  • 21. Data: 2004-06-02 08:02:10
    Temat: Re: e-pko --> inteligo :/
    Od: "Damian" <...@...pl>

    Uzytkownik "GideoN" <gideon@[NO_SPAM]npnet.org> napisal w wiadomosci
    news:c9k0pv$vp8$5@wulkan.npnet.org...

    > no chlopie a ty skad sie urwales?? ty myslisz ze koszt tokena to bank
    > poniesie ?? :-) przelozy sie to oczywiscie wlasnie na nas klientow :-)

    ale maja dwa konta o podobnych kosztach utrzymania i funkcjonalnoscia to
    wybralbys to z tokenem?
    mnie inteligo nie zainteresowalo...mialem e - pko bp za 3 zl / miesiac
    calkowitego kosztu, z tokenem wiec nie bede szedl do jakiegos tam
    inteligo....ze zdrapkami

    juz nie wspomne o lukasie z tokenem ktore moze miec koszty zerowe
    reasumujac, sam potwierdziles wyzszosc tokenu nad zdrapka....
    pomijajac twoj argument z kosztami banku

  • 22. Data: 2004-06-02 08:06:01
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    e-gen wrote:

    > Pozwól na ripostę:

    > \\\ Twój argument jest słaby, zwróć uwagę na fakt, że ostatnia runda Elixir-u
    > (operacje międzybankowe) w tygodniu jest księgowana powiedzmy o godzinie 18 w
    > piątek, na potem zostają już tylko operacje międzyoddziałowe - w PKO BP SA, z
    > tego co zauważyłem to też tylko w sobotę oraz zlecenia w ramach inteligo. W PKO
    > BP operacje kartowe (obciążenia)z weekendu spływają dopiero od poniedziałku
    > (ale mogę byc w błedzie-niech mnie ktoś poprawi).

    Nie mówimy o Elixirze, tylko o autoryzacji kart płatniczych.
    Mówisz o zupełnie czymś innym.

    > \\\ "bezpieczniejsze"? :-) przecież oni w tej poczcie przesłali kody zdrapki,
    > więc jaki problem wysłać np. następny ZPO z PIN-em do karty - zauważ że inne
    > banki tak robią.

    Dlatego napisałem, że nie wiem. Tu się nie czepiam.
    Byc może, ktoś sobie po prostu chciał ułatwić życie, a może były też
    inne argumenty przemawiające za.

    > \\\ może i z sufitu, ale z sufitu który wiele widział i ma
    > doświadczenie...pytasz o różnicę; czy sa kredyty czy ich nie ma; powiem Ci tak
    > jeżeli byłbyś bankowcem to nie zadawałbyś tego typu pytań a jeżeli nie jesteś
    > to i tak jeden post Ci tego nie rozjaśni.

    Z punktu widzenia informatycznego jest to kwestia przygotowania
    migracji. To się robiło i testowało znacznie wcześniej.
    Sama operacja migracji, która trwa i musi trochę potrwać jest już bez
    znaczenia, czy z kredytami, czy bez. Będzie po prostu trochę dłuższa.
    I wtedy zamiast do 10-tej napisaliby do 15-tej.

    > \\\polecam przeczytać jeszcze raz, uważnie cały wątek - myślę że wnioski do
    > których dojdziesz nawet Ciebie przekonają, że tańsze, prostsze nie znaczy
    > lepsze.

    Ale wcale nie znaczy gorsze.
    Z punktu widzenia bezpieczeństwa i ewentualnych kosztów jego złamania
    zdrapki są tak samo dobre jak tokeny, a zdecydowanie tańsze.

  • 23. Data: 2004-06-02 08:06:48
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    blad wrote:

    > Marcin Jurczuk wrote:
    > (...)
    [..]

    > adres korespondencyjny jest po to żebyś po korespondencję nie musiał biegać -
    > sam sobie stwarzasz problemy :-)
    > *** blad ***

    A niektóre banki nawet na skrytke korespondencję wysyłając:-)

    KJ

  • 24. Data: 2004-06-02 08:06:58
    Od: Marcin Kasperski <M...@a...waw.pl>

    > A jak ja mieszkam gdzie indziej niż mam adres korespondencyjny to
    > jeżdżenie po zdrapki też jest problemem..

