  • 181. Data: 2018-12-18 20:57:51
    Temat: Re: frankowicze
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-12-18 o 16:49, s...@g...com pisze:

    > Banki wiedzialy jaki bedzie trend na franku.
    Skąd banki wiedziały co będzie w przyszłości?
    Miały jakiś peryskop do podglądu, co dzieje się w czasie przyszłym?
    Zatrudniały jasnowidzów, wróżbitów, astrologów lub przepowiadaczy
    przyszłości?

  • 182. Data: 2018-12-18 21:21:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 18 Dec 2018 20:40:16 +0100, z napisał(a):
    > Dajcie już spokój.
    > Są tacy co dzięki kredytowi we frankach mogli w ogóle wziąć kredyt i
    > dużo zaoszczędzić na dojazdach do pracy. W dodataku mają większy wybór
    > tej pracy i mimo że kurs wzrósł to rata NIE.
    > Są tacy i tacy.

    No, internet zna jeszcze taki przypadek

    http://www.odfrankujkredyt.info/?pekao-blad-w-aneksi

    > Ale nie o to tu chodzi bo większe niż się spodziewano wahnięcie kursu
    > jest tylko pretekstem do wyświetlenia na światło dzienne jakie bagno
    > panuje w bakach, jak się tam przestrzega prawa bankowego i jakie

    Bo tu o jeden zapis chodzi, ktory nie wiadomo jaki mial cel, a po
    latach okazal sie dosc istotny.

    Ewentualnie drugi "kredyt jest na okreslony cel" ... zakaz udzielania
    kredytow gotowkowych ?
    No slusznie, powinna to byc pozyczka gotowkowa.
    Po co takie udziwnienia ?

    > korzystne oferty produkuje i proponuje klientom.
    > Bo do jasnej cholery nie wszystkim chodzi o pieniądze. Ja na franku
    > dobrze wychodzę.

    No to zaraz - byly te oferty frankowe korzystne dla klienta, czy nie ?

    > Chodzi o przestrzeganie prawa.
    > Mam świadomość że jako słabsza strona umowy mogę być następnym razem
    > OSZUKANY, mogę strać lokum, pracę i wszyscy znowu umyją ręce.

    Jak Wibor wzrosnie, to tez umyja, ale bedzie to zgodne z prawem :-)

    J.

  • 183. Data: 2018-12-18 22:11:08
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2018-12-18, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    [...]

    > Wez Pan nie pierdol :))))
    > Patrzysz na to z punktu widzenia spekulanta których pewnie jakis procent
    > był.
    > Ale ogól ludzi chcial mieszkanie. Nie do zysku. Do mieszkania.

    Ty i tak swoje wiesz i nic Cię nie przekona że białe jest białe, a czarne
    jest czarne. Ogół ludzi to się zastanawiał to czy to. Chociażby widać dyskusje
    na pbb z tamtego okresu, ale też i na innych forach.

    Ale nie. Róbmy z ludzi nieświadome niczego, ufne owieczki, które przy
    podpisywaniu kontraktu na 30 lat podejmują impulsowe decyzje.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 184. Data: 2018-12-18 23:34:21
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 18 grudnia 2018 13:57:53 UTC-6 użytkownik Poldek napisał:

    > Skąd banki wiedziały co będzie w przyszłości?
    > Miały jakiś peryskop do podglądu, co dzieje się w czasie przyszłym?
    > Zatrudniały jasnowidzów, wróżbitów, astrologów lub przepowiadaczy
    > przyszłości?

    Bo wiedzialy co bank szwajcarski uczyni jak sie dlugo bedzie kurs franka atakowac.
    Kurs franka nie byl "naturalnie" obnizony do tego poziomu.
    https://stooq.com/q/?s=chfpln&c=20y&t=l&a=ln&b=1

    A potem w 2015 bank szwajcarski odpuscil.
    I jest co jest. To tak samo nie wyszlo. Jesli uwazasz ze to naturalne wskaz czym
    gospodarka szwajcarska zasluzyla na to wachniecie.

  • 185. Data: 2018-12-19 08:25:23
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-12-18 o 21:21, J.F. pisze:
    > Jak Wibor wzrosnie, to tez umyja, ale bedzie to zgodne z prawem :-)

    Prawo jest niedoskonałe ale trzeba go przestrzegać ZAWSZE

  • 186. Data: 2018-12-19 08:49:34
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 18 grudnia 2018 22:11:11 UTC+1 użytkownik Wojciech Bancer napisał:

    > Ty i tak swoje wiesz i nic Cię nie przekona że białe jest białe, a czarne
    > jest czarne. Ogół ludzi to się zastanawiał to czy to. Chociażby widać dyskusje
    > na pbb z tamtego okresu, ale też i na innych forach.

