  • 11. Data: 2005-11-25 19:25:42
    Temat: Re: e-banki - tryb "kafejkowy"
    Od: Jarosław Lech <j...@k...ODSPAMIACZ.pl>

    Użytkownik "Krystek" <k...@p...space.mailbox> napisał w
    wiadomości
    news:e83cc3261a13ce51274c68c6cdc27396@krystian.i.jeg
    o.chomik...

    > Eeee, programy które przechwytują zawartość "schowka systemowego" mogą
    > chyba przechwycić i zapisać do pliku...

    No to jeszcze pozostaje losowe wprowadzanie treści :-P Zawsze to
    jakieś utrudnienie. Ale generalnie już chyba lepiej popracować nad 1)
    ustawieniwm sprzętu i naumieniem się łączenia z bankiem przez WAP; 2)
    jeśli bank olewa WAP, to zmontowaniem lobby, które uświadomiłoby, że
    jest to potrzebne.

    A tak na marginesie na liście EBANK wczoraj pojawiły się takie
    wypowiedzi (chioć to już zdecydowanie OT względem inicjacji wątku):

    ===///\\\===

    > W normalnych krajach dostrzega się takich klientów od dawna.

    wszystko jest kwestią biznesu i gry rynkowej,

    jeśli będzie w Polsce "odpowiednia" ilosć klientów to ktoś ją zapwene
    dostrzeże, dopiero od niedawna wypasione palmy są po 1000 zł i taką ceną
    dopiero uważam w naszych warunkach za stosowną za te zabawki

    jeszcze niewielka liczba Polaków zauważyła że palmtop może im sie do
    czegoś przydać, a 1000 zł wydać na mały komputerek to i tak dla wielu
    duża kwota (jak becikowe)

    ===///\\\===

    --
    Lejak
    j...@k...ODSPAMIACZ.pl

  • 12. Data: 2005-11-25 22:30:31
    Od: Konrad Zak <me;PROSZE;konradzak.com@POMYSL.ZANIM.NAPISZESZ>

    Krystek napisał(a):
    > (...) i/lub
    > przekierować dodatkowo transmisję przez szyfrowane proxy-tunel. (...)

    skąd i dokąd ten ruch tunelować?

    --
    Konrad Zak
    http://konradzak.com/powerofcli http://akademiaruchu.com.pl

  • 13. Data: 2005-11-25 22:50:09
    Od: Konrad Zak <me;PROSZE;konradzak.com@POMYSL.ZANIM.NAPISZESZ>

    SDD napisał(a):

    > (...)
    > Moj pomysl polega na tym, by w internetowych systemach transakcyjnych bankow
    > dac mozliwosc zalozenia uzytkownikowi dodatkowego hasla, ktore uruchomi
    > system transakcyjny w trybie zwiekszonego bezpieczenstwa, (...)

    Sporo zmian by to prawdopodobnie wymagało w serwisie transakcyjnym
    banku. Wydaje mi się, że prostszym we _wdrożeniu_ i eksploatacji (hasła
    jednorazowe zużywane od czasu do czasu w ilościach hurtowych), a i chyba
    równie skutecznym rozwiązaniem byłoby autoryzowanie każdorazowo na
    podstawie _tylko_części_hasła_ - wybranych znaków. Przy takim
    rozwiązaniu maleje wydatnie prawdopodobieństwo wywęszenia hasła przez
    wszelkiego rodzaju brudy zainstalowane w niezbyt bezpiecznym systemie, z
    którego przyszło nam się łączyć. Taki sposób jest, a z pewnością był
    (dawno nie dzwoniłem) stosowany na mLinii. BPH stosuje go przy logowaniu
    do systemu transakcyjnego.

    Ważny jest tu również fakt, że takie rozwiązanie nie pozostawia
    klientowi wyboru w kwestiach dotyczących bezpieczeństwa i pozwala na
    prezentowanie mu w każdej sytuacji interfejsu o jednakowym wyglądzie i
    funkcjonalności.

    Pozdrawiam,

  • 14. Data: 2005-11-25 23:10:14
    Od: Krystek <k...@p...space.mailbox>

    Konrad Zak napisał:

    > skąd i dokąd ten ruch tunelować?

    Jeśli się ma dostęp do szyfrowanego proxy można ustawić przeglądarkę
    tak, by łączyła się dodatkowym szyfrowanym kanałem co uskuteczni
    zabezpieczenie przed podsłuchem.

    Dobre jest też - tak jak już tu pisano na grupie - zabezpieczenie w
    postaci obrazków z których należy przepisać kod. Ciekawe byłyby
    kombinacje w stylu: kod z obrazka oraz kod z SMS, albo treść kodu z
    obrazka+treśc kodu z SMS-a (jak w VWBank direct - hasło+wskazanie
    tokena), albo - jak sam napisałeś - wpisanie wybranych znaków ze
    wskazanego kodu. Kody SMS całkiem sprawnie funkcjonują w BZWBK24 - można
    wybrać potwierdzenie transakcji kodem i dodatkowo SMS-em.

    K.

    --
    W moherowym berecie będzie lepiej Ci na świecie...

  • 15. Data: 2005-11-26 13:37:41
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl> wrote in message
    > Witam
    >
    > Mam ciekawy, moim zdaniem, pomysł na polepszenie funkcjonalności e-bankow.
    > Jak wiadomo, bardzo niebezpieczne jest korzystanie z konta w kafejkach
    > internetowych... - czasem jednak dobrze jest zajrzec na swoje konto gdzies
    > "na wyjezdzie"...

    Do ogladanie konta wystarcza WAP. I chyba nawet bedzie tansze od kafejki :).

    MK

  • 16. Data: 2005-11-26 20:13:13
    Od: Konrad Zak <me;PROSZE;konradzak.com@POMYSL.ZANIM.NAPISZESZ>

    Krystek napisał(a):

    > Jeśli się ma dostęp do szyfrowanego proxy można ustawić przeglądarkę
    > tak, by łączyła się dodatkowym szyfrowanym kanałem co uskuteczni
    > zabezpieczenie przed podsłuchem.

    No tak, ale połączenie z bankiem jest na drodze przeglądarka - serwer
    http banku szyfrowane - problem polega na tym, że do skompromitowania
    hasła może dojść wcześniej - na skutek działania wszelkiego rodzaju
    snifferów klawiatury czy ekranu. Dodatkowe tunelowanie nic tu nie pomoże.

> [...]
    > wskazanego kodu. Kody SMS całkiem sprawnie funkcjonują w BZWBK24 -
    > można wybrać potwierdzenie transakcji kodem i dodatkowo SMS-em.

    Zgadza się, takie kombinowane zabezpieczenia pomogłyby. Ale samo
    przepisywanie z obrazków nie, to zabezpiecza jedynie przed wysyłaniem
    formularza logowania przez skrypty. Zabezpieczenie transakcji kodem
    wysyłanym SMS jest w przykładowym scenariuszu kafejkowym równoważne
    hasłom jednorazowym. Chyba, że kodem SMS zabezpieczane jest logowanie,
    to byłoby dobre.

    Pozdrawiam,

  • 17. Data: 2005-11-26 23:13:05
    Temat: Re: e-banki - tryb
    Od: "piotr.ek" <w...@N...gazeta.pl>

    Zdzislaw <z...@u...pl> napisał(a):

    > nie wiem jak "wirtualny" bph ale makler bph ma taka ekranowa klawiature

    w BPHowskim Sez@mie tez jest ekranowa klawiatura. Mozna jej uzywac do
    logowania i do wpisywania hasla do klucza.