  • 1. Data: 2005-08-27 21:31:23
    Temat: eMakler - prostota obslugi :)
    Od: "Cezary Juszczyk" <c...@s...o2.pl>

    Witam
    Chcialem prosic kogos o jakies madre wytlumaczenie zasad korzystania z
    eMakler.
    Zalozmy ze dysponuje kwota 5000zl.
    Kupuje sobie 10 akcji po 500zl. Nastepuje wzrost ceny akcji do 507zł. Ile
    zarabiam "na czysto" ? Jak duza prowizje ma bank ?
    Prowadzenie konta jest darmowe, a czy sa jakies oplaty oprocz transakcji ?
    Wiem wiem, pewnie wielu z Was powie "nie wiesz to nie zaczynaj" ale przeciez
    kazdy musi sie uczyc. Od czegos trzeba zaczac :)
    Pozdrawiam.

    --
    Cezary Juszczyk

  • 2. Data: 2005-08-27 21:41:16
    Temat: Re: eMakler - prostota obslugi :)
    Od: "plusz" <n...@w...plusz.totezkasuj.pl>

    W artykule news:deqm40$21t$1@nemesis.news.tpi.pl,
    niejaki(a): Cezary Juszczyk z adresu <c...@s...o2.pl> napisał(a):

> [...]
    > Ile zarabiam "na czysto" ? Jak duza prowizje ma bank ?
    > Prowadzenie konta jest darmowe, a czy sa jakies oplaty oprocz

    poczytaj
    http://www.mbank.com.pl/inwestycje/emakler/abc_gield
    y/

    wyczytasz tam, że:

    1. kupujesz, to płacisz prowizję - sprawdź w TOiP jak wysoką - i zwróć
    uwagę, że jest napisane 0,39%, nie mniej niż 5 zł

    2. sprzedajesz to płacisz prowizję - analogicznie jak w pkt. 1

    jeśli jesteś początkujący i masz zamiar zacząć w najbliższym okresie, to
    zwykle będziesz sprzedawał dużo taniej niż kupisz, bo jak spadnie trochę, to
    będziesz czekał aż się odbije :))
    a więc twoja strata wyniesie , dla x=cena zakupu

    strata= 25%x + prowizja%*x + prowizja%(x-25%x)

    daj znać po pierwszych trzech operacjach czy miałem rację :)

    innych opłat nie ma
    i na szczęście, inaczej niż w innych biurach jest zapis:
    ** W przypadku kiedy zlecenie Klienta jest realizowane w więcej niż jednej
    transakcji, co może spowodować wzrost ogólnego kosztu realizacji zlecenia po
    stronie Klienta, Bank pobiera prowizję tylko raz, tak, jakby zlecenie było
    zrealizowane w jednej transakcji, zgodnie z intencją Klienta.

    --
    pozdrawiam
    plusz (http://www.plusz.pl)

  • 3. Data: 2005-08-27 21:59:43
    Od: "K.K." <e...@d...wytnij.pl>

    > Zalozmy ze dysponuje kwota 5000zl.
    > Kupuje sobie 10 akcji po 500zl. Nastepuje wzrost ceny akcji do 507zł.
    > Ile zarabiam "na czysto" ?

    Nic. Jeszcze nie sprzedałeś tych akcji, a za samo 'manie' nic nie płacą.
    Posiadając te akcje nie tylko nie zarobiłeś, ale w dodatku zapłaciłeś
    prowizję 19,50 zł od transakcji zakupu.

    > Jak duza prowizje ma bank ?

    0,39% od wartości zrealizowanych transakcji dotyczących jednego zlecenia,
    ale nie mniej niż 5 zł.
    Zysk byłby po sprzedaży i w tym konkretnym przypadku wynosiłby;
    (507*10) - (500*10) [(500*10) * 0,39%] - [(507*10) * 0,39%]
    czyli odpowiednio
    wartość sprzedanych akcji minus wartość zakupionych akcji minus prowizja od
    zakupu - prowizja od sprzedaży
    czyli
    5070 - 5000 - 19,50 - 19,27 = 30,73 zł zysku do...... opodatkowania

    > Prowadzenie konta jest darmowe, a czy sa jakies oplaty oprocz transakcji ?

    Obowiązkowych nie, ale mogą być za pakiet notowań on-line

    > Wiem wiem, pewnie wielu z Was powie "nie wiesz to nie zaczynaj" ale
    > przeciez kazdy musi sie uczyc. Od czegos trzeba zaczac :)

    Od lektury stron eMaklera byłoby ci najwygodniej ;-)
    http://www.mbank.com.pl/przewodnik/oplaty-makler.htm

    Pozdr.
    K.K.

