  • 1. Data: 2003-06-05 10:26:09
    Temat: fundusze inwestycyjne - opłaty za prowadzenie
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Witam

    Chciałbym wiedzieć jak odbywa się pobieranie opłaty za prowadzenie
    funduszu inwestycyjnego.
    W przypadku prowizji przy zakupie sprawa jest prosta -
    ilość jednostek*cena jednostki*stosowny procent.
    Na ogół fundusze mają jeszcze opłatę za zarządzanie. Skoro na koncie
    mam tylko jednostki to:
    - czy ta opłata "pobierana jest w jednostkach" (czyli z czasem mam ich
    coraz mniej zakładając, że nic nie sprzedaję ani nie kupuję)
    - prowizja za zarządzanie "siedzi" w cenie jednostki tzn. wartość
    jednostki w danym dniu podawana jest z uwzględnieniem tej opłaty.
    - jakoś inaczej - jeżeli tak to jak?

    Czy opłaty za prowadzenie są stałe czy też fundusz może je dowolnie
    zmieniać gdy ma takie widzimisię?

    Czy przy ewentualnej sprzedaży też mogą być pobierane jakieś prowizje?

    z góry dziękuję za odpowiedź

    --

    uzdrawiam

    Grzesiek

    adres: G...@i...edu.pl

    "Ojciec jest najniebezpieczniejszym człowiekiem dla szatana."
    Stanisław Krajski o Tadeuszu Rydzyku

  • 2. Data: 2003-06-05 10:36:00
    Temat: Re: fundusze inwestycyjne - opłaty za prowadzenie
    Od: "Kris Anrod" <a...@w...pl>

    > - prowizja za zarządzanie "siedzi" w cenie jednostki tzn. wartość
    > jednostki w danym dniu podawana jest z uwzględnieniem tej opłaty.

    z tego co wiem to tak jak powyżej

    > Czy opłaty za prowadzenie są stałe czy też fundusz może je dowolnie
    > zmieniać gdy ma takie widzimisię?

    są określone w statusie ale czy mogą się zmieniać - tego nie wiem

  • 3. Data: 2003-06-05 10:38:04
    Od: Kamil Kosinski <k...@...tak.dalej>

    Olin wrote:

> [...]
    > - czy ta opłata "pobierana jest w jednostkach" (czyli z czasem mam ich
    > coraz mniej zakładając, że nic nie sprzedaję ani nie kupuję)

    Tak nie jest

    > - prowizja za zarządzanie "siedzi" w cenie jednostki tzn. wartość
    > jednostki w danym dniu podawana jest z uwzględnieniem tej opłaty.

    Tak jest

    > - jakoś inaczej - jeżeli tak to jak?
    >
    > Czy opłaty za prowadzenie są stałe czy też fundusz może je dowolnie
    > zmieniać gdy ma takie widzimisię?

    Oplaty za zarzadzanie sa zapisane w prospektach i wlz formalnego punktu
    widzenia TFI moga je dowolnie zmieniac. W praktyce nikt tego nie robi.

    > Czy przy ewentualnej sprzedaży też mogą być pobierane jakieś prowizje?

    Tak.

    Fundusze maja czesto kilka rodzajow jednostek zwanych najczesciej a,b, c
    , d itp. Ich wartosc jest taka sama, ale roznia sie wlasnie oplatami
    manipulacyjnymi. W niektorych sa one pobierane tylko przy nabyciu w
    innych tylko przy odsperzdazy, a jeszcze w innych i w obu przypadkach.

  • 4. Data: 2003-06-06 08:19:49
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Bardzo dziękuję za konkretne odpowiedzi.

    --

    uzdrawiam

    Grzesiek

    adres: G...@i...edu.pl

    "Ogromna większość naszego importu pochodzi spoza naszego kraju."
    George Bush jr