  • 1. Data: 2005-09-03 17:20:20
    Temat: gdzie lepszy kredyt mieszkaniowy od pko
    Od: "Jacek" <j...@v...pl>

    Witajcie,

    chyba bede bral kredyt na zakup domku w wysokosci 180tys. zl z wlasnym
    wkladem z lekka powyzej 20%. W PKO BP proponuja mi oprocentowanie 6,1% i ok.
    2tys. zl prowizji do zaplaty (dochodzi do tego weksel + pelnomocnictwo za ok
    200zl i ubezpieczenie kredytu ok. 100zl miesiecznie do czasu ustanowienia
    hipoteki). Gdzie moge znalezc lepsze warunki? Wiem, ze niektore banki w
    ramach promocji nie pobieraja prowizji, czesc moze tez miec lepsze
    oprocentowanie, ale to nielatwo sprawdzic, bo na ogol jest "od". Dodam, ze
    dochod netto na 3 osoby, to ok. 4tys. zl, a zatrudnienie mamy na czas
    nieokreslony. Tak wiec wydaje mi sie, ze przy okolo 20-25 - letnim okresie
    kredytowania w zdecydowanej wiekszosci bankow bedziemy miec zdolnosc
    kredytowa i podstawowa rzecza jest jak najnizsze oprocentowanie oraz, w
    drugiej kolejnosci, zminimalizowanie kosztow udzielenia kredytu (nie zalezy
    mi np. na szybkosci rozpatrzenia wniosku). Myslalem o sprawdzeniu Millennium
    oraz GE Money Banku, ale moze ktos z Was wie, ze nie ma to sensu, a moze z
    wlasnych doswiadczen wiecie, ze w mojej sytuacji lepiej bedzie odwiedzic
    jakis inny bank?

    Za pomoc z gory dziekuje,
    Jacek

  • 2. Data: 2005-09-03 19:45:47
    Temat: Re: gdzie lepszy kredyt mieszkaniowy od pko
    Od: Zbigniew <z...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 03 Sep 2005 19:20:20 +0200, Jacek <j...@v...pl> napisał:

    Myslalem o sprawdzeniu
> [...]
    > oraz GE Money Banku, ale moze ktos z Was wie, ze nie ma to sensu, a moze
    > wlasnych doswiadczen wiecie, ze w mojej sytuacji lepiej bedzie odwiedzic

    To z pewnościa własciwy krok. Albo idż do niezależnegi posrednika
    kedytowego/finansowego, albo pobiegaj po bankach, które wymieniłes i np
    PTF, Dom Bank. Inną sprawą jest branie kredytu w PLN, bo o takim chyba
    piszesz. Rozpatrz kredyt w CHF - oprocentowanie o połowe nizsze, a rata
    miesieczna niższa o kilka stów.

    pozdrawiam
    Zbyszek

  • 3. Data: 2005-09-03 20:32:12
    Od: "Tomasz Bar" <t...@g...pl>

    Witaj Jacku,

    o lepszy kredyt niż w Pekao nie trudno,

    - po pierwsze za duże oprocentowanie
    - po drugie za duży wkład własny, w czasch gdy banki daja 95% kredytu takie
    warunki to kpina
    - z warunkow jakie podajesz powinienes dostac dobry kredyt gdzie indziej
    - bierz we CHF - rata niższa nawet o 30% co przy przy duzych kwotach daje
    spore oszczednosci,
    - nie grozi nam raczej spadek PLN do 5 zł za EURO bo wtedy byłoby goraco,
    poza tym zawsze można przewalutować,
    - udaj sie do firmy doradczej typu expander.pl albo open.pl
    wybadaj co mogą Ci zaoferować i zdecyduj.
    To decyzja na długi lata, łatwo zaciągnąc kredyt ale potem trzeba płacić i
    płącić i płacić

    Pozdrawiam
    Tomek
    http://www.finanseosobiste.pl/modules.php?
    op=modload&name=News&file=index&catid=6

  • 4. Data: 2005-09-03 20:59:09
    Od: "MK" <r...@p...onet.pl>

    Dzisiaj sprawdzałem Lukas Bank - (4.5%) WIBOR 3 M + 0.99% marży = ok 5.50%
    kredyt w PLN - nadpłaty bez prowizji

    Godny polecenia i sprawdzenia jest też ING Bank Śląski - promocja od
    1.09.2005
    oraz PKO SA (promocja tylko przez 1 rok ale poźniej tez dają coś poniżej
    6%).
    Tylko chyba mają jakieś wieksze prowizje. Nie sprawdzałem.

