  • 61. Data: 2004-06-02 10:02:18
    Temat: Re: e-pko --> inteligo :/
    Od: Marek Madej <m...@w...INTERIA.i-to.PL>

    Damian dnia 2004-06-02 10:02 napisał(a) co następuje:

    > juz nie wspomne o lukasie z tokenem ktore moze miec koszty zerowe
    > reasumujac, sam potwierdziles wyzszosc tokenu nad zdrapka....
    > pomijajac twoj argument z kosztami banku

    Akurat token Lukasa jest według Twojej definicji tak samo bezpieczny,
    jak zdrapka, bo nie wymaga wpisywania żadnego PINu ani kodu do
    zaszyfrowania.

    Marek

  • 62. Data: 2004-06-02 10:10:50
    Od: "Damian" <...@...pl>

    Użytkownik "Marek Madej" <m...@w...INTERIA.i-to.PL> napisał w
    wiadomości news:c9k8k4$ht9$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Akurat token Lukasa jest według Twojej definicji tak samo bezpieczny,
    > jak zdrapka, bo nie wymaga wpisywania żadnego PINu ani kodu do
    > zaszyfrowania.

    niezly jestes w swoim "obiektywizmie" i czytaniu newsow
    hehe, nie skomentuje tego inaczej

  • 63. Data: 2004-06-02 10:14:17
    Od: Marek Madej <m...@w...INTERIA.i-to.PL>

    Damian dnia 2004-06-02 12:10 napisał(a) co następuje:

    > niezly jestes w swoim "obiektywizmie" i czytaniu newsow
    > hehe, nie skomentuje tego inaczej

    Ale osohozi? ;) Pierwszy raz zabrałem głos w tej dyskusji, gdyż:
    wcześniej pEgon pisał, że token jest bezpieczniejszy, bo ma PIN (i
    wstukuje się do niego kod, który "zaszyfrowany" wraca do banku). A za
    chwilę pojawił się argument, że token może być też tak tani, jak
    zdrapki. Ale po co, skoro ten tani token jest tak samo bezpieczny, jak
    zdrapki? ;-)

    Marek

  • 64. Data: 2004-06-02 10:22:18
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

    "e-gen" <k...@o...pl> writes:

    > \\\nie zapomniałem, autoryzacja odbywa się w oparciu o dane które znajdują się
    > w centrum autoryzacji (a nie na ROR!!!), a centrum autoryzacji otrzymuje dane o
    > wolnych środkach na rachunku raz lub kilka razy dziennie z Banku prowadzącego
    > rachunek danego Klienta.

    Tak to wygląda w bankach w których masz offline synchronizację danych
    między kartami a głównym systemem bankowym. W inteligo, mbanku i wielu
    innych jest to online i przy autoryzacji jest sprawdzane saldo. Jest
    to wbrew pozorom korzystne, bo możesz przelać kasę na rachunek karty i
    po kilku sekundach tą kasą zapłacić czy wyjąć ją z bankomatu.

    > \\\aktywna

    Czyli bank miałby wysłać Ci pocztą aktywną kartę i pin do niej. A za
    parę dni byłoby pyszczenie że ktoś zrealizował transakcje a to
    przecież nie ty i domagałbyś się żeby bank Ci oddał ukradzione
    pieniądze. A skąd niby bank miałby wiedzieć kiedy Ty już dostałeś tą
    kartę?

  • 65. Data: 2004-06-02 10:23:53
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

    Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> writes:

    > Taaa. Byl kiedys na grupie taki jeden, ktory koniecznie chcial sie
    > doszukac dziury w tokenowym systemie ePKO...

    On nie szukał dziury w systemie tokenowym tylko w organizacji pewnych
    promocji, co z tokenami nie miało nic wspólnego.

  • 66. Data: 2004-06-02 10:24:36
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > Ale wcale nie znaczy gorsze.
    > Z punktu widzenia bezpieczeństwa i ewentualnych kosztów jego złamania
    > zdrapki są tak samo dobre jak tokeny, a zdecydowanie tańsze.

