  • 1. Data: 2011-07-16 15:01:29
    Temat: ewentualne bankructwo Grecji Hiszpanii Portugalii Włoch Irlandii a banki w PL
    Od: b...@o...pl

    czytam sobie o stres testach dla banków i dochodzę
    do miejsca, że nie przewidziano bankructwa żadnego kraju

    załóżmy więc że bankrutują Grecja Hiszpania Portugalia
    Irlandia Włochy (i nie pamietam kto tam jeszcze jest
    na "krótkiej liście krajów do wykończenia")

    jaki to może mieć wpływ na banki działające w PL

    Polbank - Grecja (chyba OK, bo kupuje go Raiffeisen)

    BZWBK, AIG, Santander - Hiszpania (chyba OK, bo w razie
    czego AIG i Santander Consumer pójdą pod mlotek, ale
    BZWBK się nie opłaci zbankrutować)

    Włoskie jest Unicredito czyli Żubry

    Portugalskie jest Millenium

    który z powyższych banków może zbankrutować, jak myślicie?

  • 2. Data: 2011-07-16 15:48:04
    Od: sm08 <s...@w...pl>

    > który z powyższych banków może zbankrutować, jak myślicie?

    pamietaj, ze kazdy z bankow, ktore wymieniles poza Polbankiem, to osobny
    podmiot w sensie prawnym - bankurctwo wlasciciela nie oznacza bankructwa
    banku w Polsce (przynajmniej bezposrednio bo jak sie ludzie dowiedza i
    zaczna na gwalt wyplacac pieniadze to roznie moze byc..., ponadto
    niektore glupie decyzje moglybyc narzucane przez kierownictwo z
    zagranicy, co moze oznaczac, ze i sytuacja banku w Polsce jest slabsza)

    Polbank poki co jest oddzialem greckiego banku, wiec gdyby tamten
    zbankrutowal, oznacza to automatycznie bankurctwo polskiego Polbanku

  • 3. Data: 2011-07-16 16:01:39
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "sm08" ivsbrh$n0e$...@n...onet.pl

> [...]

    : niektore glupie decyzje moglybyc narzucane przez kierownictwo z
    : zagranicy, co moze oznaczac, ze i sytuacja banku w Polsce jest slabsza)

    Ponoć banki w Polsce nie mają prawa do ,,wywożenia'' stąd swoich zysków
    do swoich ,,macierzy''.

    : Polbank poki co jest oddzialem greckiego banku, wiec gdyby tamten
    : zbankrutowal, oznacza to automatycznie bankurctwo polskiego Polbanku

    Który może zbankrutować? Ten, któremu przyniesie to korzyść. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 4. Data: 2011-07-16 16:34:55
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    <b...@o...pl> 6...@n...onet.pl

    > Polbank - Grecja (chyba OK, bo kupuje go Raiffeisen)

    Koniec z debetówkami, którymi można pobierać
    za free z Euronetu... KB teraz przyda się...

    > BZWBK, AIG, Santander - Hiszpania (chyba OK, bo w razie

    HM... Koniec z laniem (na chwilę) 2000 depardiów? :)

    > czego AIG i Santander Consumer pójdą pod mlotek, ale
    > BZWBK się nie opłaci zbankrutować)

    > Włoskie jest Unicredito czyli Żubry

    > Portugalskie jest Millenium

    Dobre Konto... Hm... Okazuje się, że to nie Dobre konto okazało
    swą moc piekielną, ale mój Kiciuś, którego nie zabrałem ze sobą
    na spacer... Gdybym go zabrał -- mógłbym zmienić w Leroju limit
    i zaoszczędziłbym tym sposobem 20 złotych -- na karmienie przez
    miesiąc tego czegoś, co wówczas tam kupiłem, płacąc 709 złotych...

    "Eneuel Leszek Ciszewski" ivqq32$igs$...@i...gazeta.pl

    > Wróćmy do Leroja... Stała się tam rzecz straszna...
    > Dobre Konto kolejny raz okazało swą piekielną moc...
    > Najpierw Dyrekcja zaproponowała wpłacanie zaliczki,
    > później -- kasjerka, ale ja uznałem, że nie ma co dzielić 7 stów...

    > Kasjerka zauważyła -- chyba są limity na karcie...
    > I były... 20 złotych w plecy...

    Kiciuś (netbook) staje się coraz bezwzględniejszy!!!
    Gdy go chciałem uczynić serwerem w październiku ubroku -- łasił się,
    ocierał, mruczał i prosił... Gdy próbowałem to uczynić przed około
    miesiącem -- już warczał :) na mnie i mówił, że mogę uczynić serwerem
    notebook... Gdy opowiedziałem, że nie wiem, jak to uczynić -- szybko
    poustawiał mi przekierownia portów i poadresował karty tak, że notebook
    stał się serwerem...

    Ale notebook też nie chce pracować jako serwer -- mówi, że brak mu sił... ;)

    A gdy tym razem odmówiłem Kiciusiowi zabrania go ze sobą do sklepu...
    Widać wyraźnie, że był w zmowie z debetówką do [nie]Dobrego konta...

