  • 261. Data: 2015-01-19 22:34:25
    Temat: Re: dobicie frankowców
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2015-01-19 o 17:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Pete n...@n...com ...

    > Sam widzisz, ze to nie takie proste, nawet jezeli chciałbys to prosto
    > zrozumiec...

    'Jeśli fakty przeczą, to tym gorzej dla faktów...'
    Nie widzę sensu dalej ciągnąć tej dyskusji.

    --
    Pete

  • 262. Data: 2015-01-19 23:14:54
    Od: p...@g...com

    > Myślisz, że wzrost USD z 3zł do 3,64 to jest stabilna sytuacja? Nie
    > sądzę... Spodziewam się na koniec roku lokat rzędu 2%.

    Lokat? A kto bedzie lokowal na 2%? Wrecz przeciwnie, przy takim slabym zlotym mysle,
    ze popyt /chocby spekulacyjny/ na PLN wzrosnie. Drogi dolar, euro, frank nie bedzie
    juz tak atrakcyjny do zakupow jak kiedys.

    pozdr
    P.

  • 263. Data: 2015-01-19 23:41:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Pete n...@n...com ...

    > 'Jeśli fakty przeczą, to tym gorzej dla faktów...'
    > Nie widzę sensu dalej ciągnąć tej dyskusji.

    Nie moja wina ze cyferki zakrywają ci meritum sprawy.

  • 264. Data: 2015-01-19 23:41:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Pete n...@n...com ...

    > Toż ja Ci napisałem, że oprócz frankowych, jest jeszcze klika mln
    > hipotecznych (w innej walucie).

    Ale ja ci pisze, ze odbiór spoleczny decyzji rzadowych dotyczacych
    frankowców jest wiekszy niz statystyczne 700tysiecy kredytów.
    Wiec nie mozna patrzec na problem: to tylko 700tysiecy ludzi bo to
    nieprawda.

    > Dlaczego pomagać tylko frankom? Zwłaszcza, jeśli jeszcze ciągle płacą
    > mniej od PLN?

    Nie wiem. Doradcy tez ich oszukiwali jak brali kredyt? Jezeli tak, to
    sprawa jest do przedyskutowania.

  • 265. Data: 2015-01-20 08:41:53
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 18.01.2015 11:59, Budzik pisze:

    > Tak Andrzeju, ale banki nie mogą oczekiwać, ze wszyscy beda mieli taka
    > wiedze jak Ty.

    Ale to co ja wiem to podstawa! Matematyka plus wiedza, że w kursach ani
    stopach nie ma nic pewnego.

    > Ale zdaje sie ze w tym temacie nie zgadzamy sie organicznie bo juz pare
    > razy dyskutowalismyw temacie czy osoby z mmniejsza wiedza to głupki i
    > owieczki do strzyzenia przez cwaniaków czy tez osoby ktore powinny zostac
    > otoczone delikatnym parasolem ochronnym panstwa.

    Z jednej strony oszukiwanie naiwnych mnie wkurza. Z drugiej strony
    wkurza mnie traktowanie ludzi jak idiotów.

    Jedyne wyjście jakie widzę byłoby ostro kontrowersyjne - egzaminy które
    określałyby stopień uprawnień danego człowieka do samodzielnego
    decydowania o swoim i nie tylko życiu. Z opcją okresowego ich powtarzania.

    Masz słaby wynik - nie możesz samodzielnie decydować o długoterminowych
    zobowiązaniach finansowych ani głosować ;->

    > Podoba ci się pomysł Pete aby KNF przygotował specjalną prezentacje
    > informującą o ryzyku ktora bank musiałby pokazac kredytobiorcom przed
    > podpisaniem? Oczywiscie x lat temu a nie dzis.

    Podobać się podoba, ale byłbym sceptyczny co do jego skuteczności.

    > Koszt praktycznie zaden, natomiast poziom wiedzy ktory moznaby przekzac
    > spoleczenstwu - olbrzymi.
    > Czyz nie o to chodzi?

