  • 1. Data: 2009-05-12 20:08:50
    Temat: gdzie odkładać "emeryturę"?
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Witam,

    Tak się zastanawiam - gdzie najlepiej sobie zrobić rachunek "emerytalny", na
    który bym tylko puszczał kolejne przelewy nadwyżek "nie do ruszenia"? Z
    psychologicznych przyczyn bym wolał by to nie było w mBanku (coby nie kusiło ;),
    zresztą oprocentowanie w mBanku jest gorzej niż beznadziejne... Jest trochę
    różnych lokat, ale z reguły terminowe - i jak pobieżnie sobie niektóre
    sprawdzałem, to przelewa się pieniądze na konto lokaty... i tyle, nie ma jak
    dopłacić.

    Co byście polecili?

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 2. Data: 2009-05-12 20:35:25
    Temat: Re: gdzie odkładać "emeryturę"?
    Od: "scholastyk" <s...@c...onet.pl>

    > Tak się zastanawiam - gdzie najlepiej sobie zrobić rachunek "emerytalny", na
    > który bym tylko puszczał kolejne przelewy nadwyżek "nie do ruszenia"? Z
    >
    > Co byście polecili?

    Może Konto Oszczędnościowe Plus w Allianz - 6,1% (minimum 10 000 PLN),
    oczywiście w zestawie z darmowym ROR-em i bez karty debetowej. Minus to
    comiesięczny podatek Belki. Przyzwoicie oprocentowane lokaty, darmowe
    powiadomienia SMS np. o zmianie salda.

    Eurobank bez Belki - 6,06% - radość z codziennej kapitalizacji odsetek :) mnie
    odstraszają jednak opowieści grupowiczów o konieczność wpłat żeby utrzymać
    darmowość ROR-a i token.

    Pozdrawiam
    scholastyk

  • 3. Data: 2009-05-12 20:43:18
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Jacek Osiecki pisze:
    > Co byście polecili?

    Ja to bym inwestował w grunt. Obecnie wszystkie akcje/obligacje czy
    konta oszczędnościowe są dosyć niepewne (po co oszczędzać tyle samo co
    stracimy na inflacji, która niebawem na 100% się pojawi?), a w dłuższej
    perspektywie to już kompletnie nic się da przewidzieć.

    --
    Mithos

  • 4. Data: 2009-05-12 20:48:17
    Od: "Zyga" <z...@w...pl>

    Użytkownik "scholastyk" <s...@c...onet.pl> napisał w
    wiadomości

> [...]
    > mnie
    > odstraszają jednak opowieści grupowiczów o konieczność wpłat żeby utrzymać

    Nie musisz wpłacać. Za tabelą opłat. Darmowe prowadzenie konta
    w przypadku gdy:

    - suma wpływów (wpłat gotówkowych i przelewów przychodzących) na rachunek
    bieżący w miesiącu kalendarzowym poprzedzającym pobranie opłaty

    wyniosła min. 800 PLN lub

    - średnie saldo konta (z uwzględnieniem lokat i rachunków oszczędnościowych)
    w miesiącu kalendarzowym poprzedzającym pobranie opłaty wyniosło min. 10.000
    PLN

  • 5. Data: 2009-05-12 20:53:46
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 12 Maj, 22:08, Jacek Osiecki <j...@c...pl> wrote:
    > Co byście polecili?

    Ja póki co bawię się w IKE w mbanku...
    Za mało kasy żeby inwestować w ziemię, musiałbym
    brać na kredyt a to raczej mija się z celem CHYBA...

    Pzdr.
    L.

  • 6. Data: 2009-05-12 21:18:55
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Tue, 12 May 2009 22:43:18 +0200, Mithos napisał(a):
> [...]
    > stracimy na inflacji, która niebawem na 100% się pojawi?), a w dłuższej
    > perspektywie to już kompletnie nic się da przewidzieć.

    W grunt to bym sobie mógł inwestować, gdyby tych nadwyżek było setki tysięcy ;)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 7. Data: 2009-05-13 07:31:25
    Od: "Bartnick" <a...@S...onet.pl>

    > Co byście polecili?

