  • 71. Data: 2009-11-13 07:46:51
    Temat: Re: glosowanie
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    viper wrote:

> [...]
    > jestem zbytnio społecznym stworzeniem, ale podatki płacę jak należy i
    > nigdy w tym temacie wałków bym nie robił... i jakoś mnie nie boli gdy
    > muszę nakarmic fiskusa... obym tylko zawsze miał jakiś podatek do
    > zapłacenia, jak mam się z czego dzielic z państwem to już jest dobrze...
    > oczywiście to jest moje prywatne zdanie, pewnie głupie, ale ja nie
    > akceptuję wizji drapieżnego kapitalizmu opartego o dobór naturalny, gdzie
    > jednostki słabsze muszą wyginąc... niech sobie państwo nakłada takie
    > podatki jakie potrzebuje, a ja grzecznie zapłacę i nie będę tego przeżywał

    Mnie nie chodzi o konkretne podejście. Twoje jest tak samo dobre jak moje.
    Wcale nie głupie. Po prostu Twoje. Z jakiegoś powodu tak myślisz. I dobrze.
    Ja raczej chęć dzielenia się z innymi zarobionymi pieniędzmi kanalizowałbym
    poprzez fundacje i stowarzyszenia. Ludzie, którzy mogą i chcą podzielić się
    swoją pracą mogą to zrobić. Dla mnie jest duża różnica między móc, a musieć.
    Moim zdaniem podatki powinny być zbierane na usługi, z których korzysta
    każdy.

  • 72. Data: 2009-11-13 08:09:45
    Od: "skippy" <...@n...ma>

    Użytkownik "viper" <v...@o...pl> napisał w wiadomości

    > ja na ten problem patrzę nieco inaczej... uważam, że ludzie lepiej
    > zarabiający
    > powinni mimo wszystko płacic większe podatki...

    Chodzi Ci o "progresywnie" większe?

    Pozdrawiam

  • 73. Data: 2009-11-13 09:19:05
    Od: "viper" <v...@o...pl>

> [...]
    > Moim zdaniem podatki powinny być zbierane na usługi, z których korzysta

    ja jednak jestem za przymusem... totus, nie możesz wszystkich mierzyc swoją
    miarą... ty swoimi nadwyżkami się podzielisz poprzez fundacje, bo wiesz że
    dwoma łyżkami nie da się jeśc... ale nie wszyscy są tacy... ludzie w większości
    są chytrzy i pazerni... jest to znakiem naszych czasów... takie podatkowe
    rozwiązanie na pewno nie jest doskonałe... ale inaczej chytrusków nie zmusisz
    do sięgnięcia do sakiewki...

  • 74. Data: 2009-11-13 09:20:50
    Od: "viper" <v...@o...pl>

    > Chodzi Ci o "progresywnie" większe?
    >
    > Pozdrawiam

    tak, ale z sensem... progi muszą byc rozsądnie dobrane, tak by na przykład taki
    lekarz który ciężką pracą zarobi trochę więcej nie był za bardzo udupiany...

  • 75. Data: 2009-11-13 09:31:37
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    viper wrote:

    > ja jednak jestem za przymusem... totus, nie możesz wszystkich mierzyc
    > swoją miarą...

    Ty nie możesz swoją. Moja miara jest tak samo dobra jak Twoja.

    > ty swoimi nadwyżkami się podzielisz poprzez fundacje, bo
    > wiesz że dwoma łyżkami nie da się jeśc... ale nie wszyscy są tacy...
    > ludzie w większości są chytrzy i pazerni...

    Boisz się, że Twoja szlachetność nie jest tak popularna jak byś chciał. Kto
    nie jest dostatecznie szlachetny to trzeba go do tego zmusić. Tu się
    różnimy. Jak ja chcę by ktoś podzielił mój punkt widzenia to go do tego
    przekonuję, a nie zmuszam. Dla mnie to zwykły bolszewizm.

