  • 11. Data: 2011-07-17 10:28:49
    Temat: Re: ewentualne bankructwo Grecji Hiszpanii Portugalii Włoch Irlandii a banki w PL
    Od: "d...@g...com" <d...@g...com>

    Kilka spraw:
    - W przypadku Polbanku trzeba pamiętać o tym, że depozyty gwarantowane
    są przez grecki fundusz gwarancyjny, czyli de facto przez grecki rząd
    (ten sam, który jest zdany na łaskę EU w kwestii własnego długu, i
    gdyby nie pomoc już dawno byłby bankrutem)
    - w piątek wyszły wyniki stress testów w EU -
    http://www.bloomberg.com/news/2011-07-15/eurobank-at
    ebank-of-greece-fall-short-on-european-stress-tests.
    html
    - Eurobank, właściciel Polbanku nie przeszedł
    - nie wiadomo dokładnie ile czasu może zająć przekształcenie na polski
    oddział, tudzież kupno przez Raiffaisen (w obu przypadkach wymagana
    zgoda KNF)
    - 2-letnie obligacje rządu greckiego w tej chwili yieldują 33% -
    http://www.bloomberg.com/apps/quote?ticker=GGGB2YR:I
    ND&n=y# - jeśli
    wierzyć, że Grecja nie zbankrutuje to lepiej kupić obligacje greckie
    niż trzymać kasę na koncie - w końcu gwarant jest praktycznie ten sam

    Powyższe to fakty, decyzję każdy podejmie sam.

    Co do bankructwa Portugalii, Hiszpanii, Włoch to można sobie tylko
    spekulować co się wydarzy - moim zdaniem warto wtedy trzymać
    cokolwiek, co jest denominowane w USD lub CHF, najlepiej w banku w USA/
    Szwajcaria.

  • 12. Data: 2011-07-17 13:00:18
    Od: Piotr <z...@g...com>

    > Ale idą wybory parlamentarne... Rząd zmieni się... ;)
    > (zostanie zmieniony)

    BFG pozostanie ;)

  • 13. Data: 2011-07-17 15:19:23
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik <s...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości grup
    > Jezeli juz to do 100 tys EURO

    No to dwa razy bardziej się nie lękajcie. :D

  • 14. Data: 2011-07-17 16:32:52
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Piotr" 4e22dce3$...@n...home.net.pl

    > BFG pozostanie ;)

    Tusk to zreformował -- następca może reformy ,,kontynuować''. ;)

    -- Niewyobrażalne jest, aby cały naród płacił za
    ewentualne straty milionerów w sytuacji, gdy
    przeciętny, uczciwy człowiek w Polsce ledwo
    wiąże koniec z końcem. Niemal krytyczna
    sytuacja w wielu [brak słowa -- sekretarz
    uzupełni] gospodarki nie pozwala na to,
    abyśmy płacili wszyscy, jak w komunizmie
    za dobre samopoczucie gigantów, którzy
    zazwyczaj zgromadzili swoje oszczędności
    krzywdząc swoich bliźnich. Umiłowani,
    nie pozwólmy manipulować sobą! Jesteśmy
    ludźmi wolnymi, mądrymi, wierzącymi
    w Boga i nie powinniśmy zgadzać się na
    istnienie BFG!! Niech bogacze sami
    troszczą się o to, co mają! Niech zapłaczą,
    nad swym losem, gdy okaże się, że ich majątek
    zbutwiał, został zjedzony przez mole, czy
    zniszczony rdzą -- jak podaje Pismo Święte.

    I td...

    -=-

    Koniec pracy {cenzura} na dzisiaj... Połów był mniej
    obfity -- po dwóch godzinach nieco ponad jeden litr destylatu...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 15. Data: 2011-07-17 17:41:16
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Piotr" 4e22dce3$...@n...home.net.pl

    > BFG pozostanie ;)

    Pójdźmy na kompromis -- powiedzmy, że zostaje, ale ma
    chronić tylko do poziomu takiego, aby mnie chronił... :)

    Nie wydaje się Tobie, że tak właśnie przebiegają [przez
    jezdnię?] prace legislacyjne czy ustawodawcze?... Jeśli
    rządzący będą bogatsi -- wyższy będzie prób odpowiedzialności BFG...

    [a po co mi aż tak wysoki?]

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 16. Data: 2011-07-17 17:46:33
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "MarekZ" ivusvv$ken$...@s...cyf-kr.edu.pl

    > No to dwa razy bardziej się nie lękajcie. :D

    Nie można lękać się dwa razy bardziej. :) Tego nie można
    stopniować czy wzmacniać. :) Nie lękajcie się dwa razy
    częściej, mocniej... A może? -- uczciwiej? ;) Można coś
    robić bardziej uczciwie lub mniej uczciwie?

    DT -- Pani Wando... Polski Bank Szklanek zbankrutował...
    PW -- Ile trzeba wypłacić depozytariuszom?
    DT -- 200 jednostek. Proszę zająć się tym.
    PW -- Panie Janie, proszę zwiększyć nakład o 200 jednostek.
    PJ -- A który bank będziemy tym spłacać? ;)

    Ja bym raczej obawiał się spadku wartości złotówki, nie zaś bankrutowania banków.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 17. Data: 2011-07-17 18:08:27
    Od: Piotr <z...@g...com>

    > Tusk to zreformował -- następca może reformy ,,kontynuować''. ;)

    Zreformowal, tzn.?

  • 18. Data: 2011-07-17 18:09:51
    Od: Piotr <z...@g...com>

    > Nie wydaje się Tobie, że tak właśnie przebiegają [przez
    > jezdnię?] prace legislacyjne czy ustawodawcze?... Jeśli
    > rządzący będą bogatsi -- wyższy będzie prób odpowiedzialności BFG...
    >
    > [a po co mi aż tak wysoki?]

    Wyobraz sobie, ze bierzesz kredyt hipoteczny w banku niegwarantowanym
    przez BFG i bank plajtuje zanim wyplaci transze deweloperowi - wtopiles,
    bo to ty podpisywales umowe o kupno nierchumosci i co najwyzej rozwiaze
    umowe i bedziesz mu wisial te kilka % wartosci mieszkania...chyba, ze
    masz inaczej podpisana umowe...

  • 19. Data: 2011-07-17 21:58:44
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Piotr" 4e23251c$...@n...home.net.pl

    > Zreformowal, tzn.?

    Podniósł (kwotę) i obniżył (udział klienta).

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 20. Data: 2011-07-17 22:04:07
    Od: Piotr <z...@g...com>

    > Podniósł (kwotę) i obniżył (udział klienta).

    Czyli dla nas - normalnych ludzi - lepiej?