    Masz jakiś zauważalny powód by nie podać bankowi prawdziwego adresu
    korespondencyjnego? Ten adres (mówimy o korespondencyjnym a nie
    zameldowania) możesz zmienic w każdej chwili dzwoniąc do
    konsultanta...

  • 25. Data: 2004-06-02 08:10:00
    Od: Marcin Kasperski <M...@a...waw.pl>

> [...]
    > kartowe (obciążenia)z weekendu spływają dopiero od poniedziałku (ale
    > mogę byc w błedzie-niech mnie ktoś poprawi).

    Zapomniałeś o autoryzacjach karcianych. Które odbywają się w chwili
    płacenia kartą, czyli np. w chwili sobotnich zakupów.

    > \\\ "bezpieczniejsze"? :-) przecież oni w tej poczcie przesłali kody
    > zdrapki, więc jaki problem wysłać np. następny ZPO z PIN-em do karty
    > - zauważ że inne banki tak robią.

    Karta przysłana pocztą miałaby być aktywna czy nie?
    Jeśli nie, to i tak musiałbyś ją aktywować.
    Jeśli tak, to poczciarz może ją sobie wyjąć i ruszyć na zakupy. Tym
    bardziej, że miałby obok i pin.

  • 26. Data: 2004-06-02 08:10:29
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Kamil Jońca wrote:

    > A niektóre banki nawet na skrytke korespondencję wysyłając:-)

    nie niektore, tylko wszystkie maja psi obowiazek wysylac na skrytke
    - żaden mi nie odmówił :-)
    *** blad ***

  • 27. Data: 2004-06-02 08:14:38
    Od: "pEgon" <p...@a...pl>

    > juz nie wspomne o lukasie z tokenem ktore moze miec koszty zerowe
    > reasumujac, sam potwierdziles wyzszosc tokenu nad zdrapka....
    > pomijajac twoj argument z kosztami banku

    dla klientow ePKO koszt tokenow zostal juz poniesiony, skoro mozna
    autoryzowac tokenem tranzakcje przez okres przejsciowy 2 miesiace, to czemu
    nie mozna na zawsze...
    A koszt tokena ponieslismy, a teraz musze go wyrzucic do kosza na smieci,
    troszke szkoda, szczegolnie, ze te koszty i tak ponieslismy wszyscy
    (klienci).
    pzdr
    pEgon

  • 28. Data: 2004-06-02 08:15:59
    Od: GideoN <gideon@[NO_SPAM]npnet.org>

    Damian wrote:

> [...]
    > mnie inteligo nie zainteresowalo...mialem e - pko bp za 3 zl / miesiac
    > calkowitego kosztu, z tokenem wiec nie bede szedl do jakiegos tam

    no tak w sumie jedyna roznica, ze nie trzeba zdrapywac, tylko nosic
    tokena ze soba. kosmetyka ze tak powiem

    > juz nie wspomne o lukasie z tokenem ktore moze miec koszty zerowe
    > reasumujac, sam potwierdziles wyzszosc tokenu nad zdrapka....
    > pomijajac twoj argument z kosztami banku

    ta :-)

    --
    GideoN

    Usun [NO_SPAM] z adresu aby napisac do mnie

  • 29. Data: 2004-06-02 08:16:05
    Od: "pEgon" <p...@a...pl>

    > Widziałem token z klawiaturką w BzWBK. Widziałem token bez klawiaturki,
    > ergo: bez możliwości wpisania PIN-u w LukasBanku. Poproszę zatem ten sam
    > wywód jeszcze raz, ale z uwzględnieniem faktu, że nie każdy token daje
    > możliwość podania PIN-u.

    mowimy o Inteligo i ePKO, a on ma PIN, jak juz pisalem szkoda, ze musze to
    madre urzadzenie w lipcu wyrzucic na smietnik...
    pzdr
    pEgon

  • 30. Data: 2004-06-02 08:17:10
    Od: "Marcin Jurczuk" <s...@U...stars.eu.org>

    Użytkownik "Marcin Kasperski" <M...@a...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:877juqz8m5.fsf@195-tar-2.acn.waw.pl...

> [...]
    > korespondencyjnego? Ten adres (mówimy o korespondencyjnym a nie
    > zameldowania) możesz zmienic w każdej chwili dzwoniąc do
    Nie - przyznaje lenistwo :)