  • 1. Data: 2002-12-06 14:48:38
    Temat: fun. emerytalny CU
    Od: "X" <w...@p...fm>

    Witam,
    czy zastanawialiście się może ile zarobił dla was wasz fundusz emerytalny?
    ja podjąłem próbę (może nieudolną) policzenia tej kwoty za okres 09.1999
    11.2002 wnioski:
    suma wpłaconych składek = X naszych pieniędzy przekazanych do CU
    fundusz pobrał z X 7,75% prowizji
    obecna liczba zakupionych jednostek * wartość jednostki = X + 10,95% =
    wartość naszego kapitału
    czyli wartość zgromadzonych jedn. jest tylko o 10,95% większa od kwoty
    wpłaconej. (czy inwestycja kwot cząstkowych w lokaty nie dałaby większego
    zysku przy założeniu wpłacania przez cały okres jednakowej kwoty)
    Wartość jednostki zwiększyła się od początku o 62% do 16.2zł, nie ma więc
    tak wielkiego znaczenia wzrost wartości jednostki na wzrost naszego kapitału
    chyba że przestaniemy dalej płacić pieniądze i tyko wzrost wartości jedn.
    będzie powiększał nasz kapitał.
    i jak wasze emerytury?
    pozdr.
    rob

  • 2. Data: 2002-12-06 14:55:25
    Temat: Re: fun. emerytalny CU
    Od: s...@o...pl

    > i jak wasze emerytury?
    > pozdr.
    > rob

    Moja ma się dobrze - dziękuje.

  • 3. Data: 2002-12-06 15:15:50
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    In news:asqd9g$eei$1@news.tpi.pl, X wrote:

    > wpłaconej. (czy inwestycja kwot cząstkowych w lokaty nie dałaby
    > większego zysku przy założeniu wpłacania przez cały okres jednakowej
    > kwoty)

    Z całą pewnością. Ktoś juz to liczył - tylko się można sfrustrować. To
    wszystko przy założeniu, że składki docierają do OFE. Np. moje przez 2 lata
    nie docierały z winy ZUS i pracodawcy (trudno dociec), przez co 2 lata
    dłużej będę płacił 10% haraczu zamiast 4% (w CU wlasnie). W dodatku skladki
    za pierwszy rok ciagle jeszcze nie dotarly do CU.

    --
    Robert

  • 4. Data: 2002-12-06 19:07:51
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    "X" <w...@p...fm> wrote in message news:asqd9g$eei$1@news.tpi.pl...
    > czy zastanawialiście się może ile zarobił dla was wasz fundusz emerytalny?
    [.............]

    może niech kolega lepiej pomyśli o 3 filarze albo o samodzielnym
    inwestowaniu kasy w fundusz
    bo za kilkadziesiąt lat kolega dołączy do warstwy "narzekaczy", którzy całe
    życie odkładali do OFE i nic nie mają
    (oczywiście moja uwaga nie dotyczy osób z "minionej epoki" , które siłą
    rzeczy nie miały możliwości innych niż płacić do ZUS i nic z tego nie mieć,
    ale teraz czasy się zmieniły i można samodzielnie zadbać o oszczędności na
    emeryturkę :))

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 5. Data: 2002-12-07 11:24:52
    Od: "janko" <m325@o2._NO_SPAM_.pl>

> [...]
    mieć,
    > ale teraz czasy się zmieniły i można samodzielnie zadbać o oszczędności na

    ejże - możliwość indywidualnego inwestowania była przecież zawsze.
    Zawsze było wszak wiadomo, na jakiego rzędu emeryturę z ZUZu można liczyć.

  • 6. Data: 2002-12-08 13:53:21
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Sun, 8 Dec 2002 15:29:06 +0100, "Robert" <s...@o...pl> wrote:
    >To chyba będzie dla niego emerytura ze środków wpłaconych przez kogoś
    >innego, kto umarł wcześniej. Planując kwoty ubezpieczeniowe tego typu
    >intensywnie korzysta się z tablic aktuaryjnych (tak to sie nazywa chyba),
    >czyli life expectancy.

    Znaczy jak ktos zemrze juz w pierwszym roku wyplacania emerytury to
    reszta srodkow z funduszu przepada a nie przechodzi na uposazonych ?
    Tak wogle to czy ktokolwiek wie jak bedzie wygladalo wyplacanie
    emerytur z funduszy, czy moze problemem ktos sie zajmie dopiero jak
    pierwsi emeryci wg nowych zasad zaczna domagac sie swojego :-) ?

