  • 1. Data: 2005-09-02 18:35:20
    Temat: eMakler i PGNiG
    Od: Konlin <k...@g...pl>

    Witam,

    Zadanie dla chętnych na dziś:
    złożyć w eMaklerze ofertę kupna akcji PGNiG, po chwili anulować zlecenie i
    zadzwonić na mLinię z pytaniem kiedy środki wrócą na rachunek.

    Ja się dowiedziałem że środki w ogóle nie wrócą bo anulowanie tego zlecenia
    jest niemożliwe. Na pytanie dlaczego oraz czemu jest opcja anulowania i na
    dodatek po zatwierdzeniu kodem nie zwraca ona żadnych błędów mLinek
    niestety nie był w stanie odpowiedzieć.

    Jak to jest, rzeczywiście nie ma już możliwości anulowania złożonego
    zlecenia?

    pzdr
    konlin

  • 2. Data: 2005-09-03 09:37:23
    Temat: Re: eMakler i PGNiG
    Od: "K.K." <e...@d...wytnij.pl>

    Użytkownik "Konlin" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >
    > Zadanie dla chętnych na dziś:
    > złożyć w eMaklerze ofertę kupna akcji PGNiG, po chwili anulować zlecenie i
    > zadzwonić na mLinię z pytaniem kiedy środki wrócą na rachunek.

    Wrócą jak sprzedasz akcje.

    > Ja się dowiedziałem że środki w ogóle nie wrócą bo anulowanie tego
    > zlecenia jest niemożliwe.

    j.w. Mimo wszystko podejrzanie dobrze zorientowana mLinka.

    > Na pytanie dlaczego oraz czemu jest opcja
    > anulowania i na dodatek po zatwierdzeniu kodem nie zwraca ona żadnych
    > błędów mLinek niestety nie był w stanie odpowiedzieć.

    Składałeś w czasie sesji?

    > Jak to jest, rzeczywiście nie ma już możliwości anulowania złożonego
    > zlecenia?

    NTG to jedno, a po drugie to Ty jesteś inwestorem, więc powinieneś zapoznać
    się z podstawowym dokumentem, jakim jest prospekt. Nie oczekiwałbym tego od
    mLinki ;-)
    "Zapis na akcje jest bezwarunkowy, nieodwołalny, nie może zawierać
    jakichkolwiek zastrzeżeń oraz wiąże osobę składającą od dnia dokonania
    zapisu do czasu przydziału Akcji Serii B albo do dnia ogłoszenia o
    niedojściu Oferty Publiczneji do skutku."
    Źródło - prospekt emisyjny PGNiG S.A.
    http://www.pgnig.pl/download.php?f=prospekt/Full_Pro
    sEmisCalyPGNiGweb.pdf
    str. 75 (całość - 838 str. 20,98 MB)
    Pkt. 2.11.1.4 "Zasady składania zapisów w Transzy Inwestorów Indywidualnych"

    Po zbudowaniu Księgi Popytu odbędzie się specjalna sesja, na której
    przydzielą ci akcje i od tego momentu będziesz mógł nimi dysponować. Ta
    sesja odbędzie się 17 września. Odrobinę cierpliwości, to tylko dwa
    tygodnie!! ;-)

    Pozdr.
    K.K.

  • 3. Data: 2005-09-03 11:45:27
    Od: Konlin <k...@g...pl>

    Sat, 3 Sep 2005 11:37:23 +0200, na pl.biznes.banki, K.K. napisał(a):

    > Wrócą jak sprzedasz akcje.

    Na razie jeszcze ich nie kupiłem.

    > j.w. Mimo wszystko podejrzanie dobrze zorientowana mLinka.

    Średnio zorientowana, pierwsza przełączyła mnie do drugiego a drugi dość
    długo konsultował się dwukrotnie.

    > Składałeś w czasie sesji?

    Tak ale co ma sesja akcji będących w obrocie do składania zleceń
    kierowanych do księgi popytu?

    > NTG to jedno, a po drugie to Ty jesteś inwestorem, więc powinieneś zapoznać
    > się z podstawowym dokumentem, jakim jest prospekt. Nie oczekiwałbym tego od
    > mLinki ;-)

    Cóż, o ile zawsze czytam wszystkie regulaminy, umowy itp to tym razem
    przyznaję bez bicia że prospektu nie czytałem, przede wszystkim dlatego że
    ilość użytecznych dla mnie informacji w stosunku jest znikomy.

> [...]
    > zapisu do czasu przydziału Akcji Serii B albo do dnia ogłoszenia o
    > niedojściu Oferty Publiczneji do skutku."

    Dzięki za cytat, teraz wiem że rzeczywiście nie da się odwołać zlecenia :)

> [...]
    > przydzielą ci akcje i od tego momentu będziesz mógł nimi dysponować. Ta
    > sesja odbędzie się 17 września. Odrobinę cierpliwości, to tylko dwa

    Nie chodzi o cierpliwość, popełniłem pewien błąd i chciałem go naprawić
    korzystając z możliwości jakie oferuje serwis transakcyjny eMaklera. A
    serwis pisze jedno a robi drugie. Jeśli czegoś się nie da zrobić to
    oczekuję komunikatu informującego mnie o tym a nie udawania że wszystko
    jest ok mimo że nie jest!

    pzdr
    konlin