  • 11. Data: 2010-04-21 19:12:36
    Temat: Re: doradcy kredytowi - czy warto?
    Od: Marcin <n...@n...ru>

    W dniu 2010-04-20 21:24, Ianus pisze:
    > Zbliżam się powoli do kredytu hipotecznego i stąd pytanie: czy warto
    > rozważać oferty firm doradczych typu Expander czy Openfinance czy raczej
    > sobie odpuścić i brać pod uwagę tylko bezpośrednie oferty banków?

    Najwygodniej chyba isc do doradcy bo mozesz w jednym miejscu zlozyc
    wnioski do kilku bankow. No i doradcy maja zwykle sensowniejsze godziny
    pracy niz banki. Ale warunkiem wstepnym jest przejrzenie oferty bankow
    np. na
    http://www.comperia.pl/kredyty_hipoteczne/ czy
    http://hipermarketfinansowy.onet.pl/kredyty_hipotecz
    ne.html

    Mozesz wiedziec czego sie spodziewac i nie dasz sobie wmowic
    niestworzonych historii. Nie licz ze doradca wybierze optymalnie za
    Ciebie. On jest tylko sprzedawca. Jak wiesz czego chcesz to bedziesz
    zadowolony :)

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 12. Data: 2010-04-21 21:00:16
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Marcin wrote:

> [...]
    > niestworzonych historii. Nie licz ze doradca wybierze optymalnie za
    > Ciebie. On jest tylko sprzedawca. Jak wiesz czego chcesz to bedziesz

    to po co mam isc do doradcy?

  • 13. Data: 2010-04-22 07:06:47
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Wed, 21 Apr 2010 00:25:07 +0200, scream napisał(a):

    > No i co z tego? Rolą doradcy jest sprawić, aby klient dostał kredyt.
    > Inaczej: doradca sprzedaje klientowi konkretny produkt, bo kredyt jest
    > takim samym produktem jak paczka papierosów czy bochenek chleba.

    Chyba Ci się definicje pomyliły albo ich po prostu nie rozumiesz.

    --
    xbartx

  • 14. Data: 2010-04-22 12:24:01
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 22 Apr 2010 07:06:47 +0000 (UTC), xbartx napisał(a):

    > Chyba Ci się definicje pomyliły albo ich po prostu nie rozumiesz.

    Uzasadnij

    --
    best regards,
    scream

  • 15. Data: 2010-04-23 06:53:32
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Thu, 22 Apr 2010 14:24:01 +0200, scream napisał(a):

    > Uzasadnij

    "doradca sprzedaje klientowi konkretny produkt" - teoretycznie to doradca
    ma wysłuchać klienta i mu jak najlepiej doradzić a konkretny bank, jeżeli
    klient spełni jego wymogi, sprzeda mu konkretny produkt.

    --
    xbartx

  • 16. Data: 2010-04-23 19:47:49
    Od: Marcin <n...@n...ru>

    Witam

    W dniu 2010-04-21 23:00, witek pisze:

    > to po co mam isc do doradcy?

    Aby doradca zarobil na chlebek :)
    A dla klienta sa rozne plusy pojscia do doradcy zamiast do banku:
    - mozna w jednym miejscu zlozyc wnioski do kilku bankow.
    - doradcy potykaja sie z klientami w bardziej przystepnych porach niz
    pracownicy banku.
    - zwykle doradcy dostaja wieksze prowizje niz pracownicy bankow przez co
    bardziej im zalezy na sprzedazy kredytu.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 17. Data: 2010-04-23 20:07:11
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Marcin wrote:
    > Witam

    > Aby doradca zarobil na chlebek :)

    no to jest chyba jedyny sluszny argument.

    > A dla klienta sa rozne plusy pojscia do doradcy zamiast do banku:
    > - mozna w jednym miejscu zlozyc wnioski do kilku bankow.

    w jednym miejscu czyli przez internet to ja sobie sam moge porownac
    oferty, a potem jak juz wiem co chce to moge sie juz do tych kilku
    bankow pofatygowac.

    > - doradcy potykaja sie z klientami w bardziej przystepnych porach niz
    > pracownicy banku.

    mam powazne watpliwosci co do tego. szczególnie, gdy ma dla ciebie 15
    minut, bo sie spieszy.

    > - zwykle doradcy dostaja wieksze prowizje niz pracownicy bankow przez co
    > bardziej im zalezy na sprzedazy kredytu.

    no zagadza sie - niezaleznie od tego czy klienta bedzie to kosztowało
    majątek czy nie.

  • 18. Data: 2010-04-23 21:11:48
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 23 Apr 2010 15:07:11 -0500, witek napisał(a):

    > w jednym miejscu czyli przez internet to ja sobie sam moge porownac
    > oferty, a potem jak juz wiem co chce to moge sie juz do tych kilku
    > bankow pofatygowac.

    Oferty to mozna sobie porownywac w przypadku konta osobistego, a nie
    kredytu hipotecznego, gdzie dochodzi masa innych czynnikow i dodatkowych
    oplat zupelnie nieuwzglednionych w porównywarkach z netu. Nie mówiąc już o
    rozmaitych warunkach, które trzeba spełnić, a też nie będziesz o tym
    wiedział.

    --
    best regards,
    scream

  • 19. Data: 2010-04-23 21:37:08
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    scream <n...@p...pl> writes:

> [...]
    > oplat zupelnie nieuwzglednionych w porównywarkach z netu. Nie mówiąc już o
    > rozmaitych warunkach, które trzeba spełnić, a też nie będziesz o tym

    I że niby doradca Ci o tych "dodatkowych warunkach" powie? Ja (testowo)
    byłem u 2 (Expander + Openfinance), żaden się nawet nie zająknął. Ale
    może od tamtego czasu (2006) coś się zmieniło ...
    KJ

    The world is coming to an end. Please log off.

  • 20. Data: 2010-04-24 00:40:38
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    scream wrote:

> [...]
    > oplat zupelnie nieuwzglednionych w porównywarkach z netu. Nie mówiąc już o
    > rozmaitych warunkach, które trzeba spełnić, a też nie będziesz o tym

    wiec jestes pierwszy w kolejce do podpisania umowy najdroszego kredytu,
    ale za to dajacego najwyzsza prowizje pośrednikowi.