  • 11. Data: 2008-09-26 08:00:07
    Temat: Re: eprzelewy vs. karty platnicze
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Thu, 25 Sep 2008 21:47:10 +0200, krzysztofsf napisał(a):

    > Musze napisac przykladowo do Proline, ze sa malutka jednoosobowa
    > dzialalnoscia

    Sklepy komputerowe często odstają od standardów - pewnie za sprawą wyjątkowo
    niskiej marży i galopujących (w dół) cen... Niektóre sklepy komputerowe nie
    robią wstrętów przy płatności kartą (np. komputronik), inne jak widać - tak :)

    > Przedpłata przelem Koszt dostawy: 14,64 zł, Razem do zapłaty: 1079,64
    > Za pobraniem Koszt dostawy: 26,84 zł, Razem do zapłaty: 1091,84 zł
    > Płatności on-line Koszt dostawy: 14,64 zł, Razem do zapłaty: 1100,94

    Weź pod uwagę że tu jest nieco inna sytuacja - gdybyś płacił eprzelewem
    w ramach przelewy24 (czy czego oni tam używają) to płacisz tyle samo co
    płacąc kartą.

    Wiele sklepów jako jedyną formę płatności ma właśnie przelewy24, ecard lub
    inne takie systemy - i tam nie ma już znaczenia czym zapłacisz. Być może
    niektóre blokują możliwość zapłaty kartą - ale osobiście się z takimi nie
    spotkałem, a często dokonuję zakupów online. Przy płatności bezpośredniej -
    przelewem na konto - naturalne jest że udzielają rabatu, w końcu nie muszą
    wtedy płacić żadnej prowizji operatorowi...

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    (c) Tomasz Olbratowski 2004

  • 12. Data: 2008-09-26 08:28:05
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 26 Wrz, 10:00, Jacek Osiecki <j...@c...pl> wrote:

> [...]
    > robią wstrętów przy płatności kartą (np. komputronik), inne jak widać - tak :)

    Komputronik jest bardzo drogim sklepem - ma z czego pokrywac marze
    karciana.
    znajomi "skladacze" kaza klientom sprawdzac ceny na Komputroniku, a
    nastepnie kupuja gdzie indziej - nawet jasli ni emaja DG, tylko jako
    zwykly indywidualny.

> [...]
    >
    > Wiele sklepów jako jedyną formę płatności ma właśnie przelewy24, ecard lub
    > inne takie systemy - i tam nie ma już znaczenia czym zapłacisz.

    Byc moze. Ale sam piszesz ponizej, ze czesto placisz przelewem -
    sadzisz, ze jestes wyjatkiem?

    Ciekawe jak w Merlin.pl

    czy platnosci przez ecard roznia sie kwotowo od platnosci przelewem? -
    oferuja obie formy.

  • 13. Data: 2008-09-26 09:46:20
    Od: Matt Rutkowski <m...@g...com>

    Co do prowizji od platnosci karta - wiekszosc firm obslugujacych
    eplatnosci pobiera oplaty na poziomie 2.8% - 3% od wartosci
    transakcji.

    Abonament za platnosci karta + prowizje nalicza sobie polcard ze
    znanych mi przypadkow.

  • 14. Data: 2008-09-26 14:32:19
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Fri, 26 Sep 2008 08:00:07 +0000 (UTC), Jacek Osiecki napisał(a):

> [...]
    > robią wstrętów przy płatności kartą (np. komputronik), inne jak widać - tak :)

    Akurat Komputronik robi problem. Zamawiam, chcę zapłacić, teoretycznie
    powinienem mailem dostać link do płatności kartą (nie wiem czemu tak,
    pierwszy raz się z czymś takim spotkałem). Po próbie kliknięcia w link
    dostałem: "Link płatności został już użyty. Aby uzyskać nowy link prosimy
    skontaktować się ze sprzedawcą." Skontaktowałem się, dostałem kolejny link,
    nadal to samo. I kolejny raz (za każdym razem próbowałem innych
    przegladarek).W końcu po 3 dniach dostałem mailem informację "W tym
    momencie istnieje możliwość realizacji zamówienia jedynie za pobraniem lub
    przy pomocy przelewu/przedpłaty."

    --
    Kojer

  • 15. Data: 2008-09-26 16:33:49
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "Robert Kois"

> [...]
    > pierwszy raz się z czymś takim spotkałem). Po próbie kliknięcia w link
    > dostałem: "Link płatności został już użyty. Aby uzyskać nowy link

    W Komputroniku kupuję z odbiorem w sklepie i z platnoscia karta.
    Ze wskazanego sklepu dostaje maila, ze juz jest, jade i place kartą
    *** blad ***

  • 16. Data: 2008-09-26 19:25:33
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Fri, 26 Sep 2008 18:33:49 +0200, blad napisał(a):

    > W Komputroniku kupuję z odbiorem w sklepie i z platnoscia karta.
    > Ze wskazanego sklepu dostaje maila, ze juz jest, jade i place kartą

    Połowę zamówienia w zasadzie tak zrealizowałem (akurat mieli dobrą cenę i
    dostępność) ale druga zrealizowałem u konkurencji. Ale to ma się nijak do
    zapłacenia przez siec w komputroniku kartą. Po 3 zmarnowanych dniach szlag
    mnie lekko trafił.