  • 4. Data: 2005-08-27 22:04:05
    Od: "K.K." <o...@p...onet.pl>

    > 5070 - 5000 - 19,50 - 19,27 = 30,73 zł zysku do...... opodatkowania

    Mała poprawka, ale wynik poprawny

    5070 - 5000 - 19,50 - _19,77_ = 30,73 zł zysku do...... opodatkowania

  • 5. Data: 2005-08-27 22:14:55
    Temat: Re: eMakler - dodatkowe pytania
    Od: "Marek" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Cezary Juszczyk" <c...@s...o2.pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    > Chcialem prosic kogos o jakies madre wytlumaczenie zasad korzystania z
    > eMakler.
    [...]
    Ja rowniez mam pytanie o eMaklera:
    -co to sa te _Notowania ciagle_ ,za ktore trzeba dodatkowo placic
    miesiecznie ok. 40 zl, przy odpowiednich obrotach ? czy jest to mozliwosc
    obserwowania kursow na zywo na wykresie ? czy jest to bardzo przydatna
    funkcja ? czy warto ja wykupic ? albo kiedy warto ja wykupic ?

    i jeszcze z innej beczki:
    -kiedy nastepuje opodatkowanie zysku z akcji i gdzie ? tzn. czy opodatkowany
    jest ogolny bilans roczny, czy zysk z kazdej operacji ? czy musze zysk
    osobiscie obliczyc i rozliczyc sie z niego czy jest to robione automatycznie
    ?

    Pozdrawiam Marek

  • 6. Data: 2005-08-27 22:19:13
    Od: "Cezary Juszczyk" <c...@s...o2.pl>

    Użytkownik "K.K." <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Mała poprawka, ale wynik poprawny
    >

    > 5070 - 5000 - 19,50 - _19,77_ = 30,73 zł zysku do...... opodatkowania

    Hehe dobre. Czyli przy wzroscie akcji o 7zl zarabiam 24,90 ?! To zeby z tego
    wyzyc jaka gotowka trzeba dysponowac ? Zeby zaczac cokolwiek robic to trzeba
    miec na start pewnie te 40000zl :///
    Dziekuje wszystkim za odp.
    Pozdrawiam.

  • 7. Data: 2005-08-27 22:29:50
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    > Hehe dobre. Czyli przy wzroscie akcji o 7zl zarabiam 24,90 ?! To zeby z
    tego
    > wyzyc jaka gotowka trzeba dysponowac ?

    Traktowanie gry na gieldzie jako zrodla gotowki na "wyzycie" nie jest
    najlepszym pomyslem, a na dluzsza mete moze okazac sie samobojstwem :)
    Rownie dobrze mozna probowac wyzyc z gry w kasynie (nie bedac jego
    wlascicielem a w najgorszym wypadku krupierem) :)
    Mozna to traktowac jako emocjonujaca zabawe. No chyba, ze dysponujesz
    jakimis poufnymi informacjami.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 8. Data: 2005-08-27 22:38:40
    Od: "kubakj" <k...@g...pl>

> [...]
    > wyzyc jaka gotowka trzeba dysponowac ? Zeby zaczac cokolwiek robic to trzeba

    Zapytaj tow. Cimoszewicza - on zna sie na lokowaniu kasy na gieldzie i do tego
    NIE PLAC PODATKU, bo on nie placil, to ty tez nie plac!

  • 9. Data: 2005-08-27 22:54:21
    Od: "K.K." <e...@d...wytnij.pl>

    > Zapytaj tow. Cimoszewicza - on zna sie na lokowaniu kasy na gieldzie i do
    > tego NIE PLAC PODATKU, bo on nie placil, to ty tez nie plac!

    Tak, tak, słuchaj dalej radia Erewań.
    Tow. Cimoszeicz nie musiał zapłacić podatku od zysku na giełdzie. Nie mógłby
    tego zrobić, gdyż ten podatek został wprowadzony dopiero w zeszłym roku.
    On sprzedał wcześniej, ale kupił za pieniądze otrzymane od swojej córki i za
    to mógł zapłacić podatek. By zapłacić podatek nie musiał kupować akcji. Mógł
    kasę schować pod poduszką ;-)

  • 10. Data: 2005-08-27 23:52:00
    Temat: [OT] Re: eMakler - dodatkowe pytania
    Od: Rafał Krupiński <r...@m...com>

    on Sun, 28 Aug 2005 00:14:55 +0200 "Marek" <m...@o...pl> wrote:

    > Ja rowniez mam pytanie o eMaklera:
    [ciach]

    na p.b.wgpw ktoś trafnie powiedział, że otwarcie eMaklera spowoduje napływ
    świeżej gotówki na rynek :)

    Regards, Rufio
    --
    010 > XMMS now playing PGP: 0xC40BD066