    Witam,
    Założyłem sobie konto IKE Obligacje w PKO BP.
    To typowe konto IKE, które inwestuje wyłącznie w 10-letnie obligacje Skarbu
    Państwa. Więc z tego względu dosyć bezpieczne.
    Jak zakładałem to nie było praktycznie żadnych opłat poza jakimś minimalnym
    procentem za prowadzenie. Od maja wprowadzili dodatkowe opłaty za podjęcie
    pieniędzy już na emeryturze. Ale wydaje się, że nie jest to specjalne
    obciążenie, szczególnie jeśli zbierze się tam już jakać kwota. Nowe opłaty
    całe szczęscie są kwotowo a nie procentowo.
    Atutem IKE jest brak podatku belki jeśli pieniążki zostaną na koncie do 60
    roku zycia, albo 55 jeśli ktoś idzie na wcześniejszą emeryturę.
    Obecnie obligacje 10-letnie oprocentowane są na 7% rocznie (bez belki).
    Oprocentowanie indeksowane sa co roku w zależności od wskaźnika inflacji.
    W porównaniu do IKE lokata w mBanku jest to prawie rewelacja :)
    Pieniądze można dopłacać w dowolnym momencie. Limit na ten rok to ponad 9
    tyś. zł. Jedna obligacja ma wartość 100 zł, więc warto wpłacać w
    wielokrotnościach 100 zł.
    Wydaje mi się, że to niezłe rozwiązanie jeśli nie ma się dziesiątek lub
    setek tysięcy zł do zainwestowania np. w nieruchomości.

    Pozdrawiam
    Bartnick

  • 8. Data: 2009-05-13 16:30:35
    Od: c...@g...com

    On 13 Maj, 09:31, "Bartnick" <a...@S...onet.pl> wrote:

    > Jak zakładałem to nie było praktycznie żadnych opłat poza jakimś minimalnym
    > procentem za prowadzenie. Od maja wprowadzili dodatkowe opłaty za podjęcie
    > pieniędzy już na emeryturze. /.../
    Możesz podać o jakie opłaty chodzi - ja tam widzę tylko opłatę za
    dokonanie częściowego zwrotu z konta oraz za dokonanie wypłaty w
    ratach.

  • 9. Data: 2009-05-13 21:16:54
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "Lisciasty" <l...@p...pl> napisał w wiadomości
    d.googlegroups.com...
    > Ja póki co bawię się w IKE w mbanku...

    Chwalisz się czy żalisz? ;)

    A na poważnie ja z mIKE z mBanku wytrzymałem trochę ponad rok i pwiem Ci
    jedno.
    Jest to jedno wielkie oszustwo - nie dość, że odsetki niższe niż na kiepsko
    oprocentowanym emax+, to jeszcze w razie jak Cię weźmie na zmianę profilu
    inwestycyjnego np. na akcje, to ci belkowe dowalą.

    Obecnie sam lokuje środki - wcześniej na killerlokacie, teraz w eurobanku i
    sprawia to więcej radości niż patrzenie na smętne odsetki w mBanku.

  • 10. Data: 2009-05-13 21:58:03
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Jacek Osiecki pisze:
    > W grunt to bym sobie mógł inwestować, gdyby tych nadwyżek było setki tysięcy ;)

    Czy ja wiem ? Ja kiedyś nabyłem działkę (kosztowała 10k PLN za 1000
    metrów) rekreacyjną, gdzie dookoła prawie nic nie było, a teraz zrobiła
    się tam miejscowość letniskowa (chociaż niektórzy budują tam normalne,
    murowane domy mieszkalne, sporo jest domków drewnianych czy też z bali)
    i działka (z tym co jest na niej + uzbrojenie - trochę to kosztowało ale
    bez przesady) jest teraz warta dużo :)

    A takich miejsc jest pewnie w kraju całkiem sporo. Żałuję, że nie
    kupiłem wtedy z 10 takich działek :)

    --
    Mithos