  • 1. Data: 2010-01-08 23:25:06
    Temat: gdzie dadzą kartę, która...
    Od: "ktp" <k...@a...net_spam_won>

    Witam

    w jakim banku najlepiej założyć kartę kredytową,
    która spełniałaby następujące warunki:

    - "czipowa" kredytowa (teraz mam vise,
    ale nie upieram się, byle następny punkt był spełniony...)
    - bezproblemowy/bezawaryjny dostęp do kasy w pl _i_ krajach ue
    - dostęp przez internet, chętnie bez konieczności zakładania konta
    (ewentualnie jak koniecznie ma być to nie droższe niż 10zł/m-c)
    - WAŻNE DLA MNIE: pokazywanie w sieci kwoty
    _aktualnie_ dostępnej na karcie
    - limit nie musi być duży - wystarczy powiedzmy ok.5tyś
    - opłata roczna za kartę max 30..50zł
    - okres kredytowania: bez specjalnych wymagań
    - odsetki: jak najniższe oczywiście (teraz mam 21%)

    kiedyś byłem w BPH i tam zawsze wiedziałem, ile mam na karcie...
    nawet jak w jednym oknie przeglądarki płaciłem za coś przez sieć,
    a w drugim podglądałem stan karty, to dostępne środki były na bieżąco
    aktualizowane

    później dałem się zaskoczyć i zostałem przeniesiony do PeKaO
    i pod tym względem to jest masakra....
    co innego pokazują jako dostępne środki,
    co innego jest na liście wykonanych transakcji,
    a jeszcze co innego słyszę, jak dzwonię na infolinię...
    wykonane transakcje na www pokazywane są czasem dopiero
    po tygodniu...

    z góry dziękuję
    pozdrawiam
    ktp

  • 2. Data: 2010-01-08 23:45:34
    Temat: Re: gdzie dadzą kartę, która...
    Od: Michal_Ko <m...@n...org>

    ktp pisze:
> [...]
    > (ewentualnie jak koniecznie ma być to nie droższe niż 10zł/m-c)
    > - WAŻNE DLA MNIE: pokazywanie w sieci kwoty

    Skoro to takie ważne, to wszystkie Twoje warunki spełnia np mbank.
    Pokazywane są wszystkie blokady, sumowane są w dodatku operacje w
    bieżącym okresie. Bezproblemowo wiadomo więc nie tylko ile limitu
    zostało (to jest raczej już standard informacyjny w każdym banku) ale
    też ile wydałeś w sumie oraz w bieżącym okresie. Karta powiązana jest z
    bezpłatnym RORem, który można traktować jak rachunek karty (ustawiając
    automatyczną spłatę 100% zadłużenia)

    Karty międzynarodowe typu Visa, MasterCard, AmEx, Diners Club z
    założenia "działają" w krajach EU, nie ma w tej chwili w PL (jak sądzę)
    banku który by wyłączał transakcje zagraniczne lub transakcje w nocy ;)

    MBank niestety lubi mieć raz na kilka miesięcy parę godzin planowanej
    przerwy w działaniu i w autoryzacji kart.

    --
    Michał

  • 3. Data: 2010-01-09 08:27:13
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "Michal_Ko" news:hi8gno$gh7$1@nemesis.news.neostrada.pl

    > MBank niestety lubi mieć raz na kilka miesięcy parę godzin planowanej
    > przerwy w działaniu i w autoryzacji kart.

    dla jednych + dla innych -, że takie przerwy w 99% przypadków mają miejsce
    późną nocą.

  • 4. Data: 2010-01-09 11:08:00
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    rybka w mBanku oprocentowanie 16 %

  • 5. Data: 2010-01-09 11:33:07
    Od: Ranger <A@s>

    Valdi pisze:
    > "Michal_Ko" news:hi8gno$gh7$1@nemesis.news.neostrada.pl

    > dla jednych + dla innych -, że takie przerwy w 99% przypadków mają miejsce
    > późną nocą.

    Jak jesteś na Hawajach to ma znaczenie ;)

  • 6. Data: 2010-01-09 11:49:02
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "Ranger" news:4b486970$1@news.home.net.pl

    > Jak jesteś na Hawajach to ma znaczenie ;)

    Jak balujesz nocami, jak jeździsz dużo nocami to też ma znaczenie :)

  • 7. Data: 2010-01-09 22:34:02
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    Użytkownik "ktp" <k...@a...net_spam_won> napisał w
    wiadomości news:hi8lhf$2pd$1@newsread1.aster.pl...
    > - "czipowa" kredytowa
    Dodaj jeszcze, że procesor ma nie być francuski ;-)
    A w ogóle to jest Ci to do czegoś szczególnego koniecznie potrzebne ?

    Pzdr

    JKK

  • 8. Data: 2010-01-10 03:03:47
    Od: "ktp" <k...@a...net_spam_won>

    Użytkownik "J_K_K" <j...@i...fm> napisał w wiadomości

> [...]
    > Dodaj jeszcze, że procesor ma nie być francuski ;-)
    > A w ogóle to jest Ci to do czegoś szczególnego koniecznie potrzebne ?

    choćby do tego, że na tzw. zachodzie już nie wszystkie stacje benzynowe
    samoobsługowe
    obsługują karty "paskowe" - czyli "nie-czipowe"
    i możesz się czasem zdziwić, że paliwko się kończy, a następna tankestelle
    za xxx km
    - bywam, sprawdziłem

    pozdrawiam
    ktp

  • 9. Data: 2010-01-10 08:29:02
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "ktp" news:hibmns$jpu$1@newsread1.aster.pl

> [...]
    > obsługują karty "paskowe" - czyli "nie-czipowe"
    > i możesz się czasem zdziwić, że paliwko się kończy, a następna tankestelle

    Że by nie było tak kolorowo to i ja dorzucę do ogródka swój kamyczek: na
    tzw. zachodzie niektóre polskie karty z chipem (np. na stacjach benzynowych,
    w automatach biletowych) od czasu do czasu (albo ciągle - zależy od banku)
    lubią się "wypiąć" na właściciela...
    Karta z samym paskiem nie raz ratowała mi dupeczkę w sytuacjach, w których
    nie chciałem pozbywać się drobniaków he he he :)

    Jeżeli zaś chodzi o stacje samoobsługowe - to możesz napisać w jakich
    krajach miałeś problem z zapłatą paskową kartą za paliwo?

  • 10. Data: 2010-01-10 08:29:33
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "J_K_K" news:hiauo0$br2$1@news.interia.pl

    > Dodaj jeszcze, że procesor ma nie być francuski ;-)

    A można wiedzieć w czym francuski jest gorszy od procesorka innego
    pochodzenia? :)