  • 11. Data: 2004-06-14 13:13:05
    Temat: Re: eKARTA - Kłamstwo na stronie mBanku
    Od: Maciej Bebenek <m...@U...org>

    Użytkownik yayco napisał:

    > Ani mnie on ziębi ani grzeje (jeśli idzie o BRE to mam na pieńku z Multi), a
    > zmianę należy uznać za sukces i dowód na to że kropla drąży kamień.
    > Żeby była jasność, za sukces uważam bardziej precyzyjne ujęcie regulaminu, a
    > nie zasadę rozliczania w tej czy innej walucie, bo to jest kwestia obojętna
    > (pod warunkiem uczciwego poinformowania klienta)

    Czyżby? Sukces?
    Uważam, że jest to naruszenie podstawowej zasady, że bank jest
    instytucją zaufania publicznego. Jeżeli w stosunkach bank-klient
    podstawową wykładnią są nie regulaminy (bo to nie jest regulamin), a
    zapisy na stronie www, modyfikowanej przez jedną stronę w zalezności od
    swoich potrzeb, to czarno to widzę...

    A tak a'propos - W JAKIEJ WALUCIE są rozliczane transakcje ekartą? W
    dolarach singapurskich? Czy w tungrikach?

    M.

  • 12. Data: 2004-06-14 17:55:06
    Od: Piotr \"Kazimierz\" Kuźmiak <kazmirz@(usuń)astercity.net>

    "M" <m...@g...pl> wrote in message
    > Zasady wydawania i użytkowania eKARTY reguluje Regulamin wydawania i
    używania
    > debetowych kart płatniczych mBanku wydanych od 1.10.03. Zresztą sama
    > charakterystyka tej karty wskazuje na fakt, iż jest ona kartą debetową.

    Jesli chodzi o charakterystyke to barziej pre-paid.

    --

    Piotr "Kazimierz" Kuźmiak

  • 13. Data: 2004-06-14 17:56:13
    Od: Piotr \"Kazimierz\" Kuźmiak <kazmirz@(usuń)astercity.net>

    "M" <m...@g...pl> wrote in message
    > Tymczasem to KŁAMSTWO. Transakcje zagraniczne dokonane eKARTĄ, niezależnie
    od
    > daty jej wydania, rozliczane są w USD!!!

    Jak to stwierdziles?

    --

    Piotr "Kazimierz" Kuźmiak

  • 14. Data: 2004-06-14 18:24:39
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    yayco <i...@s...com> wrote:

    > Jeżeli to nie jest karta kredytowa (a nie jest), ani debetowa (takoż) to w
    > jaki sposób ma jej dotyczyć?

    Oczywiście że eKarta jest kartą debetową.
    Są tylko 3 rodzaje kart (ze względu na rodzaj obciążenia):

    debit - obciąża każdą transakcją od razu
    charge - obciąża wszystkie transakcje miesiąca raz
    credit - obciąża wszystkie transakcje miesiąca raz wybraną kwotą,
    niekoniecznie całym zadłużeniem, z tym że jeśli klient wybierze spłatę
    nie-całego zadłużenia nalicza wysokie odsetki

    Wszystkie karty płatnicze zaliczają się do jednej z tych trzech grup.

    Działanie kart wirtualnych doskonale pasuje do definicji debit, więc
    nią jest.

    ___________________/__ tel: +48888299997 __/ mailto:m...@c...pl
    http://www.miernik.ctnet.pl/

  • 15. Data: 2004-06-14 20:10:21
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Mon, 14 Jun 2004 14:53:56 +0200, "yayco" <i...@s...com>
    wrote:

> [...]
    >nie zasadę rozliczania w tej czy innej walucie, bo to jest kwestia obojętna
    >(pod warunkiem uczciwego poinformowania klienta)

    hmmm, to raczej zmiana regulaminu a nie doprecyzowanie. Rozliczanie w
    tej czy innej walucie to istotna cecha karty
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 16. Data: 2004-06-14 20:42:39
    Od: "yayco" <i...@s...com>

    >hmmm, to raczej zmiana regulaminu a nie doprecyzowanie.
    Moim zdaniem mniej jest teraz podatny na dowolności interpretacyjne, a wynika
    to oczywiście ze zmiany, bo niby jak inaczej? Nie twierdzę, że rozwiązanie
    jest dobre, żeby była jasność.

    >Rozliczanie w
    >tej czy innej walucie to istotna cecha karty

    Nie przeczę, a nawet potwierdzam. Ale jeśli waluta rozliczenia jest podana do
    wiadomości (w omawianym przypadku, jak się zdaje nie dopełnino należytej w
    tej mierze staranności) to wybór należy do klienta. IMHO na rynku powinny być
    karty rozliczane w dolarach i karty rozliczane w euro. Nie każdemu oba
    rodzaje są potrzebne, ale bywa i tak. Jakby były we szwajcarskich frankach,
    to też bym się zastanowił, czy takiej nie potrzebuję.

    yayco

    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 17. Data: 2004-06-15 10:52:33
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Miernik <m...@c...pl> wrote:
    > Są tylko 3 rodzaje kart (ze względu na rodzaj obciążenia):

    hmmmm - a taka jak
    Deffered Debit Card?

    http://www.PRnews.pl

  • 18. Data: 2004-06-15 11:06:12
    Od: Maciej Bebenek <m...@U...org>

    Użytkownik Michał 'Amra' Macierzyński napisał:

    > hmmmm - a taka jak
    > Deffered Debit Card?

    Przerost marketingu nad zdrowym rozsądkiem?

    M.

  • 19. Data: 2004-06-16 19:52:01
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Miernik <m...@c...pl> writes:

    > Są tylko 3 rodzaje kart (ze względu na rodzaj obciążenia):
    >
    > debit - obciąża każdą transakcją od razu
    > charge - obciąża wszystkie transakcje miesiąca raz
    > credit - obciąża wszystkie transakcje miesiąca raz wybraną kwotą,

    No, powiedzmy ze to sa normalnie spotykane rodzaje. Wobec tego sugeruje
    zapomnienie o takich potworkach jak karty "debetowe" lub (jako
    rodzaj) "obciazeniowe".

    > Działanie kart wirtualnych doskonale pasuje do definicji debit, więc
    > nią jest.

    Wlasnie. I z zadnym debetem nic wspolnego nie ma.
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH