  • 1. Data: 2002-01-22 10:58:46
    Temat: e-karta w Amazon.com
    Od: "Tadeusz Kowalski" <t...@p...com>

    Witam,
    Jestem tu nowy wiec prosze o wyrozumialosc.
    Chcialbym w amazon.com kupic ksiazke. Do zaplaty chcialbym uzyc e-karty. Mam
    jednak obawy czy jest to bezpieczny sposob. Mam rodzine za oceanem, ktora to
    kupujac wlasnie w amazon.com stracila 2K$. Ja nie chcialbym powtorzyc ich
    bledu i stad pytam wszystkich Grupowiczow o porade.

    Wszystkie sugestie sa mile widziane. Szczegolnie jednak interesuje mnie w
    jaki sposob m-bank zapewnia, ze z mojego konta nie zdejmie sie wiecej niz
    jest tam aktualnie dostepne. Mozna sobie bowiem wyobrazic, ze w danym
    momencie faktycznie nie bedzie pokrycia na trefna transakcje, ale za jakis
    czas bede chcial kupic cos innego przez internet i przeleje tam pieniadze.
    Wtedy moze byc teoretycznie zaksiegowana operacja na poczet lewych zakupow
    jakiegos zlodzieja, a moj zakup zostanie potraktowany odmownie.
    Powiedzcie prosze czy dobrze rozumuje.

    Z gory serdecznie dziekuje,
    Tadeusz.

  • 2. Data: 2002-01-22 12:06:51
    Temat: Re: e-karta w Amazon.com
    Od: Lukasz Kowalczyk <l...@j...pl>

    [ "Tadeusz Kowalski" <t...@p...com> ]
> [...]
    >kupujac wlasnie w amazon.com stracila 2K$. Ja nie chcialbym powtorzyc ich
    >bledu i stad pytam wszystkich Grupowiczow o porade.

    W jaki sposób można stracić $2K płacą kartą kredytową? A jeżeli
    płacili inną, to wiesz... ;)

    --
    Łukasz Kowalczyk
    ICQ 128693686

  • 3. Data: 2002-01-22 12:43:39
    Od: "Tadeusz Kowalski" <t...@p...com>

    > W jaki sposób można stracić $2K płacą kartą kredytową? A jeżeli
    > płacili inną, to wiesz... ;)

    Zwyczajnie. Sklep prosi o podanie numeru karty i jeszcze dodatkowych
    inforamcji. Ktos, ma tam do tego dostep i kradnie te dane. Potem podszywajac
    sie pod prawowitego wlasciciela dokonuje zakupow.

    Tadeusz

  • 4. Data: 2002-01-22 19:18:51
    Od: Leszek Olszewski <l...@o...pl-nospam>

    In article <3...@n...vogel.pl>, t...@p...com says...

> [...]
    > inforamcji. Ktos, ma tam do tego dostep i kradnie te dane. Potem podszywajac
    > sie pod prawowitego wlasciciela dokonuje zakupow.

    A klient idzie do banku (a napewno juz w USA), mowi ze to nie on i placi
    max 50usd (teraz to nawet 0) zgodnie z obowiazujacymi przepisami.

    Leszek

  • 5. Data: 2002-01-27 14:58:18
    Od: <b...@p...onet.pl>

> [...]

    > Wtedy moze byc teoretycznie zaksiegowana operacja na poczet lewych zakupow
    > jakiegos zlodzieja, a moj zakup zostanie potraktowany odmownie.

    Z e-katy nie korzystam, bo jest platna :((((

    Z inteligo zakup w amazon.com wygladal tak:
    1. podalem numer karty (Visa Electron)
    2. sklep dokonal auoryzacji na 1 USD, bank dal zgode, ale na terminalu za
    oceanem nie przyjeto odpowiedzi.
    3. sklep dokonal ponownej autoryzacji - na cala kwote (kilkadziesiat USD) i
    kwota zostala zablokowana na koncie.
    4. po wyslaniu przesylki sklep podjal kase z blokady.

    IHMO - najlepsza metoda to przelanie kasy bezposrednio przed transakcja na
    konto karty i dokonania zakupu. Nawet gdy ktos przechwyci numer karty, to i tak
    pozniej niczego nie kupi, bo nie bedzie autoryzacji.

    Poztym wieksosc sklepow inbternetowych nigdy nie obciaz konta od razu, lecz
    jedynie blokuje za posrednictwem Twojego banku srodki, a sciaga je dopiero w
    momencie wysylki. Wiec nawet jak stwierdzisz dziwna blokade - moze w banku
    dowiedziec sie szczegolow (np. mi w Inteligo podano kto(Firma/Kraj/Adres) i
    kiedy dokonal transakcji, praz kwote transakji w oryginalnej walucie) i zglosic
    derfaudacje (W Inteligo blokuja kase - nie dostanie jej ani sklep ani Ty dopoki
    nie zostanie to wyjasnion).
    Nie pamietam czy w m-banku mozna podladac aktualne blokady z transakcji
    kartami).
    Pozdr.
    Pawel