  • 1. Data: 2006-08-08 23:14:10
    Temat: dziwna historia.. przelew zagraniczny
    Od: ErkA <a...@a...pl>

    Witajcie

    Historia jest na tyle dziwna, ze az trudno uwierzyc, ze cos takiego
    moglo sie zdarzyc....

    Przelew zagraniczny z USA do Polski (z lokalnego banku poprzez JP
    Mogran Chase Bank do Citi w PL).

    ok 19.07 przelew przyszedl do citi, podany adres odbiorcym banku, imie
    i nazwisko, ale... brak numeru rachunku, pierwsza mysl, pewnie bank
    nadawcy wyslal bez numeru rachunku... nadawca sprawdzil, zlecil trace i
    okazalo sie, ze bank nadawcy wyslal wszystko poprawnie, Chase "zagubil"
    numer rachunku do odbiorcy dotarl przelew bez numeru rachunku...
    Trzykrotne wysylanie swiftow nic nie pomoglo, ostatni (3) swift obyl
    sie bez echa, dostarczylem swojemu bankowi potwierdzenie zlozenia
    przelewu, potwierdzenie wykonania przelewu a nawet sam trace,
    oczywiscie nie liczylem na to, ze zaksieguja pieniadze po okazaniu tych
    dokumentow, ale przynajmnie łudzilem sie, ze zadadza jakies konkretne
    pytanie chase'owi, aby ten potwierdzil nr rachunku... chase jak mial
    wszystkich w d* tak ma do tej pory... przelew po 14 dniach roboczych
    zostal zwrocony do nadawcy, pytanie - domyslam sie, ze nadawca bedzie
    musial zlozyc reklamacje i zazadac zwrotu poniesionych kosztow (30$ za
    przelew + zlodziejskie 9,50$ za posrednictwo chase'a), ja jako odbiorca
    nic nie moge zrobic? Mozecie wyjasnic mi, jak to jest mozliwe, w takich
    transakcjach mogl zginac numer rachunku? Na 101% zginal wlasnie tam..
    Czy istnieja jakies sankcje, cokolwiek, co by przywolalo dany bank do
    porzadku? Na swift z pytaniem (juz nie o rachunek, tylko o
    potwierdzenie nr rachunku citi nie doczekal sie odpowiedzi), totalne
    olewactwo klienta...

    Przy okazji dodam, ze pracownicy infolinii w citibanku powinni zostac
    zwolnieni dyscyplinarnie za wprowadzanie klienta w blad, kazdy mowi co
    innego, a to ze ja jako odbiorca moge zazadac zwrotu do nadawcy, a to,
    ze nie moge tego zrobic, i musze odczekac 14 dni roboczych, albo ze nie
    moge zlozyc reklamacji, albo moge... ech...

    --
    pozdrawiam serdecznie rafi

    +++++++++++to++nie++jest++reklama++;)+++++++++++
    www.BAZAREK.pl - DARMOWE SKLEPY INTERNETOWE,
    Otwórz sklep online i zarabiaj-bez opłat, bez prowizji
    ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

  • 2. Data: 2006-08-09 07:17:30
    Temat: Re: dziwna historia.. przelew zagraniczny
    Od: "fotech" <w...@p...onet.pl>

    > Mozecie wyjasnic mi, jak to jest mozliwe, w takich
    > transakcjach mogl zginac numer rachunku? Na 101% zginal wlasnie tam..

    Jak wiesz, że taka albo podobna sytuacja ma miejsce, a zalezy Ci na szybkim
    otrzymaniu pieniedzy, i na dodatek masz dobry kontakt z nadawca, to natychmiast proś
    nadawce o interwencje, bo "samo" sie to nigdy nie prostuje, jak również nigdy od
    strony odbiorcy.
    Ilosc pomyłek w takich operacjach jest duża, albo bardzo duża, SWIFT nie jest
    przeciez sztuczna inteligencja a jedynie nosnikiem informacji, ktore w niego
    wtłaczają ludzie.

    Wojtek

  • 3. Data: 2006-08-09 09:29:35
    Od: ErkA <a...@a...pl>

    fotech napisał(a):

> [...]
    > nadawca, to natychmiast proś nadawce o interwencje, bo "samo" sie
    > to nigdy nie prostuje, jak również nigdy od strony odbiorcy.

    Wlasnie w tym problem, ze nadawca zlozyl reklamacje, zlecil trace, bank
    nadawcy rowniez nie mogl uzyskac informacji co sie dzieje... po prostu
    chase wszyskich mial w d*... Dzis zlozylem prosbe o przyslanie
    zaswiadczenia z banku, ze z powodu braku odpowiedzi chase'a bank
    zwrocil pieniadze do nadawcy, byc moze... MOZE... uda sie odzyskac
    koszty, ech... szkoda, ze ja nie jestem tym nadawca, bo bym zrobil im
    tam porzadek :/