    Na nic ta cała dyskusja,
    skoro e-gen czuje_się_bezpiecznie tylko z tokenem
    to jego brak będzie dla niego stresogenny.
    To tak jak z dzieckiem, które potrzebuje misia-przytulanki
    żeby móc spokojnie zasnąć ;-)

    Najlepsze w tym wypadku byłyby 2 tokeny ze zdrapką,
    z których pierwszy (zabezpieczony pinem i hasłem ze zdrapki)
    generowałby jednorazowy pin aktywacyjny drugiego (głównego) tokena ;-D

  • 67. Data: 2004-06-02 10:36:26
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Marcin Kasperski <M...@s...com.pl> writes:

    > On nie szukał dziury w systemie tokenowym tylko w organizacji pewnych
    > promocji,

    Też, ale nie tylko.

    > co z tokenami nie miało nic wspólnego.

    Gógiel pamięta lepiej:

    http://groups.google.com/groups?selm=9g0g3g%24e1n%24
    1%40korweta.task.gda.pl

    MJ

  • 68. Data: 2004-06-02 10:58:24
    Od: k...@o...pl

> [...]
    > to jego brak będzie dla niego stresogenny.
    > To tak jak z dzieckiem, które potrzebuje misia-przytulanki

    ///brawo, zbliżyłeś się do sedna sprawy TOKENowej, rzeczywiście lepiej się
    czuję z Tokenem niż ze zdrapką - a kwestia samopoczucia Klienta jest
    najważniejsza.
    Z konkretnych argumentów za TOKENEM przytocze jeszcze jeden: PROCEDURA; otóż
    jak kończą mi się zdrapki, to muszę zamówić następnę, tak? OK, czyli musze
    wykazać pewną aktywność, stracić czas aby skontaktować się z Bankiem potem
    muszę odebrać pocztę, czy TAK?? znowu strata czasu. Przesyłka ze zdrapkami
    przechodzi przez osoby trzecie (Poczta POlska)! ja wiem że maniaków
    chipsozdrapek nie przekona żaden argument. Faktem jest że niektórym łatwiej
    jest poskrobać palcem niż opanowac klawiaturę TOKEN-a.....ech, degrengolada.

  • 69. Data: 2004-06-02 11:05:14
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    k...@o...pl wrote:

    [..]

> [...]
    > wykazać pewną aktywność, stracić czas aby skontaktować się z Bankiem potem
    Nie. Inteligo od początku, a mBank od jakiegoś czasu automatycznie
    przysyła karty kodów.
    > muszę odebrać pocztę, czy TAK?? znowu strata czasu. Przesyłka ze zdrapkami
    Zadziwia mnie ten argument. Mam rozumieć, ze jedyne przesyłki które
    odbierasz to karty kodów ? Bo jeśli nie to pocztę musisz sprawdzać i tak
    i tak.
    > przechodzi przez osoby trzecie (Poczta POlska)! ja wiem że maniaków
    i co w związku z tym, że przechodzi przez PP ?
    > chipsozdrapek nie przekona żaden argument. Faktem jest że niektórym łatwiej
    > jest poskrobać palcem niż opanowac klawiaturę TOKEN-a.....ech, degrengolada.
    Argumenty się skończyły, to obrażamy dystkutantów ?
    KJ (użytkownik kart kodów w mbanku, rajfim,xelionie, inteligo i tokenów
    w VW oraz BZWBK - dla 2 aplikacji)

  • 70. Data: 2004-06-02 11:16:06
    Od: k...@o...pl

> [...]
    > to wbrew pozorom korzystne, bo możesz przelać kasę na rachunek karty i
    > po kilku sekundach tą kasą zapłacić czy wyjąć ją z bankomatu.

    ///zgadzam się z Tobą, ale muszę dodać żę procedura którą opisałeś nie ma
    (niestety) zastosowania przy dokonywaniu wypłat w innych sieciach, blokada na
    daną kwotę oczywiście powstanie w systemie autoryzacyjnym natomiast rachunek
    bankowy zostanie księgowo obciążony dopiero po spłynięciu obciążenia-czyli
    elixir odgrywa jednak istotną rolę :)

> [...]
    > przecież nie ty i domagałbyś się żeby bank Ci oddał ukradzione
    > pieniądze. A skąd niby bank miałby wiedzieć kiedy Ty już dostałeś tą

    ///źle powiedziałem; jednym listem poleconym ZPO powinna przyjść nowa karta a
    za parę dni w ten sam sposób powinien pojawić się PIN.