  • 1. Data: 2009-11-25 17:14:09
    Temat: gdzie najkorzystniejszy kredyt ?
    Od: "Jackare" <...@s...de.uk.pl>

    Kwota niewielka , ok 6 tys potrzebna na nagły nieprzewidziany wydatek.
    Zależy mi na niskiej racie co oznacza stosunkowo długi okres kredytowania.
    Bylem w Alior Banku skuszony radiową reklamą, wyszedłem wku...rzony.
    6 tys na 60 rat po 168 zł = 10 080 zł. Całkowity koszt kredytu 168%. Pogieło
    ich ?
    Ani ta rata nie jest niska ani kredyt nie jest tani. Mydlenie oczu ludziom i
    tyle.
    Dodatkowa trudność: prowadzę jednoosobową DG i nie chce mi się biegać po
    milionie urzędów aby dostarczyć pińcet zaświadczeń, więc fajny byłby tani
    kredyt "na dowód"

    Czy macie orientację jak ma się sprawa w innych bankach ?
    --
    Jackare

  • 2. Data: 2009-11-25 17:30:57
    Temat: Re: gdzie najkorzystniejszy kredyt ?
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Jackare" <...@s...de.uk.pl> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > kredyt "na dowód"
    >
    > Czy macie orientację jak ma się sprawa w innych bankach ?

    A co ci się konkretnie nie podoba w ofercie Aliora? Kredyt gotówkowy bez
    zabezpieczeń na 6 lat to ma być? W przypadku Aliora jego oferta odpowiada
    zerowej prowizji i oprocentowaniu nominalnemu 22,7%. Nie wydaje się to złą
    ofertą.

    O wyraźnie tańszy kredyt gotówkowy raczej będzie trudno. Można ewentualnie
    próbować kombinować z kartami kredytowymi "na oświadczenie", w wielu
    przypadkach wyjdzie taniej.

  • 3. Data: 2009-11-25 17:37:14
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

> [...]
    >
    > Czy macie orientację jak ma się sprawa w innych bankach ?

    A co ci się konkretnie nie podoba w ofercie Aliora? Kredyt gotówkowy bez
    zabezpieczeń na 5 lat to ma być? W przypadku Aliora jego oferta odpowiada
[...]

    przypadkach wyjdzie taniej. A najtaniej wyszłaby jakaś linia w ROR (kredyt
    odnawialny). Akurat kredyt gotówkowy to najbardziej prymitywny i najdroższy
    instrument kredytowy.

    Czyli po pierwsze: bank w którym masz ror, a po drugie Millennium albo ING
    albo Raiffeisen (w formie KK). Tyle że jeżeli nie możesz skorzystać z
    procedury przenosinowej, to zapewne bez świstków może się nie obejść
    niestety.

  • 4. Data: 2009-11-25 17:53:56
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Jackare" <...@s...de.uk.pl> writes:

> [...]
    > Bylem w Alior Banku skuszony radiową reklamą, wyszedłem wku...rzony.
    > 6 tys na 60 rat po 168 zł = 10 080 zł. Całkowity koszt kredytu 168%.

    5 lat, moglo byc gorzej.

    > Dodatkowa trudność: prowadzę jednoosobową DG i nie chce mi się biegać
    > po milionie urzędów aby dostarczyć pińcet zaświadczeń, więc fajny
    > byłby tani kredyt "na dowód"

    Przy DG 6 kzl to sie dostaje kredytu obrotowego, na podstawie wplywow na
    konto. W banku, w ktorym mamy konto "dla klientow".
    --
    Krzysztof Halasa

  • 5. Data: 2009-11-25 18:53:03
    Od: "MK" <m...@i...pl>

> [...]
    > Pogieło ich ?
    > Ani ta rata nie jest niska ani kredyt nie jest tani. Mydlenie oczu ludziom

    Bo jak sie idzie do banku to trzeba wiedziec o co pytac. Twoj problem
    rozwiaze KK aliora z limitem nieco ponad 12000pln. Roczne oprocentowanie
    kredytu przy umiejetnym wykorzystaniu takiego limitu na KK wyniesie nie
    wiecej niz 6%.

