  • 11. Data: 2008-12-03 00:45:12
    Temat: Re: emax+ i odsetki weekendowe
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Tue, 2 Dec 2008 20:42:17 +0100, MarekZ napisał(a):

    > Odsetki są w BRE naliczane w cyklach 1-ostatni dzień miesiąca.
    >
    > Czyli na przykład na koniec listopada zostały dopisane odsetki za salda
    > dzienne z dni od 1 listopada do 30 listopada włącznie (ze względu na weekend
    > salda na 29 i 30 listopada zostały ekstrapolowane na podstawie salda z 28
    > llistopada). Uważasz, że jest inaczej?

    Prawdę mówiąc, to nie wiem jak jest faktycznie, nie wykluczone, że mBank
    zmieniał sposób naliczania odsetek.
    Jedno jest pewne, a mianowicie doświadczalnie potwierdzony fakt, że
    wyjęcie wszystkich środków z konta ostatniego dnia miesiąca nie powoduje
    zmniejszenia odsetek za dany miesiąc i na tym oparłem swoja teorię.
    Kiedyś przeprowadziłem taki właśnie eksperyment i naliczone przez mBank
    odsetki dokładnie pokrywały się z moją teorią odnośnie okresu
    odsetkowego.
    Inny podobny przykład potwierdzający tę teorię, to obliczenia w
    wiadomości news:g9papj$rvl$1@atlantis.news.neostrada.pl.
    Następny przykład potwierdzający tę teorie to taki, że w dn. 1 września
    br. na eMax+ o zerowym stanie konta, wpłaciłem kwotę 500 zł. Na koniec
    miesiąca bank naliczył mi 2,28 zł odsetek, co wskazuje, że odsetki
    naliczono mi tylko za 29 dni, a nie za 30:
    500*5,75%*29/365=2,28
    Dla odmiany, wygląda że za listopad odsetki naliczono za okres od 1 do
    30 listopada, gdyż rachunek się zgadza jeśli w tym miesiącu policzymy 9
    dni ze stopą 5,75%, a 21 dni ze stopą 6%, podczas gdy zmiana stóp
    procentowych miała miejsce 10 listopada.
    Mogłoby to wskazywać, że mBank ostatnio zmienił sposób naliczania
    odsetek i to może być przyczyną naszej dezorientacji.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 12. Data: 2008-12-03 01:41:18
    Od: Bungiel <d...@g...com>

    On Dec 3, 1:45 am, Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> wrote:

> [...]
    > miesiąca bank naliczył mi 2,28 zł odsetek, co wskazuje, że odsetki
    > naliczono mi tylko za 29 dni, a nie za 30

    No widzisz, to chyba Cię oszukali, bo u mnie na wszystkich 4 emaxach
    odsetki wrześniowe są za 30 dni. Może po prostu coś niedokładnie
    spojrzałeś?
    Od kiedy założyłem te konta (koniec sierpnia), odsetki są zawsze
    liczone za okres od 1ego do ostatniego dnia miecha włącznie.

  • 13. Data: 2008-12-03 08:09:51
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Chris" <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> napisał w wiadomości

> [...]
    > wyjęcie wszystkich środków z konta ostatniego dnia miesiąca nie powoduje
    > zmniejszenia odsetek za dany miesiąc i na tym oparłem swoja teorię.

    U mnie powoduje.

    Naturalnie z tym wyjątkiem, że nie może to być sobota, niedziela lub święto.

    marekz

  • 14. Data: 2008-12-04 01:33:51
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Tue, 2 Dec 2008 17:41:18 -0800 (PST), Bungiel napisał(a):

    > No widzisz, to chyba Cię oszukali, bo u mnie na wszystkich 4 emaxach
    > odsetki wrześniowe są za 30 dni.

    A też wpłaciłeś pieniądze 1 września, czy miałeś je tam od sierpnia?

    > Może po prostu coś niedokładnie
    > spojrzałeś?

    Nie, wszystko bardzo dokładnie sprawdziłem, swojego posta pisałem z
    otwartą historią rachunku.

    > Od kiedy założyłem te konta (koniec sierpnia), odsetki są zawsze
    > liczone za okres od 1ego do ostatniego dnia miecha włącznie.

    To prawdę mówiąc, nie masz zbyt dużo materiału do dorobienia analiz ;)

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 15. Data: 2008-12-04 01:41:00
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Wed, 3 Dec 2008 09:09:51 +0100, MarekZ napisał(a):

    > U mnie powoduje.
    >
    > Naturalnie z tym wyjątkiem, że nie może to być sobota, niedziela lub święto.

    Może faktycznie masz rację.
    Środki bezskutecznie wycofałem 31 sierpnia, a to była niedziela.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof