  • 1. Data: 2002-07-30 11:08:15
    Temat: eliksiry w fortisie
    Od: "bulba" <b...@t...onet.pl>

    kiedy sa eliksiry przychodzace w fortisie? puscilem sobie kaske z multi
    (pierwsza sesja) i nie ma; czyzby takie strategiczne godziny, jak w multi i
    mbanku??

    pzdr.

    p.

  • 2. Data: 2002-07-30 11:23:21
    Temat: Re: eliksiry w fortisie
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > (pierwsza sesja) i nie ma; czyzby takie strategiczne godziny, jak w multi
    > mbanku??

    Jakos pozno - nawet po 17 0- tak mi wczoraj kasa przyszla

  • 3. Data: 2002-07-30 13:58:00
    Od: "Grzegorz Bauer" <g...@k...net.pl>

    >Jakos pozno - nawet po 17 0- tak mi wczoraj kasa przyszla

    Myślę, że nie jest tak źle, ale jest to trudne do określenia z poziomu
    Pl@nety, bo czasy jej odświeżania, w najlepszym wypadku, są co 2 godziny.

    GBU
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 4. Data: 2002-07-30 14:07:09
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    Pl@neta jest calkiem OK. Zapomnialem powiedziec, ze wyszlo II sesja ;)

  • 5. Data: 2002-07-30 15:20:32
    Od: "Rad'ek" <a...@p...fm>

    > Pl@neta jest calkiem OK. Zapomnialem powiedziec, ze wyszlo II sesja ;)

    planeta jest OK? a probowales puscic przelew wewnetrzny ?
    sprobuj -> przelew zlecony o 8.00 widoczny na rachunku beneficjenta po godz
    16.00 w najleprszym przypypadku

    fortis z jego "bankowoscia elektroniczna" jest 100 lat w tyle za
    konkurencja, ktora rozwija swoj produkt, a zobacz jak zmienil sie pl@net od
    czasow ppa banku ? prawie wcale sie nie zmienil. rachunek tam trzymam dla
    celow eksperymentalnych wylacznie, kunsultant zadzowonil kiedys oferujac
    przesiadke z epakietu, ale po krotkiej wymianie zdan nt. toip stwierdzil ze
    glupio mu jest proponowac gorsza oferte klientom.

    fortis jest dobry w private bankingu i powinien sobie odpuscic kowalskich i
    vip'ow
    o wiele ciekawsza oferte ma ingbsk w pakiecie prestiz.

    dziwie sie, amra, ze piszesz "calkiem OK" - zdefiniuj "calkiem OK" w takim
    razie ...

    pozdr
    radek

  • 6. Data: 2002-07-30 15:36:27
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > planeta jest OK? a probowales puscic przelew wewnetrzny ?
    > sprobuj -> przelew zlecony o 8.00 widoczny na rachunku beneficjenta po
    godz
    > 16.00 w najleprszym przypypadku

    A probowalem :) Tak rozwiazane superowe.

    > fortis jest dobry w private bankingu i powinien sobie odpuscic kowalskich
    > vip'ow
    > o wiele ciekawsza oferte ma ingbsk w pakiecie prestiz.

    I o wiele drozszy.
    Teraz ja Ci zadam pytanioe - a ilu tych klientow ma Fortis, ze tak czesto
    musisz pzelewac on-line w ramach banku??? Mnie przez rok - jeden jedyny raz.

    > dziwie sie, amra, ze piszesz "calkiem OK" - zdefiniuj "calkiem OK" w takim
    > razie ...

    Calkiem Ok, to znaczy, ze nie jest moze rozwiazaniem super hiper
    nowoczesnym, ale ma wszystkie podstawowe funkcje, ktore przewazaja do
    wyrazenia takiej opinii.

    Ty swoj wywod oparles na jednym, jedynym przykladzie.

    Przelej w Inteligo (nie quick money) kase - i co? mmm? a to jest jeden z
    bardziej rozbudowanych systemow.

    Calkiem OK, znaczy, ze wszystkie podstawowe i najczesciej uzywane rzeczy tam
    zrobisz. Do kazdego systemu mozna doczepic! Ale napawde trzeba zlej woli,
    zeby doczepic sie do tego i to w taki sposob. Caly wywod oprzec na jednym
    (glupim) rozwiazaniu - to gratulacje...

