  • 21. Data: 2006-08-02 09:20:28
    Temat: Re: działalno?ć gosp i konto osobiste
    Od: "RobertS" <r...@x...pl>

    > To jest odpowiedź nieco nie na temat. Bo w tym wątku właśnie
    > dyskutujemy o tych co *rozliczają* VAT i chcą go płacić z osobistego
    > rachunku.

    i mogą go płacić z osobistego rachunku, gdyż ustawa o VAT tego nie zabrania
    (ani zadna inna ustawa)

  • 22. Data: 2006-08-02 09:30:20
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    RobertS wrote:

    > i mogą go płacić z osobistego rachunku, gdyż ustawa o VAT tego nie
    > zabrania (ani zadna inna ustawa)

    W sprawie ustaw nikt nie twierdzi inaczej. Ja twierdzę nawet, że nie
    zabrania tego regulamin rachunku bankowego, w którym jest coś o
    "zakazie wykonywania płatności z tytułu DG". Dlatego, że płatność
    podatku VAT za siebie jest płatnością osobistą, a nie firmową. W tej
    właśnie kwestii Sławek Kos i Jarek Andrzejewski mieli wyraźnie inne
    zdanie.

  • 23. Data: 2006-08-02 09:37:31
    Temat: Re: działalność gosp i konto osobiste
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> writes:

    > Tak jak pisał herbi zapłata ZUS (za siebie) i podatków dochodowego (za
    > siebie) i VAT (za siebie) jest jak najbardziej płatnością *osobistą* a
    > nie *firmową*. Czym innym będzie zapłata za faktury kontrahentom lub

    Nawet to nie będzie niczym, do czego bank mógłby mieć zastrzeżenia.
    Prywatne ludzie też płacą za faktury.

    > przyjmowanie zapłat od nich.

    O, tu jest pies pochowany. _Przyjmowanie_ zapłat za wystawione faktury
    jest jedyną czynnością, która może być sprzeczna z regulaminem konta
    osobistego.

    > Więc nie dziwi mnie, że konsultanci Inteligo nie mają nic przeciwko
    > płaceniu ZUS i US z ich konta prywatnego.

    MJ

  • 24. Data: 2006-08-02 10:29:36
    Od: ANetGUS <aparta_WYWALTO_@swnet_TOTEZ_.pl>

    Michal Jankowski napisał(a):

    > O, tu jest pies pochowany. _Przyjmowanie_ zapłat za wystawione faktury
    > jest jedyną czynnością, która może być sprzeczna z regulaminem konta
    > osobistego.

    A od czego mamy Lukas Bank :) Robimy mix'a - osobiste konto PRO +
    bezpłatne firmowe konto i problem z głowy :D

  • 25. Data: 2006-08-02 16:49:14
    Od: "toni" <t...@w...pl>

    RobertS napisał(a):
    > [cut]
    > to niestety na formularzu NIP-1 jest pozycja konta osobistego i firmowego,
    > czy to przejdzie
    > jak w obu pozycjach wpiszę to samo (pyt ret.)?

    Witam , a po co wpisywac to samo ? Ja mam konto osobiste w banku X ( i
    cicho sza :) )
    US sie o tym ode mnie nie dowiedzial ... plus prowadze konto firmowe w
    banku Y
    hmm... czy US ma mozliwosc sprawdzenia mojego konta osobistego ( nie
    firmowego ) jesli w zadnym "picie " tego nie ujawnialem ?
    pozdrawiam
    toni

  • 26. Data: 2006-08-03 06:56:42
    Od: "RobertS" <r...@x...pl>

[...]

    nie podawales, a wiec US o nim nie wie, bo jak na razie pewnie nie mial
    potrzeby, aby sie dowiadywac

    warto mnie "specjalne" konto do zwrotu podatku z PIT = takie, z ktorego sie
    na codzien nie korzystac ;-))

    pozdr.
    RobertS

  • 27. Data: 2006-08-03 17:37:24
    Od: "złodziej podatków" <e...@p...onet.pl>

    > Ja. Około 5 lat temu PKO BP.
    > Z nowszych i też PKO BP. Pół roku temu kolega podał kontrahentowi numer
    > Superkonta w małym "powiatowym" oddziale zamiast numeru rachunku
    > firmowego. W historii jest przelew przychodzący i jego anulowanie.
    > Wrócił do zleceniodawcy po tygodniu. Bank uzasadnił odbicie przelewu
    > właścnie zakazem używania superkonta do rozliczeń DG. W tytule było "za
    > fakturę nr NNN" a jako odbiorca coś w stylu "Jan Kowalski Mydło i
    > Powidło".
    Świeże, kilka tygodni temu znajomy wściekał się że ING odmówił mu przyjęcia
    przelewów ZUS, motywując to właśnie tym że jest to konto tzw. osobiste. Dziwne
    tylko że przez poprzednie 10 lat nie mieli z tym problemów. Ja z kolei od 16
    lat reguluję wszystkie swoje zobowiązania z konta osobistego i dotychczas nie
    mam żadnych problemów. Przecież tzw. jedoosobowa działalność gospodarcza to jak
    by nie patrzeć zawsze ja. Fiskus również tego nie rozróżnia i bierze skąd się
    da i nie da.

  • 28. Data: 2006-08-03 18:40:03
    Od: "jst" <l...@W...pl>

[...]

    To ,że z ING dzieje się coś niedbrego sygnalizowane jest kilka wątków
    niżej. Ten bank to już nie partner klienta. I to nie chodzi tylko o tępienie
    wykorzystywania rachuków osobistych do celów firmowych - bo to od biedy
    można by przełknąć - w końcu taki jest regulamin. Chodzi o namolne,
    bezceremonialne "rżnięcie klientów na kasie" - że użyję słów
    nieodżałowanego Romana Wilhelmiego

    pzdr
    j.

  • 29. Data: 2006-08-05 14:02:36
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Thu, 3 Aug 2006 08:56:42 +0200, "RobertS"
    <r...@x...pl> wrote:

    >hmm... czy US ma mozliwosc sprawdzenia mojego konta osobistego ( nie
    >firmowego ) jesli w zadnym "picie " tego nie ujawnialem ?

    tak. Może zapytać banki czy "RobertS" ma w nich rachunek, a one mu
    ujawnią wszelkie dane.
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 30. Data: 2006-08-05 14:03:56
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Thu, 3 Aug 2006 20:40:03 +0200, "jst"
    <l...@W...pl> wrote:

    >niżej. Ten bank to już nie partner klienta. I to nie chodzi tylko o tępienie
    >wykorzystywania rachuków osobistych do celów firmowych - bo to od biedy
    >można by przełknąć - w końcu taki jest regulamin. Chodzi o namolne,

    Ale, kurka, nie ZUS za siebie! Co może być bardziej osobistego oprócz
    ubezpieczenia (przynajmniej tak to nazywają, inna sprawa czy jest to
    ubzepieczenie).
    --
    Jarek Andrzejewski