  • 11. Data: 2008-11-03 13:09:26
    Temat: Re: egzekucja z rachunku ;-)
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Niemniej jednak lepiej wytransferuj środki z mBanku na pewien czas, bo
    > ten bank jest nadgorliwy w takich sytuacjach i potem będziesz to
    > tygodniami reklamował na mLinii.
    >
    > marekz

    przelew wysłany i na eKoncie 0,00zł, ale kasa jest na eMax i teraz
    pytanie: czy bank wykona egzekucję z eMax czy nie? na tytule
    egzekucyjnym wskazany był konkretny rachunek (eKonto)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 12. Data: 2008-11-03 13:14:56
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    > przelew wysłany i na eKoncie 0,00zł, ale kasa jest na eMax i teraz
    > pytanie: czy bank wykona egzekucję z eMax czy nie? na tytule egzekucyjnym
    > wskazany był konkretny rachunek (eKonto)

    mBank podobno ma zwyczaj blokowania wszystkich rachunków, nawet łącznie z
    tymi w Multibanku. :-)

    Nie wiem jak będzie w sytuacji, gdy jest wskazany konkretny numer rachunku,
    co do zasady bank nie powinien ruszać środków na eMax, gdybym jednak miał na
    to stawiać własną kasę, to postawiłbym, że ruszy (o ile przekracza ona kwotę
    wolną od zajęcia z daty wystawienia tytułu a Ty nie zgłosisz, że z uprawnień
    takich chcesz skorzystać) i trzeba to będzie reklamować.

    Niemniej jednak przeciwko mnie żadna skuteczna egzekucja się jeszcze nie
    odbyła, więc nieco teoretyzuję.

    marekz

  • 13. Data: 2008-11-03 13:17:27
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Nie wiem czy wiesz do czego namawiasz.
    > Wyprowadzenie środków z rachunku, co do którego jest zajęcie może
    > prowadzić do niemałych problemów. (Inna sprawa, że bank nie powinien do
    > tego dopuścić.)

    jakich?
    poza tym do trzech średnich środki na rachunku są wolne od zajęcia...

    bank nie powinien do tego dopuścić, ale widocznie dostałem info zanim
    dotarło ono do banku - czasem dobrze, że w mBanku niektóre rzeczy trwają
    dłużej...zobaczymy co będzie dalej

    przelałem środki do US, na koncie jest 0zł, jak US otrzyma kasę to wyśle
    do banku info, że można mi odblokować konto, w tym czasie nie będę z
    niego korzystał ;-)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 14. Data: 2008-11-03 13:20:19
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > mBank podobno ma zwyczaj blokowania wszystkich rachunków, nawet łącznie
    > z tymi w Multibanku. :-)

    a to byłoby niebezpieczne...

> [...]
    > reklamować.
    >
    > Niemniej jednak przeciwko mnie żadna skuteczna egzekucja się jeszcze nie

    generalnie to sprawa jest interesująca i zawsze byłem ciekawy jak to
    praktycznie wygląda,
    mam okazję się organoleptycznie przekonać, nabyta wiedza - bezcenna ;-)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 15. Data: 2008-11-03 13:20:44
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Olgierd" <n...@r...org> napisał w wiadomości

    > Nie wiem czy wiesz do czego namawiasz.
    > Wyprowadzenie środków z rachunku, co do którego jest zajęcie może
    > prowadzić do niemałych problemów. (Inna sprawa, że bank nie powinien do
    > tego dopuścić.)

    Być może teoretycznie lub przy jakichś większych środkach. W praktyce
    prowadzi do umorzenia egzekucji jako bezskutecznej po 6 do 12 miesiącach.
    :-)

    marekz

  • 16. Data: 2008-11-03 13:22:28
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    > a to byłoby niebezpieczne...

    Myślę, że to całkowicie realne! Nie żartuję.

    > generalnie to sprawa jest interesująca i zawsze byłem ciekawy jak to
    > praktycznie wygląda,
    > mam okazję się organoleptycznie przekonać, nabyta wiedza - bezcenna ;-)

    Podziel się tą wiedzą koniecznie. Ona rzeczywiście może być cenna.

    marekz

  • 17. Data: 2008-11-03 13:50:04
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Podziel się tą wiedzą koniecznie. Ona rzeczywiście może być cenna.
    >
    > marekz

    dam znać co i jak ;-)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 18. Data: 2008-11-03 13:59:21
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    > dam znać co i jak ;-)

    Ja mogę dać Ci znać, że porządne banki, w których masz ulokowane parę groszy
    to w takich sytuacjach zazwyczaj dzwonią do Ciebie i się upewniają czy to
    aby nie jakaś pomyłka i informują że za kilka godzin albo najpóźniej jutro z
    samego rana pracownik wprowadzi to do systemu. :-) Bo standardowo to jest
    chyba jednak tak, że bank wie zazwyczaj o zajęciu przed Tobą. Tutaj
    rzeczywiście jest wielki bonus spowodowany powolnością mBanku, bo akurat
    tego banku o takie upewnianie się nie posądzałbym. :-)

    marekz

  • 19. Data: 2008-11-03 14:07:38
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Mon, 03 Nov 2008 14:17:27 +0100, RobertS napisał(a):

    > jakich?
    > poza tym do trzech średnich środki na rachunku są wolne od zajęcia...

    Do 760 złotych.
    Wolne może i są, ale nie dla Ciebie, tj. nie Ty nimi dysponujesz (przed
    zajęciem) -- art. 84 par. 2 ustawy.

    > bank nie powinien do tego dopuścić, ale widocznie dostałem info zanim
    > dotarło ono do banku - czasem dobrze, że w mBanku niektóre rzeczy trwają
    > dłużej...zobaczymy co będzie dalej

    Art. 80 par. 2 ustawy,

    Co do dyskusji: a co z rachunkiem w Multibanku czy z innym rachunkiem w
    mBanku: art. 81 par. 2 ustawy.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 20. Data: 2008-11-03 14:08:21
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Mon, 03 Nov 2008 14:20:44 +0100, MarekZ napisał(a):

    > Być może teoretycznie lub przy jakichś większych środkach. W praktyce
    > prowadzi do umorzenia egzekucji jako bezskutecznej po 6 do 12
    > miesiącach.

    To jeśli egzekucja trafia w pusty rachunek (i niezasilany). Jak się uprą
    - poszukają gdzie indziej.