    Większość elektoratu nie chce wiedzy. Chce, żeby ktoś im zrobił dobrze.

    http://www.youtube.com/watch?v=u0EVVM5-iKQ

    --
    Boga prawdopodobnie nie ma.
    A teraz przestań się martwić

  • 266. Data: 2015-01-20 08:56:57
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On 19 Jan 2015 16:59:34 GMT, Budzik wrote:

    > Sam widzisz, ze to nie takie proste, nawet jezeli chciałbys to prosto
    > zrozumiec...

    Tak, to jest aż tak proste.

    Masz taki kredyt? Czy tutaj też po prostu trollujesz?

    To, że chwilowo spłacam wyższą ratę, nie znaczy, że nie ubywa mi
    zadłużenia. A to, że ktoś sobie policzył całkowite zadłużenie po
    chwilowym kursie może mieć znaczenie dla ubezpieczenia kredytu, ale nie
    do patrzenia na całość zadłużenia. No chyba, że ktoś ten kredyt po te
    4.25 chce teraz całkowicie spłacić, ale chyba nawet tutaj się nie trafią
    takie orły...

    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 267. Data: 2015-01-20 09:01:13
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Mon, 19 Jan 2015 17:35:29 +0100, S wrote:

    > Ale Ty trudny jesteś...

    Przedpisca jest trudny?

    > Tyle samo - złotych,

    Panie... nietrudny, nie takie było pytanie.

    > bo nigdy CHF nie zostało zakupione. To tylko punkt odniesienia.

    Tak, wiemy co to jest kredyt denominowany w walucie.

  • 268. Data: 2015-01-20 09:02:47
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Mon, 19 Jan 2015 17:05:57 +0100, S wrote:

    > Nigdy tam franków nikt nie wpłacał. Było i jest zero.

    Saldo kredytu było i jest zero?

    Kolejny ,,świadomy'' kredytobiorca, czy zwyczajny troll?

  • 269. Data: 2015-01-20 09:16:02
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2015-01-19 00:13, S wrote:
    > W kantorze jak Ci nie pasuje spread lub kurs to się wstrzymujesz ze
    > sprzedażą. Na foreksie musisz sprzedać. Nie możesz się "wyłączyć". Więc
    > bank rozszerza widełki i sprzedaje mi EUR po 4,33 choć za sekundę jest
    > po 4,31, a ja chciałbym poczekać do 4,28. Nic z tego. Długo tłumaczyć...
    > to tylko kolejny kant. Co ciekawe - wersja demo działa tylko miesiąc i
    > na innych serwerach z innymi spreadami i innymi kwotowaniami. Na demo
    > wygrywasz, na realu przegrywasz. Taki hazard opakowany w hasło rynek
    > walutowy. Coś jak polisa opakowana w lokatę... znamy to. Niestety...

    Szczerze współczuje straty ale czy przystawili Ci pistolet do głowy i
    kazali używać narzędzia, którego nie rozumiałeś?

    Piotrek

  • 270. Data: 2015-01-20 09:24:37
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Mon, 19 Jan 2015 17:14:42 +0100, S wrote:
    > Nie zastanowiło Cię dlaczego CHF akurat stał się podstawą obliczania
    > kredytu? Małe państewko, gdzie ani Polacy nie jeździli do pracy, ani nie
    > mieli rodzin (Polonia) itd. W zasadzie przed boomem mieszkaniowym mało
    > kto... a pewnie i teraz... jest w stanie rozpoznać banknoty frankowe czy
    > wymienić ich nominały...
    > Sądzę, iż ów frank został wybrany z powodów jak wyżej.

    A może po prostu dlatego, że można było dostać najtańszy kredyt?
    Czyli przy takich samych dochodach dostać więcej kasy?

    BTW, Możesz jeszcze machnąć taką mądrą analizę dla dostępnych wcześniej
    kredytów denominowanych np w SEK czy JPY? :-)