  • 451. Data: 2018-12-29 12:47:51
    Temat: Re: frankowicze
    Od: "n" <...@...e>

    Gdyby podzielać Twój punkt widzenia, to Syryjczycy, Palestyńczycy, chrześcijanie w
    krajach arabskich i wiele innych narodów nie powinno w ogóle mieć dzieci, bo to
    ryzykowne przedsięwzięcie przenoszone drogą pieniądza.
    Na Zachodzie większość po prostu ma mieszkanie (a czy własne czy nie własne to
    kwestia lokalnych uwarunkowań czasem dla nas trudno zrozumiałych, np. Portugalia vs.
    Hiszpania).

    -----
    > Jak ktoś podejmuje nieracjonalne decyzje bazując na presji społecznej każacej mieć
    "własne M tu i teraz niezależnie od warunków", to nie zwalajmy tu winy na banki.
    > Jak tak lubisz patrzeć na zachód, to sprawdź jakie tam mają ciśnienie na "własne
    mieszkanie".

  • 452. Data: 2018-12-29 12:50:47
    Od: "n" <...@...e>

    Rozumiem, że jak bank wczoraj wyliczył Ci pozostałe jeszcze do spłaty odsetki, to
    jest to Wasza wzajemna dwustronna umowa do końca spłaty kredytu?
    Czy może jakiś bankowy mały Kasio tak sobie to wymyślił i wyobraża bez zobowiązań?

    Ojej, przecież to "jeśli"...

  • 454. Data: 2018-12-29 12:59:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Wojciech Bancer w...@g...com ...

    > Jakoś przy wszystkich wyliczeniach porównawczych CHF/PLN ludzie
    > magicznie zapominają, że kredyt się nie spłaci bez odsetek
    > i pomijając sytuacje typu "dostałem spadek/wygrałem w lotto",
    > to te odsetki też trzeba będzie spłacić.

    Nie, ludzie po prostu porównuja do tego co im obiecano a nie do tego co
    płacą ci w PLN...
    Przeciez nawet tu pisano ze ogromnej wiekszosci, gdyby nie kredyty w CHF
    to by na kredyt w PLN nie było stać. Wiec po cóz w przypadku takich osób
    rozpatrywac i porównywać kredyt CHF do PLN...?

    BTW zapytałem znajomych. Wzieli około 200. Spłacają 7 lat i maja do
    spłaty 70k samego kapitału. Po ile teraz frank? 3,8? To maja do spłaty
    samego kapitału 266k. a ty mowisz ze troche gorzej niz PLN...? Niezłe
    troche...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Ze wszystkich rzeczy wiecznych - miłośc jest tą, która trwa najkrócej."

  • 453. Data: 2018-12-29 12:59:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > No owszem ... o ile te 70% jest prawdziwe.
    > I o ile "70% klientów płaci odsetki od KK" to samo co "70% splaca
    > minimalna".
    >
    > W kazdym badz razie nie widze nic zlego w tym, ze emeryt sobie
    > pralke na kredyt kupi, czy ktos sie zapozyczy i dzieci na kolonie
    > wysle. Byle nie w Providencie :-)

    Ja patrze na to tak - zawsze powinienes miec odłożone kilka wypłat do
    przodu. Wtedy nie bedzie problemu z awaryjnym zakupem pralki.
    Mam kilku znajomych pracujących w pozyczkach typu prowident. Oni twierdza
    ze ludzie nie pozyczaja w prowidencie na takie awaryjne sytuacje. W
    wiekszosci to sa ludzie ktorzy pozyczaja nieodpowiedzialnie. Np. na
    wakacje, na ajfona, na nowy telewizor... A potem przychodzi spłacac,
    idziesz do nich, mowia ze dzis nic nie maja a w kącie lezy karton po
    pizzy... Taka podobno jest wiekszosc ich klientów.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Życie ma to do siebie, że nie można go powtórzyć."

  • 455. Data: 2018-12-29 12:59:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik n ...@...e ...

    > Jak to możliwe, skoro w każdej miesięcznej racie spłacasz część
    > kapitału?

    Bo kolega sobie policzył kreatywnie całosc razem z przyszłymi odsetkami
    :)))

    Zapomniał ze jak dzis wygra 300k w totka to spłaci i ma swiety spokoj.
    A frankowicz miałby nadal 630 do spłaty... No rzeczywiście frankowicz ma
    troche gorzej... *troche*...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "...kobiety tak dalece szanować należy, jak dalece

  • 456. Data: 2018-12-29 13:11:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Akurat rzady na kurs maja wplyw taki sobie.
    Najpierw ta zlotowka rosla w sile, biedni robotnicy sie cieszyli, a
    bogaci fabrykanci martwili.

