  • 11. Data: 2010-03-22 16:25:47
    Temat: Re: euro w Polsce --> czy są jakieś nadzieje?
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Mon, 22 Mar 2010 16:16:34 +0100, Valdi napisał(a):

    > O to mi właśnie chodzi, niestety to cholernie kłopotliwe rozwiązanie.

    No i się ścierają w trakcie użytkowania.

    > Mój problem polega na tym, że ja zaufania do państwa polskiego nie mam, do
    > UE również... więc jestem w kropce.

    Poszukać takiego któremu ufasz? A jak nie ma takiego (a pewnie nie ma) to
    kupić wieeeelki kawał ziemi i być samowystarczalnym (czyli zrezygnować z
    prądu i innych cywilizacyjnych pierdół za które trzeba płacić).

    --
    Kojer

  • 12. Data: 2010-03-22 16:49:37
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Krzysztof" <o...@p...onet.pl> writes:

    > Niestety problemy Grecji, i reszty z PIGS ostudza zapedy Niemiec i
    > Francji do poszerzania o duze kraje. Raczej nalezy oczekiwac
    > okreslenia sposobow wyjscia Grecji i innych z tej strefy.

    Fantasta. Spojrz realnie, strefa euro to jest przede wszystkim sprawa
    polityczna. Jesli spodziewasz sie wyjscia np. Grecji z eurostrefy, to
    _przynajmniej_ tak samo (ale raczej mocniej) powinienes spodziewac sie
    wyjscia np. Kaliforni ze strefy dolarowej.

    No chyba zeby koncepcje polityczne w UE zmienily sie calkowicie, ale nie
    wyglada na to.

    > Przez
    > najblizsze lata nie bedziemy spelniac kryteriow wejscia do EUR, takze
    > caly PR Tuska dotyczacy EUR ma na celu odwrocenie uwagi od innych
    > istotnych rzeczy w gospodarce. Jakis czas temu byl gdzies artylul, ze
    > rynki finansowe przewiduja najwczesniejsza date 2019 wstapienia Polski
    > do strefy, co jest ujete w cenach naszych papierow.

    To jest akurat mozliwe, chociaz jakbym mial stawiac, to stawialbym na
    jakas wczesniejsza date. Ale to zalezy od wielu rzeczy, trudno
    przewidziec.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 13. Data: 2010-03-22 18:08:49
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "Robert Kois" news:1hh845y21v5hb.dlg@kojer.kojer

    > Poszukać takiego któremu ufasz?

    A ty uwasz szeroko pojętym politykom, którzy stanowią rządy? :)

    > A jak nie ma takiego (a pewnie nie ma)

    nie ma.

    > kupić wieeeelki kawał ziemi i być samowystarczalnym (czyli zrezygnować z
    > prądu i innych cywilizacyjnych pierdół za które trzeba płacić).

    1. trzeba będzie płacić podatek od gruntu
    2. na odludziu trudno liczyć na FTTH :)
    3. bez prądu długo nie pociągnę - chętnie bym widział jako dostawcę firmę
    prywatną bo od 6 miesięcy kopię się firmą państwową aby mi podciągnęła
    energię na działkę abym mógł się budować... i jeszcze karzą sobie za to
    czekanie zapłacić jednorazowo prawie 15K...

    :)

  • 14. Data: 2010-03-22 20:55:51
    Od: "JanKo" <b...@m...tu>

    Agent Eneuel Leszek Ciszewski nadaje:

    > Od długiego czasu (pomijając ostatni miesiąc) złotówka umacnia się.
    > Czy to znaczy, że nie ma już nadziei na wejście euro w Polsce?

    Umacnia się aby ten kto ma tanie złotówki mógł je drożej sprzedać a jak
    już sprzeda to się osłabi aby ktoś mógł je tanio kupić.
    Euro już weszło do Polski. W sporej ilości sklepów przy niemieckiej lub
    słowackiej granicy ceny są już "dwusystemowe" i nawet faktury za usługi
    są wystawiane w euro.

  • 15. Data: 2010-03-22 22:11:01
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Tomasz Chmielewski" 8...@m...uni-berlin.de

    > Ile procent gospodarki tego "trupa" stanowi gospodarka Polski?
    > 4%? Wiecej? Mniej?

    4% to chyba optymistyczna prognoza. Jaki procent ludności krajów
    z euro stanowiłaby Polska? A ,,potentatami'' nie jesteśmy. Nie
    jesteście, bo ja nie mam prawa zaliczania się do ludzi. :)

    Może kiedyś, nieoczekiwanie, umrze ktoś [znienacka] i nic się
    nie stanie ;) poza tym, że arcykapłani będą mieli dosyć? Ja
    jestem ich wychowankiem i wiem o tym, że oni nie zaniechają
    wojny przeciwko Bogu, póki będą żyli. :) Dla nich ja nie
    jestem człowiekiem, którego dobijają, ale ich rzeczą -- ich
    własnością, którą mogą rozporządzać dowolnie. :) Ani nie wymrą
    szybko, ani nie stracą głosu, choć kto wie -- Ratzinger był miłym
    zaskoczeniem!

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 16. Data: 2010-03-22 22:12:05
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Tomasz Chmielewski" 8...@m...uni-berlin.de

    > Na obecnym etapie jedno z drugim niewiele ma wspolnego.

    Tyle ma wspólnego, że wchodzenie do strefy euro wiąże
    się z osłabianiem waluty narodowej.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 17. Data: 2010-03-22 22:16:24
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Robert Kois" 1...@k...kojer

> [...]
    > się posypie to przecież i tak nikt ci tej równowartości w złocie/srebrze
    > nie wypłaci. Albo ufasz, że państwo będzie regulować swoje zobowiązania

    Oparcie o kruszce nie może mieć już sensu od dawna. :)
    Pieniądz jest czymś w rodzaju kredytu. Dobrze to obrazuje
    film ,,pieniądz jako debet''. IMO powinno być ,,pieniądz
    jako kredyt'', nie jako debet. Debet do dług, a kredyt to
    zaufanie. Zwykle jedno towarzyszy drugiemu. Oparcie pieniądza
    o kruszce nie ma (i nie może mieć) sensu.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 18. Data: 2010-03-22 22:18:38
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Robert Kois" 1...@k...kojer

> [...]
    > nie ma) to kupić wieeeelki kawał ziemi i być samowystarczalnym
    > (czyli zrezygnować z prądu i innych cywilizacyjnych pierdół za

    Wszystko jest coraz mniej energochłonne -- energię elektryczną
    można czerpać ze słoneczka. wiatru i wody płynącej. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 19. Data: 2010-03-22 23:13:13
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    Am 22.03.2010 23:11, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > "Tomasz Chmielewski" 8...@m...uni-berlin.de

    > 4% to chyba optymistyczna prognoza. Jaki procent ludności krajów
    > z euro stanowiłaby Polska?

    Z 8% populacji calej Unii; samej euro-unii - odpowiednio wiecej.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 20. Data: 2010-03-22 23:14:06
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    Am 22.03.2010 23:12, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > "Tomasz Chmielewski" 8...@m...uni-berlin.de

    > Tyle ma wspólnego, że wchodzenie do strefy euro wiąże
    > się z osłabianiem waluty narodowej.

    Albo i wzmacnianiem.

    --
    Tomasz Chmielewski