    MK

  • 6. Data: 2009-11-25 19:39:53
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "MK" <m...@i...pl> napisał w wiadomości grup

> [...]
    > rozwiaze KK aliora z limitem nieco ponad 12000pln. Roczne oprocentowanie
    > kredytu przy umiejetnym wykorzystaniu takiego limitu na KK wyniesie nie

    Tyle że przy d-g KK w Aliorze to może być gehenna zakończona brakiem
    sukcesu...

  • 7. Data: 2009-11-25 21:56:17
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

> [...]
    > rozwiaze KK aliora z limitem nieco ponad 12000pln. Roczne oprocentowanie
    > kredytu przy umiejetnym wykorzystaniu takiego limitu na KK wyniesie nie

    Jakie to umiejętne wykorzystywanie? Jestem zainteresowany, bo
    w Millenium bez łaski ( a dosłownie, miesiac wcześniej odmówiło mi Citi 4000
    pożyczki)
    dostałem złotą kartę z limitem 40.000 po zsumowaniu
    limitów innych kart kredytowaych. Magiczne słowo "na spłatę zadłużenia w
    innym banku"
    zapewnia mi kredyt 9,9% z koniecznością spłaty miesięcznej conajmniej 20%
    plus odsetki.
    Jednak broń boże używać tej karty - wtedy już jest 20% odsetek :((

    Ale może można jeszcze taniej???

    Feromon

    PS. Wtedy co Citi odmówiło, a mam w Citi kartę na 7000 limitu, poszedłem do
    PKO BP, gdzie
    mam konto "od zawsze" czyli 25 lat, i dostałem bez problemu - jedynie setki
    pytań.

  • 8. Data: 2009-11-25 22:14:00
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-11-25, MarekZ <b...@a...w.pl> wrote:

    [...]

    > Tyle że przy d-g KK w Aliorze to może być gehenna zakończona brakiem
    > sukcesu...

    Tia. Historia sprzed tygodnia, jeden ze znajomych składał wniosek o kredyt odnawialny
    w jednym z poznańskich oddziałów. Dochód powyżej średniej krajowej, bo programista,
    umowa na czas nieokreślony od ponad roku.

    1. Najpierw odpowiedź negatywna bo "za mało wpłat na konto, a podobno dłużej
    zatrudniony jest" - na sugestię pracownika że może miał konto w innym banku
    wcześniej kobieta zareagowała zdziwieniem i prośbą o kilka potwierdzeń przelewów.
    2. Drugim problemem był wiek - 25 lat - krzywili się w banku na to, ale udało
    się przepchnąć.
    3. Kolejnego dnia w końcu odmówili ponieważ firma w której znajomy pracuje
    nie posiada telefonu stacjonarnego. Tu kolega już wymiękł i sobie darował.

    A chodziło o linię debetową na 1000 zł :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 9. Data: 2009-11-25 22:24:07
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "MarekZ" <b...@a...w.pl> napisał w wiadomości

    > Tyle że przy d-g KK w Aliorze to może być gehenna zakończona brakiem
    > sukcesu...

    Myslisz, ze bylaby roznica miedzy otrzymaniem KK a otrzymaniem pozyczki
    gotowkowej?

    MK

  • 10. Data: 2009-11-25 22:31:04
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "MK" <m...@i...pl> napisał w wiadomości grup

    > Myslisz, ze bylaby roznica miedzy otrzymaniem KK a otrzymaniem pozyczki
    > gotowkowej?

    Myślę, że tak. Pożyczki gotówkowe to jak wiadomo żyła złota dla banków.
    Chciwość może tu grać rolę i prowadzić do rozluźnienia zasad. KK jak sam
    zwróciłeś uwagę, w przypadku świadomego klienta to dla Aliora może być "taki
    sobie" biznes. Więc każdy pretekst aby "nie dać" może się okazać
    wystarczający. A znając ogólny uraz Aliora do osób nie na etacie i nie na
    emeryturze, spodziewałbym się problemów jak najbardziej.