  • 141. Data: 2015-01-18 00:21:14
    Temat: Re: dobicie frankowców
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 17.01.2015 o 19:01, Piotr Gałka pisze:

    > Mam zbliżoną do zera skłonność do ryzyka.

    Bez ryzyka nie da się przeżyć.

    Powiedzmy, że wziął byś w złotówkach... a RPP z jakiegoś powodu
    podniosłaby stopę referencyjną powyżej 10%.

    --
    Boga prawdopodobnie nie ma.
    A teraz przestań się martwić

  • 142. Data: 2015-01-18 00:29:39
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 18.01.2015 o 00:00, Pete pisze:

    > Dlatego nie rozumiem tego płaczu teraz.

    A ja owszem, co nie oznacza że się z tą przyczyną zgadzam ;)

    > I zapędów niektórych polityków do pomocy państwa.
    > (Trzeba by sprawdzić ilu posłów PIS ma aktualnie kredyt w CHF)

    Litości, to jest przecież oczywiste... Głosy chcą kupować!

    Tak jak swego czasu Tusk kupował u nieubezpieczonych powodzian albo u
    oszołomów zwalczających środki psychoaktywne.

    Koszta demokracji - nawet najrozsądniejsza partia musi uwzględniać dziką
    tłuszczę. a PiS to akurat partia oszalałych owiec, więc dla nich jest to
    podwójnie naturalne.

    [ciach]

    > Ale jakie wykorzystywanie niewiedzy?
    > Czy teraz doradcy mówią o tym, że WIBOR może mieć 15%?

    Ano właśnie...

    > Czy w też uznasz, że w ten sposób wykorzystują niewiedzę?
    >
    > Chyba KNF musi wprowadzić obowiązkowe egzaminy dla potencjalnych
    > kredytobiorców.

    Teoretycznie mamy - to się nazywa "matura z matematyki" ;->

  • 143. Data: 2015-01-18 00:44:32
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 18.01.2015 o 00:03, Pete pisze:

    > Ostrzegać ostrzegali. Od jakiegoś czasu jest nawet osobny kwitek, na
    > którym delikwent poświadcza że wie co robi :)

    I że zawsze uważnie czyta wszelkie instrukcje obsługi? ;->

  • 144. Data: 2015-01-18 09:46:05
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2015-01-18 o 00:29, Andrzej Lawa pisze:

    > A ja owszem, co nie oznacza że się z tą przyczyną zgadzam ;)

    O to to to. Tylko skrótu myślowego użyłem.

    > Litości, to jest przecież oczywiste... Głosy chcą kupować!

    Eee, wszystkich hipotecznych jest pewnie parę mln. A oni chcą pomagać
    tylko frankowiczom.
    Jak iść, to na całego.

    > Teoretycznie mamy - to się nazywa "matura z matematyki" ;->

    Ten poziom wystarczy do kredytów w PLN. Do walutowych potrzebna matura z
    ekonomii :D

    --
    Pete

  • 145. Data: 2015-01-18 10:59:40
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Pete n...@n...com ...

    > Ostrzegać ostrzegali. Od jakiegoś czasu jest nawet osobny kwitek, na
    > którym delikwent poświadcza że wie co robi :)

    Co to znaczy: od jakiegos czasu?
    Widziałes umowe kredytu hipotecznego? Jestes pewien, ze kazdy jest w stanie
    zrozumiec cała tresc?

  • 146. Data: 2015-01-18 11:09:29
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2015-01-18 o 10:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Pete n...@n...com ...

    > Co to znaczy: od jakiegos czasu?
    > Widziałes umowe kredytu hipotecznego? Jestes pewien, ze kazdy jest w stanie
    > zrozumiec cała tresc?

    Skoro podpisał kwit, że oświadcza, że rozumie i jest świadomy?
    Ma jeszcze podpisać kwit, że rozumie, że podpisany kwit o zrozumieniu
    oznacza, to co oznacza?

    --
    Pete

  • 147. Data: 2015-01-18 11:20:52
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Tak z ciekawości (gotówkowe).
    >
    > Mam od września 8.99% (był 1% prowizji) na 2 lata, jako kredyt
    > w karcie (więc ten 1% się w sumie zniwelował z 54 dniowym okresem
    > bezodsetkowym). Da się realnie taniej? ;)

    da się taniej, ale jeżeli kwota nie jest wysoka to nie wiem czy jest
    sens, bo trzeba będzie wniosek włożyć, dokumentować dochody etc..

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 148. Data: 2015-01-18 11:22:15
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Czyli nie tyle nie oplacaja sie co banki uczynily je nieoplacalnymi.

    nadzór finansowy zalecał, aby takich nie udzielać, banki nie wycofały
    ich z oferty tylko dały takie marże że się to nie opłaca

    poza tym nowa rekomendacja (od 1.07.2014) sprawiła, że tylko zarabiający
    w danej walucie mogą się o kredyt walutowy starać

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 149. Data: 2015-01-18 11:36:16
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > aha, czyli masz ludzi za kretynów ktorym w banku doradca pokazuje
    > niebezpieczesntwo kredytu w obcej walucie, pokazuje ze skoki sa czasem o
    > 100%, ze wtedy roznica to nie jest 200zł o jakich jak mantra mnie np,.
    > mówiono we wszystkich bankach tylko ze to moze byc dwukrotnosc raty a mimo
    > to ludzie ryzykują?

    mówię jak było praktycznie, skoro wiesz lepiej to trudno

    KAŻDY doradca w KAŻDYM banku ma OBOWIĄZEK pokazać odpowiednie wykresy
    dot. kursów i stóp procentowych

    KAŻDY klient ma OBOWIĄZEK się z tym zapoznać i podpisać, że to zrobił

    dodatkowo należy oświadczyć, że pomimo przedstawienia oferty w PLN
    wybierało się (bo teraz już nie można) ofertę w walucie

    ZAWSZE wysyłam ludziom dokumenty (umowy, regulaminy) wcześniej, aby
    mogli się zapoznać z warunkami, przeczytać w domu i ew. wyjaśnić wątpliwości
    mogą przeanalizować, iść do znajomego prawnika, ekonomisty, księdza i
    podjąć decyzję

    a i tak wielu podejmuje irracjonalne decyzje, są mitomanami i hurra
    optymistami, że "jakoś to będzie"...

    to są kredyty na dziesiątki lat, czyli z samej natury ryzykowne (czy w
    walucie czy w PLN), bo kto wie jaką będzie miał sytuację w tak dalekiej
    przyszłości

    ludzie biorą kredyty potem się rozwodzą, umierają, tracą pracę, mają
    problemy zdrowotne itp...każde z tych zdarzeń powoduje, że sytuacja
    kredytobiorcy się zmienia

    ps
    dla doradcy nie ma znaczenia czy klient ma kredyt w PLN czy w innej
    walucie, wynagrodzenie jest takie samo

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 150. Data: 2015-01-18 11:37:11
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > I że zawsze uważnie czyta wszelkie instrukcje obsługi? ;->

    w jaki sposób kogoś zmusisz aby przeczytał i zrozumiał dokument?

    --
    pozdrawiam
    RobertS