  • 1. Data: 2007-06-04 20:26:12
    Temat: fundusze
    Od: "pan Stasio" <p...@w...pl>

    Witam, prosze o pomoc dla laika (czyli mnie).
    Ogladam stopy zwrotu funduszy inwestycyjnych i nie bardzo rozumiem o co
    chodzi.
    Jezeli jakis fundusz ma np. 68 % stope zwrotu po roku to czy to oznacza ze
    inwestujac 10000 po roku mam 16800 ?
    oczywiscie musze od 16800 odjac podatek (chyba 19%?) i oplaty
    "manipulacyjne".
    Czy tak to wyglada?
    Szukalem informacji w necie i wyszlo mi na to ze wlasnie tak.
    Zastanawiam sie zatem dlaczego ludzie nie biora kredytow w banku i nie
    inwestuja w fundusze.
    No chyba ze tak robia tylko ja obudzilem sie z przyslowiowa reka w
    przyslowiowym nocniku :)

    Z gory dziekuje za pomoc
    Pozdrawiam
    Staszek

  • 2. Data: 2007-06-04 20:40:37
    Temat: Re: fundusze
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik "pan Stasio" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > inwestuja w fundusze.
    > No chyba ze tak robia tylko ja obudzilem sie z przyslowiowa reka w
    To tak jak gra na gieldzie tylko o troche mniejszym ryzyku. Na gieldzie w
    rok moze dostac i 300% a moze wiecej.
    Nik nie gwarantuje ci tych 68%. Mozesz miec - (minus)68% po roku i wszystko
    bedzie OK. fundusz to nie jest lokata bankowa.
    Powtarzam moze rzeczy oczywiste, ale nie ma zysku bez ryzyka. Sam musisz
    odpowiedziec sobie, czy chcesz ponosic ryzyko i jakie, i do tego dopasowac
    fundusz mniej lub bardziej agresywny. Na funduszach inwestujacych w
    obligacje to tyle na pewno nie zarobisz, ale i strata w razie bessy bedzie
    duzo mniejsza.

  • 3. Data: 2007-06-05 07:59:38
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

> [...]
    > ze
    > inwestujac 10000 po roku mam 16800 ?
    > oczywiscie musze od 16800 odjac podatek (chyba 19%?) i oplaty
    tak, ale wyniki historyczne nie muszą powtórzyć się w przyszłości...

    > Szukalem informacji w necie i wyszlo mi na to ze wlasnie tak.
    > Zastanawiam sie zatem dlaczego ludzie nie biora kredytow w banku i nie
    > inwestuja w fundusze.
    jak to nie biorą? oczywiście, że biorą, można nawet wziąć kredyt pod zastaw
    funduszy i kupić kolejne fundusze - to takie perpetum mobile ;-)

    > No chyba ze tak robia tylko ja obudzilem sie z przyslowiowa reka w
    > przyslowiowym nocniku :)
    ale wszyscy oni ryzykuja, bo wiekszosc funduszy zwiazana jest z ryzykiem, a
    GPW nie bedzie rosla wiecznie w koncu "drzewa nie rosna do nieba" ;-)

    > Pozdrawiam
    > Staszek

    pozdr.
    RobertS

  • 4. Data: 2007-06-05 08:02:12
    Od: "gg" <d...@d...d.>

    Użytkownik "pan Stasio" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    > No chyba ze tak robia tylko ja obudzilem sie z przyslowiowa reka w
    > przyslowiowym nocniku :)

    W czym problem? Zastaw: dom,samochód,żonę, duszę - bierz kredyt i wpłać w
    pierwszy lepszy fundusz.
    A potem zwolnij się z pracy i żyj z odsetek. proste...
    ;)

    --
    pozdrawiam
    P.

  • 5. Data: 2007-06-05 08:13:56
    Od: "gg" <d...@d...d.>

    Użytkownik "RobertS" <b...@p...pl> napisał w wiadomości
    pl...
    > GPW nie bedzie rosla wiecznie w koncu "drzewa nie rosna do nieba" ;-)

    "tym razem będzie inaczej"...

    --
    pozdrawiam
    P.