    W Nordea Bank jest WIBOR (ok 4.50) + 1.20 % = ok 5.70%

    Jak widać PKO BP S.A. na pewno nie daje najlepszych warunków.

    MK

  • 5. Data: 2005-09-03 21:54:52
    Od: "AruBuru" <a...@r...ats.pl>

    Użytkownik "Tomasz Bar" <t...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:dfd18c$6bm$1@inews.gazeta.pl...
    > Witaj Jacku,
    >
    > o lepszy kredyt niż w Pekao nie trudno,

    kolega Jacek pisał o PKO BP, a nie o Pekao. SA.
    O lepszy kredyt niż w Pekao SA już jest trudno.
    CHF nie biorę TERAZ absolutnie pod uwagę.

    AruBuru

  • 6. Data: 2005-09-03 21:57:33
    Od: "AruBuru" <a...@r...ats.pl>

    Użytkownik "MK" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > oraz PKO SA (promocja tylko przez 1 rok ale poźniej tez dają coś poniżej
    > 6%).
    > Tylko chyba mają jakieś wieksze prowizje. Nie sprawdzałem.

    w pekao sa promocja Wibor 3m i marża 0,5% przez 2 lata, potem wibor 3M i
    marża najwięcej 1% (do negocjacji).

    AruBuru

  • 7. Data: 2005-09-03 21:58:55
    Od: "Jacek" <j...@v...pl>

    > - po pierwsze za duże oprocentowanie

    hm, a ile przy takim wkladzie mozna uzyskac mniej gdzie indziej?

    > - po drugie za duży wkład własny, w czasch gdy banki daja 95% kredytu
    takie
    > warunki to kpina

    nie musze brac wiecej, wiec mi to nie przeszkadza (a mniejszy wklad
    podwyzsza oprocentowanie do 6,4)

    > - z warunkow jakie podajesz powinienes dostac dobry kredyt gdzie indziej
    > - bierz we CHF - rata niższa nawet o 30% co przy przy duzych kwotach daje
    > spore oszczednosci,

    troche sie boje walut, bo jak wroca do starych notowan (a przeciez nie musza
    wyrownywac nawet rekordow), to bedzie zabawa :-(

    > - nie grozi nam raczej spadek PLN do 5 zł za EURO bo wtedy byłoby goraco,
    > poza tym zawsze można przewalutować,

    niby tak, ale zawsze czlowiek bedzie dumal kiedy nalezy juz to zrobic

    Pozdrowienia,
    Jacek

  • 8. Data: 2005-09-03 22:01:48
    Od: "Jacek" <j...@v...pl>

> [...]
    > Tylko chyba mają jakieś wieksze prowizje. Nie sprawdzałem.
    >
    > W Nordea Bank jest WIBOR (ok 4.50) + 1.20 % = ok 5.70%

    takie oprocentowanie jest dla "wszystkich" czy przy spelnieniu okreslonych
    warunkow (np. okreslonego wkladu wlasnego)?

    Jacek

  • 9. Data: 2005-09-04 10:01:00
    Od: "david561" <d...@o...pl>

    Witam
    Kredyt w PKO?? Jest tyle bardziej konkurencyjnych kredytów, możeswz
    zaciągnąc we frankach szwajcarskich z mozliwościa przewalutowania na np.
    złotówki. poczytaj o kredytach mieszkaniowych www.naszakasa.republika.pl
    znajdziesz porównanie kredytów i szczegółowe opisy tych produktów(łacznie z
    kalkulatorem)

    tomek

  • 10. Data: 2005-09-04 12:34:13
    Od: "MK" <r...@p...onet.pl>

    > takie oprocentowanie jest dla "wszystkich" czy przy spelnieniu okreslonych
    > warunkow (np. okreslonego wkladu wlasnego)?

    Ja pytałem dla 20% wkładu własnego i kwoty kredytu 110 000 PLN
    Przy wiekszym kredycie na pewno moga być warunki lepsze a nie gorsze