  • 11. Data: 2009-05-14 06:24:16
    Temat: Re: gdzie odkładać "emeryturę"?
    Od: "Bartnick" <a...@S...onet.pl>

    >Możesz podać o jakie opłaty chodzi - ja tam widzę tylko opłatę za
    >dokonanie częściowego zwrotu z konta oraz za dokonanie wypłaty w
    >ratach.

    Może źle się wyraziłem. Chodziło mi właśnie o te opłaty.
    Wcześniej były tylko opłaty roczne od wysokości zgromadzonych środków i
    opłata za zerwanie umowy lub przeniesienie przed upływem 12 miesięcy.
    Teraz pojawiły się opłaty za częściowy zwrot i wypłatę w ratach.
    Wcześniej jednak nie było opcji wypłaty w ratach. Możliwa była tylko
    jednorazowa wypłata całości środków na emeryturze.
    Stwierdziłem, że to nie rzutuje nadmiernie, a o sposobie wypłaty środków
    będę decydował za jakieś 30 lat, więc jeszcze się zastanowię :)

    Pozdrawiam
    Bartnick

  • 12. Data: 2009-05-14 08:17:30
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 13 Maj, 23:16, "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>
    wrote:
    > Chwalisz się czy żalisz? ;)

    Poszukuję :] Jestem średnio kumatym "inwestorem" ;)

    > A na poważnie ja z mIKE z mBanku wytrzymałem trochę ponad rok i pwiem Ci
    > jedno.
    > Jest to jedno wielkie oszustwo - nie dość, że odsetki niższe niż na kiepsko
    > oprocentowanym emax+, to jeszcze w razie jak Cię weźmie na zmianę profilu
    > inwestycyjnego np. na akcje, to ci belkowe dowalą.

    He? Chyba się mylisz. Miałem kasiwo na ike agresywnym, zarobiłem
    paręset złotych na górce w zeszłym roku i szczęśliwie udało mi się
    uciec przed zwałą na ike obligacji.
    Żadnej belki nie mają prawa Ci wsadzić dopóki nie wyjmiesz pieniędzy
    z ike, pomiędzy poszczególnymi funduszami można zmieniać dowolnie.

    > Obecnie sam lokuje środki - wcześniej na killerlokacie, teraz w eurobanku i
    > sprawia to więcej radości niż patrzenie na smętne odsetki w mBanku.

    Póki co wyszedłem lepiej niż na lokatach, a zdecydowanie mniej z tym
    zachodu, no i belka mnie nie ciepnie o ile dotrzymam tą kasę do
    emerytury ;)
    Oczywiście mowa tutaj cały czas o ike funduszowym, nie lokatowym.

    A co dalej? Nie mam pojęcia, szukam, czytam mądrych ludzi,
    może coś się wymyśli. Jak na razie to ike mi pasuje w miarę.

    Pzdr.
    L.

  • 13. Data: 2009-05-14 13:04:46
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Zyga" gucnrt$2ji$...@m...internetia.pl

    > Nie musisz wpłacać. Za tabelą opłat. Darmowe prowadzenie konta
    > w przypadku gdy:

    > - suma wpływów (wpłat gotówkowych i przelewów przychodzących) na rachunek bieżący w
    miesiącu kalendarzowym poprzedzającym pobranie
    > opłaty

    > wyniosła min. 800 PLN lub
    >
    > - średnie saldo konta (z uwzględnieniem lokat i rachunków oszczędnościowych) w
    miesiącu kalendarzowym poprzedzającym pobranie
    > opłaty wyniosło min. 10.000 PLN

    W razie kłopotów z Eurobankiem -- nie ma z kim rozmawiać w tym quasi-banku.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 14. Data: 2009-05-14 13:11:24
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Mithos" guffq7$mt7$...@n...onet.pl

    > Czy ja wiem ? Ja kiedyś nabyłem działkę (kosztowała 10k PLN za 1000 metrów)
    rekreacyjną, gdzie dookoła prawie nic nie było, a
    > teraz zrobiła się tam miejscowość letniskowa (chociaż niektórzy budują tam
    normalne, murowane domy mieszkalne, sporo jest domków
    > drewnianych czy też z bali) i działka (z tym co jest na niej + uzbrojenie - trochę
    to kosztowało ale bez przesady) jest teraz
    > warta dużo :)

    Przynajmniej coś się działo -- nie było nudno.
    (czyli można było gdzieś inwestować inne nadwyżki)

    > A takich miejsc jest pewnie w kraju całkiem sporo. Żałuję, że nie kupiłem wtedy z
    10 takich działek :)

    A ja, że choćby jednej.

    -=-

    Ja mam coraz więcej i chcę się gdzieś tego pozbyć.
    Na razie tak około 20 kilo, ale mimo dobrych chęci ;)
    co miesiąc przybywa ponad kilo... Wakacje niosą
    niby nadzieję, ale na razie jest zimno... Staram
    się jeździć dwoma samochodami, ale dwoma naraz to
    raczej trudne. ;) Jeśli stary sprzedam, nawisy
    wzrosną o kilka kilo...

    -=-

    Dla manie inflacja nie istnieje jeszcze względem tego, co było przed dwoma
    laty czy przed rokiem -- wydaję na mleko i na paliwo. Jedno i drugie dla
    mnie potaniało. Zwłaszcza paliwo, i to nie tylko kratkowe. ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 15. Data: 2009-05-14 23:23:57
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "Lisciasty" <l...@p...pl> napisał w wiadomości
    a.googlegroups.com...

