  • 11. Data: 2008-06-03 18:50:37
    Temat: Re: elektroniczne wyciągi bankowe
    Od: "kashmiri" <k...@i...pl>

    Użytkownik <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:g1oppo$9sf$1@news2.task.gda.pl...
    > Dzień dobry,
    > Jestem informatykiem i piszę program komputerowy w którym będę potrzebował
    > wczytywać wyciągi bankowe. Dowiedziałem się że istnieją standardy OFX i
    > QIF, a także formaty XML i CSV dla wyciągów. Mam kilka pytań:
    > - czy indywidualny klient może odbierać takie wyciągi, dla kogo
    > przeznaczona
    > jest ta usługa
    > - w jaki sposób są one dostarczane, np. czy jest to plik wysyłany emailem,
    > czy inaczej
    > - z jaką częstotliwością udostępniane są takie pliki.
    > Byłbym wdzięczny za informację.
> [...]

    Ideą stosowania tych formatów jest umożliwienie importu danych do programów
    księgowych. Na Zachodzie jednymi z popularniejszych programów są Quicken
    (ten od formatu QIF) i Microsoft Money (OFX), stąd ta oferta banków (i
    możliwość generowania przez oprogramowanie stosowane przez banki).

    W Polsce chyba używa się innych programów księgowych, które zapewne stosują
    inny standard wymiany danych. Dlatego radziłbym szukać odpowiedzi na
    grupach/forach poświęconych księgowości względnie wizytę w dwóch czy trzech
    biurach księgowych.

    Pozdr.
    k.