    Popełniasz błąd że Twoją grupą reprezentatywną sa użytkownicy forów
    Pomijając to ze to relatywnie mała grupa to są to ludzie interesujący się finansami a
    więc o wiedzy trochę większej jak "miliony much" w postaci ślusarza, nauczyciela czy
    operatora cnc.

    > Ale nie. Róbmy z ludzi nieświadome niczego, ufne owieczki, które przy
    > podpisywaniu kontraktu na 30 lat podejmują impulsowe decyzje.

    Choćbyś nie wiem jak tupał nogami to tak niestety w większości przypadków jest, było
    i będzie
    Ludzie nawet takie 30 letnie kontrakty podpisują bez zrozumienia bo podpisują to w
    instytucji nadzorowanej przez Państwo które to wielokrotnie ingerowało w tego typu
    umowy nakazując wykreślenie pewnych zapisów klauzul itp
    Więc ludzie czują się chronieni i podpisują bez czytania. Bo ufają
    Zresztą wcale mnie nie dziwi ze ślusarz, spawacz, sprzątaczka czy chociażby fizyk nie
    rozumie umów bankowych.
    Skoro umowa do najprostszego produktu jakim jest ror potrafi liczyć z załącznikami
    ponad 70 stron
    Pewnie zaraz napiszesz że skoro nie rozumią to powinni dać do przeczytania komuś kto
    rozumie i im wyjaśni(prawnikowi)
    Powinni, ale tak nie robili, nie robią i dopóki nad takimi umowami będzie parasol
    ochronny to robić nie będą.
    Różnica wiec jest taka że Ty piszesz jak być powinno a ja pisze jak jest.

  • 187. Data: 2018-12-19 09:20:26
    Od: "n" <...@...e>

    Nieprawda.

    -----

  • 188. Data: 2018-12-19 09:49:55
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2018-12-19, Kris <k...@g...com> wrote:

    [...]

> [...]
    > się finansami a więc o wiedzy trochę większej jak "miliony much" w postaci
    > ślusarza, nauczyciela czy operatora cnc.

    Ja przynajmniej swoją grupę mogę zweryfikować.
    I wiem też, że podobne zachowania przedstawiali mi znajomi
    doradcy którzy mieli różnych klientów.

    Tego fikcyjnego "ja i mój sąsiad ślusarz i fizyk jądrowy" sie nie da
    zweryfikować w żaden sposób.

    > Choćbyś nie wiem jak tupał nogami to tak niestety w większości przypadków
    > jest, było i będzie

    Ależ ja nie zamierzam niczym tupać. Po prostu oczekuję że będą ponosili
    konsekwencje własnych działań (lub braku własnych działań).

    > Ludzie nawet takie 30 letnie kontrakty podpisują bez zrozumienia

    Zgoda.

    > bo podpisują to w instytucji nadzorowanej przez Państwo które
    > to wielokrotnie ingerowało w tego typu umowy nakazując
    > wykreślenie pewnych zapisów klauzul itp

    A to już Twój niczym nie poparta teza. Brak czytania umów
    jest powszechny i nie dotyczy tylko umów bankowych.
    Uważam że korelacja którą usiłujesz tu przedstawić jest
    bezzasadna.

    > Różnica wiec jest taka że Ty piszesz jak być powinno
    > a ja pisze jak jest.

    Ty piszesz "jak jest" ale dorabiasz do tego szlachetną teorię
    o zaufaniu, a prawda jest taka że im się po prostu nie
    chce - niezależnie od tego czy to umowa ubezpieczenia,
    kredytu, telekomunikacyjna, energetyczna, czy inne.

    A po kredyt idą do banku, bo tylko tam mogą iść. A fakt że bank
    jest instytucją zaufania publicznego oznacza tylko tyle że podlega
    pod bardziej rygorystyczne przepisy i środki tam zdeponowane mają
    dodatkową ochronę państwa, a nie że nagle przestali tam pracować
    ludzie, a zaczęły istoty anielskie.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 189. Data: 2018-12-19 10:32:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 18 Dec 2018 14:34:21 -0800 (PST), s...@g...com
    napisał(a):

> [...]
    > I jest co jest. To tak samo nie wyszlo. Jesli uwazasz ze to naturalne wskaz czym
    gospodarka szwajcarska zasluzyla na to wachniecie.

    Ale co mialy banki do 2015 czekac na zarobek ?

    Poza tym patrz na ten wykres
    https://stooq.com/q/?s=eurchf&c=20y&t=l&a=ln&b=1

    Frank mial sie w miare stabilny kurs az do 2010 r

    J.

  • 190. Data: 2018-12-19 11:52:35

    W dniu 2018-12-19 o 09:20, n pisze:
    > Nieprawda.

    Tak uczą na wykładach z socjalizmu europejskiego?