    > He? Chyba się mylisz. Miałem kasiwo na ike agresywnym, zarobiłem
    > paręset złotych na górce w zeszłym roku i szczęśliwie udało mi się
    > uciec przed zwałą na ike obligacji.

    Jest mała różnica - ty miałeś udziały w funduszu inwestycyjnym, a nie
    akcje -
    kolejne oszustwo. Jak się zaczyna trend wzrostowy, to jesteś minimum 2 dni w
    plecy z datą zakupu funduszy, jak się zaczyna trend spadkowy, to z reakcją
    jesteś znowu minimum 2 dni w plecy. To ja podziękował,
    drobne można trzymać np. w eurobanku, a jak mam kupić akcji choćby za 1000
    zł, to wolę to zrobić
    samodzielnie niż za pośrednictwem funduszu. I mam o wiele większy wpływ w co
    inwestuje, niż topiąc to w funduszu.

    > Póki co wyszedłem lepiej niż na lokatach,

    na mIke w mbanku? 3,65% rocznie.... to ja wolę 6% nawet z belkowym,

    > a zdecydowanie mniej z tym
    > zachodu, no i belka mnie nie ciepnie o ile dotrzymam tą kasę do
    > emerytury ;)
    > Oczywiście mowa tutaj cały czas o ike funduszowym, nie lokatowym.

    W tym i w zeszłym roku? Nie wierzę, chyba, że był to fundusz pieniężny, a
    one obecnie jadą dużo gorzej od lokat.
    A jeśli oszczędzasz już kilka lat i pomimo ostatniej 1,5 rocznej zwały
    jesteś jeszcze do przodu, to pomyśl ile byś był do
    przodu gdybyś się te około 1,5 roku temu wycofał.

    > A co dalej? Nie mam pojęcia, szukam, czytam mądrych ludzi,
    > może coś się wymyśli. Jak na razie to ike mi pasuje w miarę.

    A ja się już na żadne IKE namówić nie dam, gdyż:

    1) W każdym banku IKE jest niżej oprocentowane, niż lokata bez IKE,
    1a) W rzeczywistości tego belkowego bardzo łatwo uniknąć, lub też
    oprocentowanie lokaty
    z uwzględnieniem belki jest i tak wyższe niż oprocentowanie IKE.
    2) Wycofanie pieniędzy z mBanku trwało w moim przypadku prawie miesiąc,
    3) mając płynną gotówkę można szybciej reagować na tendencje rynku, niż
    mając ją w IKE.
    4) Nigdy nie wiesz, czy nie będziesz miał potrzeby skorzystać z tych
    pieniędzy wcześniej,
    nie to, że Ci źle życzę, ale nie każdy dożywa do tej 60-tki, a w razie
    czego to gdy będziesz szybko
    potrzebował gotówki, to okaże się, że jej wydobycie potrwa miesiąc, gdyż
    a to wniosek gdzieś zaginie, a to
    podpis na wniosku nie będzie się komuś podobać.

  • 16. Data: 2009-05-15 23:19:34
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "scholastyk" 6...@n...onet.pl

    > Może Konto Oszczędnościowe Plus w Allianz - 6,1% (minimum 10 000 PLN),
    > oczywiście w zestawie z darmowym ROR-em i bez karty debetowej. Minus to
    > comiesięczny podatek Belki. Przyzwoicie oprocentowane lokaty, darmowe
    > powiadomienia SMS np. o zmianie salda.

    > Eurobank bez Belki - 6,06% - radość z codziennej kapitalizacji odsetek :) mnie
    > odstraszają jednak opowieści grupowiczów o konieczność wpłat żeby utrzymać
    > darmowość ROR-a i token.

    A co z BOŚ i jego 8% od pierwszej złotówki?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

    -- Jakie jest oprocentowanie depozytów w Państwa banku?
    -- 18% od pierwszej złotówki.
    -- 18% rocznie?
    -- Tak. Od pierwszej złotówki.
    -- To raczej dużo...
    -- No... Staramy się...
    -- Konto jest prowadzone bezpłatnie?
    -- Tak.
    -- Nie ma ukrytych opłat?
    -- Nie ma.
    -- I takie wysokie oprocentowanie?
    -- Tak, ale od pierwszej złotówki.
    -- A co to znaczy?
    -- Dokładnie to, co Pan słyszy.
    -- 18% rocznie... To bardzo dużo...
    -- Ale tylko od pierwszej złotówki.
    -- Nie rozumiem...
    -- Od pierwszej złotówki 18% rocznie a od każdej następnej nic. ;)

  • 17. Data: 2009-05-16 12:04:41
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "Eneuel Leszek Ciszewski"news:guktaa$j9s$1@inews.gazeta.pl

    > A co z BOŚ i jego 8% od pierwszej złotówki?

    A ten procencik to nie jest przypadkiem do jakiejś kwoty?

  • 18. Data: 2009-05-16 15:09:09
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Valdi.Pavlack" gum9q1$6dc$...@n...interia.pl

    > A ten procencik to nie jest przypadkiem do jakiejś kwoty?

    Już po napisaniu swego żartu zauważyłem, że procent jest DO kwoty, nie OD.
    Na dodaek konto chyba jest płatne -- chyba 3 złote za miesiąc. :)

    Rzeczywistość więc dosięga dowcipu. :)
    A już myślałem, że znalazłem fajne miejsce.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'