    --
    Kojer

  • 17. Data: 2008-09-26 19:51:21
    Od: "Koteczek" <n...@s...org>

    Matt Rutkowski wrote:
    > witam,
    >
    > czy ktos posiada w miare aktualne dane ktory srodek platniczy jest
    > bardziej popularny w sklepach internetowych?
    >
    > wydawaloby sie, ze eprzelewy....

    u mnie kartami placi wiecej osob zdecydowanie.

    i nie sluchaj - przelewy24 albo dotpay.eu to lamerzy raczej, jedynie
    dopracowany system ma platnosci.pl ale tez nie do konca. Ja mam i platnosci i
    dotpay (z dotpay tylko przelewy z jakis bankow krzakow ala VW, invest bank).
    Platnosci sa najtansze pozatym przy odpowiednich dochodach w sklepie.

    Najdrozszy jest paypal dlatego nie polecam (duza marza, kasa za wyplate z
    konta! To samo dotpay...), paypal jak masz klientow z USA albo UK to mozna
    miec.

  • 18. Data: 2008-09-27 11:12:39
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Fri, 26 Sep 2008 01:28:05 -0700 (PDT), krzysztofsf napisał(a):
    > Komputronik jest bardzo drogim sklepem - ma z czego pokrywac marze
    > karciana.

    Ta "bardzodrogość" jest mocno dyskusyjna - jak przy 2000 wyjdzie mi 50zł
    różnicy, to i tak wolę podjechać do Komputronika choćby dlatego że jest
    w łatwo dostępnej lokalizacji. Mogę sprawdzić sobie na stronie czy to co
    chcę kupić jest na stanie, bez loterii ani dzwonienia i pytania "a to jest?
    a tamto?"...

    > znajomi "skladacze" kaza klientom sprawdzac ceny na Komputroniku, a
    > nastepnie kupuja gdzie indziej - nawet jasli ni emaja DG, tylko jako
    > zwykly indywidualny.

    A potem jak kupią w takim apollo, to na wymianę padniętego dysku się czeka 2
    miesiące :) Kilku znajomych przerobiło naprawę/wymianę w Komputroniku i nie
    mieli najmniejszych problemów, w przeciwieństwie do tych którzy kupili w Apollo.

    > Byc moze. Ale sam piszesz ponizej, ze czesto placisz przelewem -
    > sadzisz, ze jestes wyjatkiem?

    Gdzie piszę że płacę często przelewem? :) Tylko w małych sklepikach na
    allegro... Gdy kupuję online, to rozmyślnie wybieram nawet odrobinę droższy
    sklep przyjmujący karty. Dlaczego? Bo jak zapłacę kartą, to od razu o tym
    wiedzą i mogą mi wysłać towar jeszcze tego samego dnia. Sklepy z kontem w
    mBanku to raczej rzadkość, z reguły mają jakieś egzotyczne banki
    spółdzielcze - więc płatność przelewem to opóźnienie minimum jednodniowe...

    > Ciekawe jak w Merlin.pl
    > czy platnosci przez ecard roznia sie kwotowo od platnosci przelewem? -
    > oferuja obie formy.

    Tak trudno sprawdzić? Parę kliknięć... Nie ma różnicy w cenie.

    Pozdrawiam,

  • 19. Data: 2008-09-27 11:15:57
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Fri, 26 Sep 2008 16:32:19 +0200, Robert Kois napisał(a):
> [...]
    > pierwszy raz się z czymś takim spotkałem). Po próbie kliknięcia w link
    > dostałem: "Link płatności został już użyty. Aby uzyskać nowy link prosimy

    [ciach]

    Nie sądzę żeby to wynikało z ich złej woli, po prostu spieprzyli system do
    płatności kartą ;) Niby fajny mają ten swój sklep - można sprawdzić co gdzie
    jest, konfigurator do składania komputera jest bardzo dobry - ale generalnie
    systemy mają dosyć mocno pomieszane... Najlepiej to widać jak się coś kupuje
    w sklepie - osobny program do rezerwacji, osobny do wyszukiwania towaru,
    osobny magazynowy, osobny fakturowy - sprzedawcy mają ręce stale zwinięte w
    gotowości do naciskania ^C i ^V ;)

    Pozdrawiam,

  • 20. Data: 2008-09-27 16:53:52
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    Dnia Thu, 25 Sep 2008 15:37:37 +0200, RobertS napisał(a):

    > zobacz tutaj:
    > http://www.allegro.pl/
    item445470843_diuna_krucjata_przeciw_maszynom_wawa.h
    tml
    > place kart?, dostaje punkty payback i razem wychodzi mnie 50 z?

    > http://www.allegro.pl/
    item441097038_diuna_krucjata_przeciw_maszynom_nowosc
    .html
    > tylko przelew i 60 z?!
    > http://www.allegro.pl/
    item445687138_diuna_krucjata_przeciw_maszynom_herber
    t_nowosc.html
    > przelew i 53 z?

    Ale tu chodziło o sklepy internetowe a nie o allegro. Ja na ebay kupuję
    czasami naprawdę tanio i też przez PP mogę zapłacić kartą, ale to chyba
    nie za dobry przykład.

    Xenocide