  • 31. Data: 2002-06-18 01:28:50
    Temat: Re: e-karta nie dziala :-(
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    Asia Jedrychowska <a...@a...net> writes:

    > no, nie mógłby, bo wówczas zapłaciłbyś nią w każdym sklepie, co się
    > odrobinę mija z założeniami ;)

    No nie wiem jak moglbym zaplacic nia np. w supermarkecie. Watpie takze,
    by sprzedawca w normalnym sklepie wklepal dane karty z klawiatury,
    majac terminal elektroniczny, i nie widzac karty z hologramem i logo
    VISA.
    Ale moglby to zrobic na wlasne ryzyko, i nie byloby wtedy problemu.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 32. Data: 2002-06-18 15:02:45
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Tue, Jun 18, 2002 at 03:26:20AM +0200, Krzysztof Halasa wrote:

    > A po co? I tak *O sa najbardziej niebezpieczne. W koncu nikt chyba
    > nie trzyma na takiej "karcie" fortuny, a tylko tyle ile trzeba
    > do zakupow.

    Z punktu widzenia visa, transakcje *O sa z zalozenia
    reklamowalne. Fakt, nie przeklada sie to na regulacje bankow ;-(
    niemniej jednak sa to (transakcje *O) mniej korzystne dla sklepow,
    oprocz powodu j/w rowniez jest regulacja pozwalajaca aklajerom wycofac
    sie z transakcji w przeciagu 30 dni.

    A niech sklep tak _obsluguje_ karty jak mowi to visa!

    > Naturalnie bank musialby odrzucac transakcje bez pokrycia.

    Wiesz, o pewnych zalozeniach wole nie dyskutowac, bo roznie moze sie
    okazac ;-)

    --

    --w