    Moglbym zaraz a INGBSK juz raz padl calkowicie po burzy - taki maja do d.
    system - powinni dalej koncentrowac sie na...

    Reasumujac dla mnie Planeta jest OK. Oczywsice, ze mozna chciec wiecej (VC
    do e-pakietu na pierwszym miejscu ;), ale to da sie powiedziec o kazdym
    systemie. A ten poza ta wymieniona przez ciebie wada, oraz koniecznoscia
    nawet do jednorazowego przelewu definiowania kontrahenta jest spoko.

    P.S. Opis systemu ze strony Computerlandu (autora)

    Rozwiązanie teleinformatyczne dla bankowości internetowej. System
    powstał na przełomie 1999/2000 roku. Umożliwia klientom banku zdalne
    wykonywanie operacji bankowych (zakładanie lokat, dyspozycje przelewów,
    zlecenia stałe) za pośrednictwem sieci Internet.

    2. Producent: ComputerLand SA

    3. Przeznaczenie: dla banków (CL@nd jest nazwą roboczą, która będzie
    zmieniana na życzenie klientów).

    4. Platforma systemowo-sprzętowa:

    System CL@nd składa się z dwóch modułów funkcjonalnych:

    - Serwera Elektronicznej Bankowości Cl@nd - napisany w języku Java, co
    umożliwia jego działanie na różnych platformach sprzętowych i w różnych
    systemach operacyjnych (Windows NT/2000, Sun Solaris, SCO Unix)

    - Modułu obsługi użytkownika - są to standardowe strony html, generowane
    automatycznie przez serwer Cl@nd za pomocą specjalnych mechanizmów
    technologii Java, tzw. servlet'ów.

    5. Interfejs użytkownika: wszystkie funkcje systemu CL@nd realizowane
    są przy użyciu standardowej przeglądarki internetowej. Zalecane jest
    korzystanie z przeglądarek:

    - MS Internet Explorer, v. 5.0 lub wyższa

    - Netscape, v.4.06 lub wyższa

    - Netscape v.4.07 w wersji dla systemu operacyjnego Linux.

    System wykorzystuje jako medium komunikacyjne Internet, technologię Java
    oraz System Zarządzania Bazą Danych ORACLE.

    6. Opis systemu

    Moduł obsługi użytkownika składa się z następujących funkcji.

    - Rachunki (podgląd listy rachunków z bieżącym saldem, wyciąg, historia
    rachunku)

    - Lokaty (podgląd listy lokat, zakładanie nowej lokaty, zrywanie lokaty,
    opis lokat)

    - Przelewy (zlecenie przelewu, lista przelewów oczekujących, odwołanie
    przelewu)

    - Zlecenia Stałe (lista zleceń stałych, dyspozycja nowego zlecenia,
    odwołanie zlecenia)

    - Karty i Czeki (składanie zamówień na nowe karty i czeki)

    - Kontrahenci (lista kontrahentów, nowy kontrahent, aktualizacjia danych
    kontrahenta)

    - Inne (korespondencja z bankiem, historia korzystania z systemu, zmiana
    hasła)

    Poza wyżej wymienionymi, system CL@nd realizuje funkcje administracyjne
    (przez przeglądarkę internetową), takie jak obsługa systemu (uruchomienie,
    logowanie, edycja, export danych), obsługa użytkowników, obsługa operatorów,
    obsługa rachunków klientowskich, obsługa klienta.

    CL@nd jest systemem bezpiecznym dla użytkownika. Jego bezpieczeństwo opiera
    się na wykorzystaniu certyfikatów, wydawanych klientom przez Bank. Tylko
    użytkownicy posiadający ważny certyfikat, podpisany bezpośrednio przez
    autoryzowany serwer wewnątrzbankowy, mogą otworzyć sesję z systemem.
    Sygnatury zleceń klienta nie pozwalają osobom trzecim na tworzenie lub
    ingerencję w zlecenia. Istnieje tylko jeden poprawny klucz prywatny, któremu
    odpowiada certyfikat przechowywany wewnątrz systemu. Prywatny klucz
    użytkownika jest chroniony dodatkowym hasłem. Drugim poziomem zabezpieczeń
    jest autoryzacja użytkownika przez sam system CL@nd. Każdy zarejestrowany
    klient otrzymuje swój identyfikator i hasło.