    > który z powyższych banków może zbankrutować, jak myślicie?

    Który może zbankrutować? Ten, któremu przyniesie to korzyść. :)

    -=-

    Jak sprawuje się mój nowy nabytek?
    Chyba kupiłem go w ostatniej chwili -- chyba uratuje mi życie.
    Na razie ratuje moje dobre samopoczucie...
    Pleśń jest fajna ;) -- zwłaszcza wtedy gdy jej u mnie nie ma...

    -=-

    Nowi administratorzy mają plan działania:

    -- dwa (może trzy) lata będą sądzili się z poprzednikami

    -- następnie kupią kamerę (teraz pieniądze wspólnoty są
    ponoć zablokowane) do oglądania kominów

    -- następnie przebudują bloki...

    Ile jest mieszkań? Około 300. Ile może kosztować taka kamera?
    Jakie są bieżące koszty utrzymania wspólnoty? Na przykład jakie
    są koszty budowy nowych miejsc parkingowych czy przebudowania
    niedawno oddanego placu zabaw? :) (bo parkingów brak, a plac
    zabaw jest zły -- jak mój Kiciuś?)

    Czy można obejrzeć kominy kamerą? Można, ale po co?...

    Czy można przebudować bloki?... Można, ale w efekcie trzeba je najpierw zburzyć...

    -=-

    Biorąc to wszystko pod uwagę postanowiłem zacząć osuszać mieszkanie...
    Efekty są -- w dobrym (lepszym) samopoczuciu... I na miernikach...
    I w butelkach... ;) Około 1130 ml na godzinę. (tyle samo ma watów)
    Być może w ciągłej pracy będzie lepszy wynik.
    (ten wcale nie jest zły -- zważywszy temperaturę 23 sC i wilgotność 60%)
    Gorące powietrze nie jest marnowane. :)

    http://www.leroymerlin.pl/produkty/klimatyzator-prze
    nosny-wap-226da-equation,,1304524022.html

    Zamierzam przebić dziurę z ,,salonu'' do łazienki.
    W pokoju będę chłodził, w łazience będę grzał tuż obok prysznica lub nawet
    wewnątrz prysznica. Nagrzane powietrze będzie suche, a do tego nagrzane
    ściany sprawią, iż w chwili brania kąpieli będzie przyjemniej i powietrze
    nie stanie się szybko wilgotne... (im wyższa temperatura, tym niższa
    wilgotność względna przy tej samej wilgotności bezwzględnej)

    A później kupię lżejszy model (ten za dużo waży) i przebiję dziurę
    z sypialni do łazienki. Tam wylot gorącego powietrza skieruję wprost
    za lustro. :) Lustro więc (wiszące nad wanną) nie będzie rosiło się...

    W pokojach zaś będę miał i mniejszą wilgotność, i mniejszą temperaturę... :)

    Zamontowałem też trzy wiatraki w kominach -- ale nie nad dachem, a w mieszkaniu.
    Może zamontuję dodatkowe dwa... A może jeszcze trzeci w garażu? :)

    WC, kuchnia (tu są dwa), łazienka, garderoba, garaż

    [w dupie mam bankrutowanie banków, krajów i państw czy narodów]

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 5. Data: 2011-07-16 18:29:17
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-07-16 17:48, sm08 pisze:
    > Polbank poki co jest oddzialem greckiego banku, wiec gdyby tamten
    > zbankrutowal, oznacza to automatycznie bankurctwo polskiego Polbanku

    Polbank lada dzień będzie polskim bankiem. Postarali się o to.

    --
    animka

  • 6. Data: 2011-07-16 21:57:26
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "Animka" <a...@t...nie.ja.wp.pl> wrote in message

    > Polbank lada dzień będzie polskim bankiem. Postarali się o to.
    >

    > --
    > animka

    znasz przypadkiem datę ?

    george

  • 7. Data: 2011-07-16 22:01:02
    Od: sm08 <s...@w...pl>

    > znasz przypadkiem datę ?

    znajac polska rzeczywistosc to pewnie nie predko i oby tylko nie wypadl
    trup z szafy...

  • 8. Data: 2011-07-16 22:20:13
    Od: Piotr <z...@g...com>

    > znajac polska rzeczywistosc to pewnie nie predko i oby tylko nie wypadl
    > trup z szafy...

    Nie lekajcie sie...przeciez wiekszosc pl bankow jest gwarantowana przez
    BFG polskiego rzadu - do 50k EUR...

  • 9. Data: 2011-07-16 23:40:52
    Od: " " <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Jezeli juz to do 100 tys EURO

  • 10. Data: 2011-07-17 01:10:56
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Piotr" 4e220e9e$...@n...home.net.pl

    szafy...

    > Nie lekajcie sie...przeciez wiekszosc pl bankow jest gwarantowana przez BFG
    polskiego rzadu - do 50k EUR...

    Ale idą wybory parlamentarne... Rząd zmieni się... ;)
    (zostanie zmieniony)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'