    Potem nagle tąpnęła bez udziału rzadu, ale prawde mowiac, to chyba
    troche uratowalo krajowa ekonomie. Choc frankowicze moga miec inne
    zdanie :-)

    Trudno mi powiedziec jaka byla ilosc zagranicznych spekulantow, i jaki
    byl wplyw zagranicznych bankow - bo tak sie wydaje, ze po
    zainwestowaniu troche euro czy $ w polski bank chcieliby miec w miare
    stabilny zwrot wlasnie w euro i $. Ale przeciez fundusze wlasne to
    tylko drobny ulamek kredytow bankow.

    J.

    Dnia Sat, 29 Dec 2018 12:42:10 +0100, n napisał(a):
    > OIDP i jeszcze (kredyty uzyskane do końca 2017 r.) na ulgę odesetkową .
    > Co d owiny to oczywiście wina nierządów P0-PSL, dla których tania złotówka była
    jedynym sposobem na polski eksport kosztem okradzenia większości obywateli (poza
    najbogatszymi którzy zawsze sobie poradzą).

  • 457. Data: 2018-12-29 13:18:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 29 Dec 2018 11:59:44 GMT, Budzik napisał(a):
> [...]
    > Zapomniał ze jak dzis wygra 300k w totka to spłaci i ma swiety spokoj.
    > A frankowicz miałby nadal 630 do spłaty... No rzeczywiście frankowicz ma

    frankowicz po prostu powienien grac w szwajcarskiego lotka :-)

    Tylko ten dylemat jak wygra - splacic kredyt na ujemny procent ?
    Glupio jakos.
    Trzymac franki i patrzec jak spadaja ? Tez glupio.

    Zamienic na zlotowki, wplacic na 3% lokate i patrzec jak kurs spada ?
    To by bylo madrze :-)

    A moze skorzystac z okazji i dwa nowe mieszakania kupic, tym razem na
    kredyt w PLN :-)

    J.

  • 458. Data: 2018-12-29 13:25:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 29 Dec 2018 11:59:44 GMT, Budzik napisał(a):
    > Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...
    >>
    > Ja patrze na to tak - zawsze powinienes miec odłożone kilka wypłat do
    > przodu. Wtedy nie bedzie problemu z awaryjnym zakupem pralki.

    Dobrze mowisz, ale gorzej, jak ktos nie ma.
    Choc emeryt powinien miec.

> [...]
    > wiekszosci to sa ludzie ktorzy pozyczaja nieodpowiedzialnie. Np. na
    > wakacje, na ajfona, na nowy telewizor...

    Prawdopodobnie, bo rozsadny by Providencie nie pozyczyl :-)
    Ale moze tam juz warunki lepsze.
    Ostatnio 0% RRSO ... brzmi ciekawe :-)
    Urabiaja klienta, czy licza, ze na drugi raz tez nie przeczyta umowy ?

    No i druga sprawa - jak bedzie pozyczka potrzebna, to w banku nie
    dostaniesz, a w Providencie tak :-)

    > A potem przychodzi spłacac,
    > idziesz do nich, mowia ze dzis nic nie maja a w kącie lezy karton po
    > pizzy... Taka podobno jest wiekszosc ich klientów.

    Ale providentowi chyba w to graj - bedzie sciagal dlugo i zarabial :-)

    J.

  • 459. Data: 2018-12-29 13:32:19
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2018-12-29, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    > Bo kolega sobie policzył kreatywnie całosc razem z przyszłymi odsetkami
    >:)))

    No bo tyle jest do spłaty.
    A czemu Ty liczysz całe zadłużenie we franku biorąc pod uwage tylko
    kurs dzisiejszy? Też już wiesz że kolejne 20 lat będzie taki kurs?

    > Zapomniał ze jak dzis wygra 300k w totka to spłaci i ma swiety spokoj.
    > A frankowicz miałby nadal 630 do spłaty... No rzeczywiście frankowicz ma
    > troche gorzej... *troche*...

    To jest gdybologia stosowana.
    Na tu i teraz mam do spłaty, wraz z odsetkami więcej niż pożyczyłem.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 460. Data: 2018-12-29 13:36:40
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2018-12-29, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    [...]

    > Nie, ludzie po prostu porównuja do tego co im obiecano [...]

    Nie. Ludzie po prostu chcą sie wykpić od podpisanych umów
    mówiąc "nie czytałem".

    > spłaty 70k samego kapitału. Po ile teraz frank? 3,8? To maja do spłaty
    > samego kapitału 266k. a ty mowisz ze troche gorzej niz PLN...? Niezłe
    > troche...

    Nie mają tyle do spłaty.

    --
    Wojciech Bańcer