  • 7. Data: 2002-07-30 15:39:58
    Od: "Stefan" <s...@i...pl>

    Użytkownik "Rad'ek" <a...@p...fm> napisał w wiadomości

> [...]
    > o wiele ciekawsza oferte ma ingbsk w pakiecie prestiz.
    >
    > dziwie sie, amra, ze piszesz "calkiem OK" - zdefiniuj "calkiem OK" w takim
    Mogę się zgodzić, że ePakiet jest kulawy, ale jestem klientem fortisa od
    czasów PPABank i jestem na 100% zadowolony. Wg mnie pakiet Srebny to
    najlepsza oferta dla osób o dochodach 3000-8000 PLN wśród polskich banków.
    Mają chyba najniższe oprocentowanie kredytów w rachunku (12%), jedną z
    nielicznych kart charge z 0% prowizji, dobre oprocentowanie w rachunku (jak
    masz o/n to w ciągu ostatniego roku 10-20% lepiej od mBanku, aczkolwiek
    ostatnio się wyrównało), są bardzo życzliwi i profesjonalni (I O/w
    Krakowie), to że pobierają 3.9 PLN za bankomat nie jest dla mnie problemem
    (mam mBank i jego używam do wypłat, a jak potrzebuję większą gotowkę to mogę
    się pofatygować do kasy i wypłacić za darmo), jak potrzebuję papierowe
    potwierdzenie to też za darmo w ciągu jednego dnia mam, jak potrzebowałem
    opini o kliencie to w ciągu dwóch dni z podpisami i pieczątkami wszystkich
    świętych z oddziału uzyskałem (już sobie wyobrażam, że mi Citi coś takiego
    daje ;-) ).
    Nie miałem doczynienia z Bsk (ale znam osoby, które odeszły stamtąd z
    hukiem), poznałem natomiast Citi, mBank, Bph, Inteligo, Pekao. Fortis jest z
    nich jedynym bankiem z 99% profesjonalnym podejściem do klienta (drobne
    zastrzeżenia też się zdarzają).

  • 8. Data: 2002-07-30 15:51:07
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > Mają chyba najniższe oprocentowanie kredytów w rachunku (12%), jedną z

    tak :) Drugi (ale za to bardziej masowy) jest Multibank

    > nielicznych kart charge z 0% prowizji, dobre

    od niedawna chyba? Ale z ubezpieczeniem :)

    Inteligo, Pekao. Fortis jest z
    > nich jedynym bankiem z 99% profesjonalnym podejściem do klienta (drobne
    > zastrzeżenia też się zdarzają).

    hlip, hlip - szkoda ze nie dla ePakietu :(

  • 9. Data: 2002-07-30 15:56:00
    Od: "wkg" <w...@p...onet.pl>

    Tak generalnie popieram.

    W moim przypadku ( srebrny pakiet ) dochodzą jeszcze czeki. Splacam nimi
    karte citka i konto jest uznawane natychmiast a fortisowe obciazane 10 dni
    pozniej. W ING-u nawet czekow nie maja do nowo zakladanych rachunkow :)).

    Co do przelewów wewnetrznych - prawda. No i co z tego ?? Robie jeden taki w
    miesiacu. Dla odsetek i tak data sie liczy.

    pzdr
    wkg

  • 10. Data: 2002-07-30 16:14:00
    Od: "Stefan" <s...@i...pl>

    > tak :) Drugi (ale za to bardziej masowy) jest Multibank

    > od niedawna chyba? Ale z ubezpieczeniem :)
    Rzeczywiście, ale dla większości banków 1% dalej jest standardem.
    Ubezpieczenie też mogłoby być ciut lepsze, ale tu znowu gdzie indziej nie ma
    nic.

    > Inteligo, Pekao. Fortis jest z
    >
    > hlip, hlip - szkoda ze nie dla ePakietu :(
    Oj biedny AMRA ;) Jak następnym razem będę rozmawiał z opiekunką to opowiem
    jej o Twoim przypadku, może się zlitują ... ;-)