    > jest to znakiem naszych
    > czasów... takie podatkowe rozwiązanie na pewno nie jest doskonałe... ale
    > inaczej chytrusków nie zmusisz do sięgnięcia do sakiewki...

    No właśnie trzeba ich zmusić bo inaczej nie pójdą do nieba. Najlepiej spalić
    na stosie bo ogień oczyszcza. Chytrość jest taka niska. Należy to tępić
    krzyżem i mieczem.

  • 76. Data: 2009-11-13 09:33:05
    Od: "skippy" <...@n...ma>

    > tak, ale z sensem... progi muszą byc rozsądnie dobrane, tak by na przykład
    > taki
    > lekarz który ciężką pracą zarobi trochę więcej nie był za bardzo
    > udupiany...

    Lekarz nie lekarz. Dlaczego lekarz?

    Widzisz, różnie można pojmowac sprawiedliwość społeczną.
    Dla mnie progresywność nią nie jest, jest zwykłą garbieżą.
    Z wielu powodów; dla prostoty podam tylko dwa z nich (kwoty podają z czapy,
    jako prosty przykład).

    1) dotyczy w praktyce wyłącznie jednej grupy, tj. pracowników najemnych.

    2) odoba samotna płacąca 200zł od zarobionego 1000 vs osoba majaca na
    utrzymaniu dwoje dzieci i żonę, płacąca ponad 800zł od 4000zł.

    Gdzie w tych przypadkach jest jakaś sprawiedliwość?
    Ponieważ nie ma jej wprzypadkach szczególnych to oznacza, że zasada nie jest
    wprowadzana w imie jakichs ideałów.
    To jest tylko i wyłącznie dyktat silniejszego.

    Pozdrawiam

  • 77. Data: 2009-11-13 09:36:32
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    viper wrote:

    > tak, ale z sensem... progi muszą byc rozsądnie dobrane, tak by na przykład
    > taki lekarz który ciężką pracą zarobi trochę więcej nie był za bardzo
    > udupiany...

    Bo udupiony być musi. Chodzi tylko o to żeby nie za bardzo. Trzeba go tak
    okradać, żeby nie umarł z głodu i dalej pracował i się nie zniechęcał, żeby
    dalej było go można udupiać nie za bardzo. Pewnie dlatego są takie kolejki
    do specjalistów bo coraz mniej ludzi widzi przyjemność w byciu udupianym.
    Trzeba doprowadzić do tego by został jeden lekarz. Bo zdaje się, że Judym
    był jeden.

  • 78. Data: 2009-11-13 09:38:01
    Od: "skippy" <...@n...ma>

    Użytkownik "skippy"

    > 2) odoba samotna płacąca 200zł od zarobionego 1000 vs osoba majaca na
    > utrzymaniu dwoje dzieci i żonę, płacąca ponad 800zł od 4000zł.

    Ten przykład dowodzi też czego innego.
    Mianowicie - że gęby pełne frazesów nt rodziny, w wykonaniu wszystkich po
    kolei rządzących partii, należy potraktować tak samo jak papier toaletowy.

  • 79. Data: 2009-11-13 09:54:05
    Od: Jerzy Olszewski <j...@i...com.pl>

    skippy pisze:

> [...]
    > Mianowicie - że gęby pełne frazesów nt rodziny, w wykonaniu wszystkich
    > po kolei rządzących partii, należy potraktować tak samo jak papier

    Ten przykłada dowodzi, że elita tej grupy nie rozumie do czego służy
    założony wątek "głosowanie".

  • 80. Data: 2009-11-13 10:00:00
    Od: "skippy" <...@n...ma>

    Użytkownik "Jerzy Olszewski" <j...@i...com.pl> napisał w wiadomości

    > Ten przykłada dowodzi, że elita tej grupy nie rozumie do czego służy
    > założony wątek "głosowanie".

    raczej "bezsensowny wątek "głosowanie""