  • 1. Data: 2009-10-03 23:26:16
    Temat: Re: dolary na Slowacji
    Od: T...@s...in.the.world

    Witam,
    Jakis czas temu dowiadywalem sie tutaj o w miare korzystna wymiane EUR
    na USD. Ktos poradzil, zeby na Slowacji.
    Bylem, wymienilem.
    Faktycznie, jak sie mozna bylo spodziewac - jakies 6-8 % korzystniej niz
    przewalutowanie w banku w PL.
    Wymienialem w Liptowskim Mikulaszu, kursy wahaly sie od kantoru (banku)
    do kantoru - najkorzystniejszy byl w Biurze Informacji Turystycznej.
    W sumie 4 dniowa wycieczka wyszla mi za darmo, a nawet troche zostalo
    :-).
    Przy okazji - Slowacy twierdza, ze po wprowadzeniu EUR zadnych podwyzek
    nie bylo...

    TA

  • 2. Data: 2009-10-04 00:11:07
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    <T...@s...in.the.world> wrote in message
    pl...

    > Faktycznie, jak sie mozna bylo spodziewac - jakies 6-8 % korzystniej niz
    > przewalutowanie w banku w PL.

    6-8% ?????

    No bez jaj, to niemożliwe jest.

  • 3. Data: 2009-10-04 09:45:02
    Od: z...@o...pl

    > 6-8% ???? No bez jaj, to niemożliwe jest.

    może koledze nie chodzi o 6-8% wartości nominałów EUR
    ale o 6-8% kosztów wymiany, czyli o promile (procenty
    od procentów)?

    Np. zamiast 10.000 euro kosztu wymiany, kolega
    zapłaciłby "tylko" 9.200-9.400 euro a za zaoszczędzoną
    kwotę 600-800 euro wydałby na kilkudniową wycieczkę...

    ale to byłoby oplacalne przy wymianie milionów...
    a przy wymienianych milionach kolega skorzystałby
    z kursów negocjowalnych w polskim banku,

    ewentualna różnica choćby kilkuseteurowa przy kwotach
    wymienianych po kursie negocjowanym pojawiłaby się
    przy wymianie kwot tak gigantycznych że głowa boli...

    wniosek: chyba jednak dedukuję w złym kierunku

  • 4. Data: 2009-10-04 10:05:24
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    <z...@o...pl> wrote in message

    > może koledze nie chodzi o 6-8% wartości nominałów EUR
    > ale o 6-8% kosztów wymiany,

    Pewnie tam wymieniał w kantorze, a w pl wziął sobie kursy detaliczne z
    tabelki jakiegoś banku ze sporym spreadem i przewalutował przez PLN. Czyli
    porównał rzeczy do siebie niezbyt adekwatne. W kantorze w pl byłoby pewnie
    nieznacznie gorzej jak w kantorze na Słowacji, zakładając że jest w stanie
    zamienić kilka słów w kantorze i 30 sekund ponegocjować kurs EURUSD.

  • 5. Data: 2009-10-04 21:15:49
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <ha9rpc$fk0$1@srv.cyf-kr.edu.pl>,
    "MarekZ" <b...@a...w.pl> wrote:

> [...]
    > nieznacznie gorzej jak w kantorze na Słowacji, zakładając że jest w stanie
    > zamienić kilka słów w kantorze i 30 sekund ponegocjować kurs EURUSD.

    Odpowiadam.
    Zebralo mi sie jakies 510 EUR na koncie w banku, na czarna godzine.
    Raczej nie potrzebne. Tymczasem za kilka miesiecy wybieram sie do kraju
    raczej dolarolubnego, a nie eurolubnego.
    W banku (ING) zaproponowali mi przewalutowanie przez PLN (czy sa jakies
    banki ktore przewalutowywauja bezposrednio?).
    Kupno $$$ za te EUR (a taki pomysl podsunieto mi wlasnie tutaj, na
    grupie, za co raz jeszcze dziekuje) na Slowacji dalo mi przy takiej
    kwocie 30 $ wiecej i jeszcze kilka EUR reszty.
    TA

  • 6. Data: 2009-10-04 21:17:08
    Od: sorden <s...@u...pl>

    MarekZ wrote:

> [...]
    > nieznacznie gorzej jak w kantorze na Słowacji, zakładając że jest w stanie
    > zamienić kilka słów w kantorze i 30 sekund ponegocjować kurs EURUSD.

    Kantory w Polsce wcale nie maja lepszych kursow niz banki. Wielkrotnie
    porownywalem kurs z kursami Millennium i nie wychodzi lepiej.
    Przy wiekszych kwotach zas, mozna negocjować zarówno z kantorem jak i
    bankiem.

    --
    in

  • 7. Data: 2009-10-04 21:25:16
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Sam pomysł słuszny - dana waluta zwykle warta jest najwięcej w kraju, w którym jest w
    obiegu (czyli np. euro w Słowacji).
    Dochodzą jeszcze lokalne anomalia - specyficzne kursy z lotnisk czy z przejść
    granicznych.

    Oczywiście z 8% nieco przesadziłeś ;-))
    JaC

    -----

    > Kupno $$$ za te EUR na Slowacji dalo mi przy takiej kwocie 30 $ wiecej i jeszcze
    kilka EUR reszty.

  • 8. Data: 2009-10-05 09:50:06
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Sun, 04 Oct 2009 23:15:49 +0200,
    T...@s...in.the.world napisał(a):

    > W banku (ING) zaproponowali mi przewalutowanie przez PLN (czy sa jakies
    > banki ktore przewalutowywauja bezposrednio?).

    Przewalutowanie w banku jest najgorszym rozwiązaniem jakie można wybrać
    :)

    > Kupno $$$ za te EUR (a taki pomysl podsunieto mi wlasnie tutaj, na
    > grupie, za co raz jeszcze dziekuje) na Slowacji dalo mi przy takiej
    > kwocie 30 $ wiecej i jeszcze kilka EUR reszty.

    W krakowskim kantorze (byle tylko nie w Rynku!) widełki oscylują w
    granicach 1% - tutaj masz kursy jednego z takich kantorów:
    http://www.kantory.krakow.pl/
    Czyli różnica pomiędzy kursami kupna oraz sprzedaży przy kwocie 500 EUR
    wynosiłaby całe 5 euro :)
    Tak więc obawiam się że chyba jedyną faktyczną korzyścią z wyjazdu na
    Słowację będzie tylko darmowy tamtejszy 1-dniowy skipass (ważny
    wyłącznie w okresie przedświątecznym), pod warunkiem, że będąc na
    miejscu wyjechałeś kolejką na Chopok i wciąż zachowałeś swój bilet ;)

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof