  • 1. Data: 2003-07-31 12:45:46
    Temat: e-bank? eeee... :(
    Od: "melaine" <m...@w...poczta.onet.pl>

    Poświęciłam trochę wolnego czasu na założenie konta w mBanku.
    Dlaczego? Ponieważ otrzymałam informację, iż kredyt odnawialny
    w tym Banku jest znacznie tańszy, niż ten który spłacam dotychczas
    (ot, różnica w oprocentowaniu około 10 pkt. rocznie).
    Później trochę czasu na rozmowę z miłą panią z owego banku,
    następnie jeszcze trochę czasu na wypełnienie wniosku o przeniesienie
    kredytu z mojego dotychczasowego banku.
    Ostatnie zdanie dotyczyło wymaganych dokumentów.
    I tam niespodzianka: orzeczenie sądu o rozwodzie!
    Jestem rozwódką od prawie 10 lat, nigdy nikt,
    udzielając jakiegokolwiek kredytu czy w jakiejkolwiek innej sytuacji
    nie prosił mnie o nic ponad dowód osobisty,
    w którym widnieje jak byk (pardon) stan cywilny: WOLNA (znaczy wdowa,
    rozwódka, panna).
    Nie posiadam orzeczenia. Nie jestem w stanie brać urlopu (sądy w
    weekendy nie pracują)
    i jechać 500 km, żeby odebrać orzeczenie. O co właściwie chodzi?
    O to, że poczułam się jakbym musiała udowodnić, iż nie jestem
    wielbłądem.
    Zadzwoniłam do banku. Miła pani powiedziała mi, że mój dowód
    (taki starego typu, z kartkami papierowymi) nie wystarczy,
    "bo w międzyczasie dużo się mogło zmienić od daty jego wystawienia"
    (znaczy mogłam wyjść ponownie za mąż? więc od panny też wymaga się... no
    właśnie? czego?).
    Nie bardzo rozumiem w takim razie PO CO mamy dowody osobiste,
    wszak w MIĘDZYCZASIE mogło się BARDZO dużo zmienić u każdego.
    Moje pytanie dotyczy właśnie tego.
    Czy bank, mając historię rachunku prowadzonego w innym banku,
    potwierdzenie tożsamości, i w końcu właściwie wiedząc więcej
    o mnie niż moi dobrzy znajomi musi wymagać absurdalnych rzeczy?
    Z kredytu nie skorzystam, ponieważ jak wyżej.
    Mój dotychczasowy bank nadal zarobi więcej, niż bym chciała mu dać,
    ale przynajmniej wierzy mi, że skoro mówię i dokumentuję dowodem
    osobistym,
    żem wolna to znaczy żem wolna.
    I to nie na podstawie dowodów z innych banków i kilkuletnich historii
    ROR'ów
    (jakie otrzymałby mBank), ale ot, tak: od pierwszego w dowód wejrzenia.
    I już wiedzą, że wielbłądem nie jestem. Sami.

    Z pozdrowieniami
    Mel.

  • 2. Data: 2003-07-31 13:00:16
    Temat: Re: e-bank? eeee... :(
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    Użytkownik "melaine" <m...@w...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > o mnie niż moi dobrzy znajomi musi wymagać absurdalnych rzeczy?
    > Z kredytu nie skorzystam, ponieważ jak wyżej.

    chodzi właściwie o to, że jeśli bierzesz kredyt, a nie jesteś stanu wolnego,
    to współmałżonek musi się na to zgodzić

    BTW. dlaczego nie napisałaś w formularzu 'stan wolny' skoro tak jest w
    dowodzie, a wspomniałaś o rozwodzie ?

    BTW2. czy nie możesz poprosić o przesłanie kopii orzeczenia o rozwodzie
    listownie ?

    BTW3. powiedz bankowi, że napiszesz oświadczenie z paragrafami mówiącymi o
    odpowiedzialności karnej, stwierdzające, że jesteś stanu wolnego

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 3. Data: 2003-07-31 13:06:57
    Od: "Grzegorz Niedzwiecki" <n...@a...sggw.waw(wytnij-to).pl>

> [...]
    mówiącymi o
    > odpowiedzialności karnej, stwierdzające, że jesteś stanu wolnego

    A może prościej znaleźć inny bank niż BREeeee.

  • 4. Data: 2003-07-31 13:11:34
    Temat: Odp: e-bank? eeee... :(
    Od: "melaine" <m...@w...poczta.onet.pl>

    Użytkownik plusz <p...@i...usun_spam.pl> w wiadomości do grup d
    yskusyjnych napisał:bgb3rv$90a$...@a...news.tpi.pl...

    > chodzi właściwie o to, że jeśli bierzesz kredyt, a nie jesteś stanu
    wolnego,
    > to współmałżonek musi się na to zgodzić

    to oczywiste, ale jestem stanu wolnego :) znaczy nie mam współmałżonka

    > BTW. dlaczego nie napisałaś w formularzu 'stan wolny' skoro tak jest w
    > dowodzie, a wspomniałaś o rozwodzie ?

    w 'formularzu' miałam do wyboru: panna, wdowa, rozwiedziona, mężatka.
    Chyba dlatego ;)

    > BTW2. czy nie możesz poprosić o przesłanie kopii orzeczenia o
    rozwodzie
    > listownie ?

    Nie wiem czy mogę, dowiem się czy to możliwe. Dziękuję za sugestię.
    Jednak to nie o to chodzi.

    > BTW3. powiedz bankowi, że napiszesz oświadczenie z paragrafami
    mówiącymi o
    > odpowiedzialności karnej, stwierdzające, że jesteś stanu wolnego

    Bank w osobie pani konsultantki był uparty i nie chciał brać pod uwagę
    innych
    sposobów (włącznie z cyrografem własną krwią podpisanym)
    na udowodnienie nie bycia wiel.. (tfu!) nie bycia zamężną.
    Próbowałam, uwierz mi.

    Z pozdrowieniami :)
    Mel.

  • 5. Data: 2003-07-31 13:25:58
    Od: "Grzegorz Niedzwiecki" <n...@a...sggw.waw(wytnij-to).pl>

    > na udowodnienie nie bycia wiel.. (tfu!)
    feminizm (tfu!)

  • 6. Data: 2003-07-31 13:37:55
    Temat: Odp: e-bank? eeee... :( [OT]
    Od: "melaine" <m...@w...poczta.onet.pl>

    Użytkownik Grzegorz Niedzwiecki <n...@a...sggw.waw(wytn
    ij-to).pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:bgb5fm$65s$
    ...@p...warman.nask.pl...
    > feminizm (tfu!)

    %-) słucham ? ?
    ROTFL

    Mel.

  • 7. Data: 2003-07-31 13:45:34
    Temat: Re: e-bank? eeee... :( [OT]
    Od: "Grzegorz Niedzwiecki" <n...@a...sggw.waw(wytnij-to).pl>

    > %-) słucham ? ?
    > ROTFL

    Siedzenie w pracy w lipcu skłania do komentarzy nie na temat.
    Przepraszam

  • 8. Data: 2003-07-31 13:45:36
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

> [...]

    > Nie bardzo rozumiem w takim razie PO CO mamy dowody osobiste,
    > wszak w MIĘDZYCZASIE mogło się BARDZO dużo zmienić u każdego.

    Ja tez nie rozumiem.
    Przeciez ten kwit i tak nie powie im czy AKTUALNIE jestes roziedziona, czy
    moze ponownie zamezna.
    Tylko tyle, ze 10lat temu sie rozwiodlas, a to juz w dowodzie masz.

    Napisz jakas reklamacje na papierku i im wyslij poleconym. Zapytaj jaka
    konkretnie informacje spodziewaja sie otrzymac w tym orzeczeniu, a ktorej
    nie ma w innych dokumentach. GIODO juz pare razy zwracala uwage ze banki
    zadaja informacji, do ktorych nie maja prawa.

    W mLinii zapewne wiecej nie zwojujesz bo oni nie sa upowaznieni do
    podejmowania decyzji,ale reklamacja dotrze o szczebel wyzej,a tam juz
    pracuja ludzie a nie automaty bialkowe.
    Procedury i wymagane dokumenty juz nie raz zmieniali.

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 9. Data: 2003-07-31 15:01:44
    Od: "Przemo 'Prez' [nf.c]" <p...@W...com>

    melaine wrote:
> [...]
    > w tym Banku jest znacznie tańszy, niż ten który spłacam dotychczas
    > (ot, różnica w oprocentowaniu około 10 pkt. rocznie).
    [...]

    Informacje, jakie uzyskuje się z mLinii potrafią często
    być niezgodne ze stanem faktycznym. Ja po 6 miesiącach
    posiadania konta w mBanku miałem na dniach starać się o
    kredyt odnawialny na podstawie wpływów na konto.

    Zadzwoniłem na mLinię, poprosiłem o potwierdzenie, czy
    nie będą potrzebne dodatkowe dokumenty (prowadzę własną
    działalność, konto firmowe mam również w mBanku, jednak
    załatwianie wszelkich dokumentów jest dla mnie uciążliwe,
    bo mieszkam kilkaset kilometrów od miejsca, gdzie mam
    zarejestrowaną działalność). Kilkakrotnie miałem
    powtarzane, że potrzebne tylko dowody tożsamości, zgoda
    małżonki, książeczka wojskowa.

    Kilka dni później zajrzałem na strony, przeczytałem na
    nich listę potrzebnych dokumentów (istna litania), co
    trochę wzbudziło moje podejrzenia. Uruchomiłem po
    zalogowaniu się do mBanku czat z mLinią i okazało się,
    że skoro prowadzę działalność (to zaznaczałem też
    niejeden raz podczas rozmowy telefonicznej), to muszę
    dostarczyć komplet papierów. Mimo, że chcę kredyt na
    podstawie wpływów na konto.

    Zresztą jest to trochę dziwne - jako właściciel firmy
    muszę przedstawić stertę papierów (od deklaracji po
    zaświadczenia o niezaleganiu gdziekolwiek), podczas
    gdy np. mojemu pracownikowi wystarczyłoby przesłanie
    zaświadczenia o zatrudnieniu i wysokości zarobków.

    --
    Pozdrawiam,
    Przemo 'Prez' [nafazie.com]

  • 10. Data: 2003-07-31 15:12:10
    Od: "Marcin Jackowski" <m...@p...pl>

    > podejmowania decyzji,ale reklamacja dotrze o szczebel wyzej,a tam juz
    > pracuja ludzie a nie automaty bialkowe.

    piekne powiedzenie :)))))))))))))))))

    Marcin