, "Endriu" <nmp3(noSpam)@interia.pl> wrote:

> [...]
    > do niemal 54 rupii, bijąc wieloletnie rekordy.
    >
    > Z tego powodu złoto stało się zbyt drogie dla części Hindusów. [...]".

    Po co pisać analizy na podstawie której nie można podjąć żadnej
    decyzji?
    Od wielu lat (dziesięcioleci) istnieje odwrotna relacja złota do USD i
    nie zapowiada się żeby się to nagle zmieniło.
    Na podstawie tego związku można przynajmniej się dowiedzieć kiedy
    wchodzić w złoto a kiedy nie. Sytuacja na złocie w tym momencie jest
    bardzo podobna do tego co się działo w 2008 roku - ucieczka w dolary
    spowoduje spadek ceny złota (w dolarach), jeśli to się zmieni (dolar
    zmieni kierunek) to nastąpi kontynuacja trendu wzrostowego na złocie.
    Na najbliższe miesiące lepiej (moim zdaniem) złota unikać i obserwować
    to co się dzieje (i dlaczego) z USD... no chyba że ktoś ma
    perspektywę... kilkudziesięcioletnią (?).

    http://twitter.com/RynekGlobalny

  • 5. Data: 2011-12-15 18:02:59
    Od: root <a...@j...com>

    Dnia Thu, 15 Dec 2011 10:32:31 +0100, Endriu napisał(a):

> [...]
    > do niemal 54 rupii, bijąc wieloletnie rekordy.
    >
    > Z tego powodu złoto stało się zbyt drogie dla części Hindusów. [...]".

    Endriu, a dlaczego to powodem spadku rupii musi koniecznie być jej
    nadmierne drukowanie? Nie może być np., tak, że obrzydliwi kapitaliści
    wycofują się z Indii bo przewidują światową recesję na przykład?

  • 6. Data: 2011-12-15 21:54:38
    Od: RynekGlobalny <r...@g...com>

    On 15 Gru, 19:02, root <a...@j...com> wrote:

> [...]
    > nadmierne drukowanie? Nie może być np., tak, że obrzydliwi kapitaliści
    > wycofują się z Indii bo przewidują światową recesję na przykład?

    Wystarczy śledzić na bieżąco gazety
    http://search1.bloomberg.com/search/?q=rupee&Search=
    żeby się dowiedzieć co jest grane. Jak widać akcje władz są na
    umocenienie i jest to po prostu wyjście z waluty a nie jakiś dodruk.

    http://twitter.com/#!/RynekGlobalny

  • 7. Data: 2011-12-16 05:27:49
    Od: "Endriu" <nmp3(noSpam)@interia.pl>

> [...]
    > żeby się dowiedzieć co jest grane. Jak widać akcje władz są na
    > umocenienie i jest to po prostu wyjście z waluty a nie jakiś dodruk.

    No to się wyjaśniło. Gdzie by nie spojrzeć tam kryzys. Chyba czas zmienić
    swoje nastawienie z optymistycznego, na pesymistyczne :).

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 8. Data: 2011-12-17 13:38:23
    Od: "Endriu" <nmp3(noSpam)@interia.pl>

> [...]
    > żeby się dowiedzieć co jest grane. Jak widać akcje władz są na
    > umocenienie i jest to po prostu wyjście z waluty a nie jakiś dodruk.

    Jezeli chodzi o złoto i Indie to tu też ciekawostka:

    Podpowiadam "Folksdojczom"

    "[...] MFW jest bowiem - po USA i Niemczech - trzecim na świecie posiadaczem
    złota, mimo, że w 2009 roku sprzedał Indiom 200 ton, za 6,7 mld USD,
    Mauritiusowi - 2 tony za 71,7 mln USD i Sri Lance - 10 ton - zaś w roku 2010
    przeznaczył do sprzedaży ponad 190 ton. [....]".

    Ileż to tych ton złota posiada MFW na chwilę obecną, wie ktoś ?.

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/