    >Też nad tym boleję. Państwo zakłada, że większość z nas by te pieniądze od
    >razu przepiła, a następnie korzystalibyśmy z kosztownej opieki społecznej.
    >No i sam przyznajesz, że "rozsądni" się mogliby wypisać - jak by to
    >sprawdzili? ;)

    Chodziazby tak - rezygnacja z udzialu w OFE nastepuje tylko na wniosek
    osoby (standarowo wszyscy podlegaja funduszom).
    Co roku zdaje panstwu sprawozdanie co z srodkami, ktore zamiast do OFE
    trafily do mnie (zaswiadczenei z banku/ funduszu itp). Jesli okaze sie
    w ktoryms roku, ze srodki zgromadzone przez osobe zamiast rosnac
    zaczely sie kurczyc to przymusowy powrot do OFE.
    Tez dalekie od idealu ale moze lepsze od tego co jest obecnie.

    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl GG 212730

  • 7. Data: 2002-12-08 13:57:56
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    BTW, a jak to wlascowie bedzie z wyplata tych srodkow z funduszu ?
    Powiedzmy, ze w momencie osiagniecia wieku emerytalnego mam zebrane w
    funduszu emerytalnym 500 tyś zł.
    Jak towarzytwo okresli wysokosc miesiecznej wyplacanej raty ?
    Czy zaloza, ze klient bedzie zyl jeszcze np. 20 lat i miesieczna rata
    bedzie rowna zebranej kwocie podzielonej przez 20 i przez 12 ?
    A co jesli ktos zrobi psikusa i pozyje dluzej niz zalozone 20 lat ?

    PS, jak pierwszy raz zobaczylem jakie prowizje biora fundusze
    emerytalne w porownaniu do zwyklych funduszy inwestycjnych to mi
    szczeka opadla :(. Ze panstwo nas skubie to jedno, przyzwyczailsimy
    sie :-/. Ale ze panstwo zmusza nas do bycia skubanym firmom prywatym
    ?!
    Dlaczego rozsadni ludzie nie moiga wypisac sie z II filaru i tych
    pieniedzy odkladac samodzielnie, chodziazby w najzwyklejszy fundusz
    pieniezny czy lokaty bankowe ?!

  • 8. Data: 2002-12-08 14:29:06
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

  • 9. Data: 2002-12-08 15:43:43
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    In news:mti6vu4e9kctq43bq2o1r8aelk9ollhp6j@4ax.com, Wojtek Frabinski
    wrote:

    > Znaczy jak ktos zemrze juz w pierwszym roku wyplacania emerytury to
    > reszta srodkow z funduszu przepada a nie przechodzi na uposazonych ?

    Nie wiem tego, ale wydaje mi się to prawdopodobne w II filarze.

    > Chodziazby tak - rezygnacja z udzialu w OFE nastepuje tylko na wniosek
    > osoby (standarowo wszyscy podlegaja funduszom).

    Juz chcialem pisac, ze wiesc by sie migiem rozeszla i ludziska by masowo
    zlozyly wniosek.

> [...]
    > zaczely sie kurczyc to przymusowy powrot do OFE.
    > Tez dalekie od idealu ale moze lepsze od tego co jest obecnie.

    Kurczyc... hmm... a jesli kurczyly sie mniej niz w OFE w tym czasie?
    Skomplikowany system i chyba bardzo kosztowny, te sprawozdania, kontrole ...
    nieprzyjemnie się kojarzy.

    A moze wystarczyloby nieco ulatwic zmiane OFE, aby OFE bardziej czuly oddech
    konkurencji?

    --
    Robert

  • 10. Data: 2002-12-08 18:40:22
    Od: m@rkop <m...@p...pl>

    On Sun, 8 Dec 2002 16:43:43 +0100, Robert wrote:

    > Nie wiem tego, ale wydaje mi się to prawdopodobne w II filarze.

    Pieniadze z II filaru podlegaja dziedziczeniu.
    Dlatego miedzy innymi sie na niego zdecydowalem (moglem zostac w zusie)

    --
    Pozdrawiam,
    m@rkop