  • 1. Data: 2006-03-25 12:52:41
    Temat: hipoteczny GEMB a refinansowy mBank
    Od: "detektyw" <s...@g...pl>

    Witam grupowiczów,
    mam kredyt hipoteczny w GE Money Bank (wzięty na lat 20) i pozostało mi do
    spłaty jeszcze 39847 CHF - to mniej wiecej w zlotowkach około 100.000 zł
    spłacam ten kredyt juz 2 lata, a oprocentowanie wynosi 4,05%
    rata w związku z tym wynosi 258 CHF - w złotówkach około 660 zł

    ostatnio zainteresowałem się kredytem refinansowym w mBanku
    tam, przy identycznej kwocie pozostałej do spłaty - 100.000 zł, rata
    wynosiłaby ok. 575,39 zł przy oprocentowaniu 2,5% (nie zwracam uwagi na
    promocyjne oprocentowanie kredytu wynoszące w pierwszym roku 1,6%)

    kredyt, który wziąłem w GE jest kredytem w CHF, natomiast w mBanku byłby to
    kredyt w złotówkach waloryzowany kursem CHF

    o swoim zainteresowaniu się kredytem w mBanku poinformowałem GE, wowczas GE
    zaproponował mi obniżenie dotychczasowego oprocentowania z 4,05% na 3,43%
    (nie podpisalem jeszcze tego aneksu do umowy)

    poradzcie mi, czy powinienem przenosic kredyt hipoteczny z GE do mBanku, czy
    po obnizeniu oprocentowania pozostać przy GE? Co oznacza kredyt waloryzowany
    kursem CHF? Czy ktoś z grupowiczów interesował się kredytem refoinansowym w
    mBanku? Czy trzeba na coś zwracać szczególną uwagę?

    Bardzo dziękuję za wszelkie porady i informacje

    detektyw

  • 2. Data: 2006-03-25 13:52:27
    Temat: Re: hipoteczny GEMB a refinansowy mBank
    Od: a...@t...pl (Bartek)

> [...]

    > kredyt, który wziąłem w GE jest kredytem w CHF, natomiast w mBanku byłby
    > kredyt w złotówkach waloryzowany kursem CHF

    To to samo. Nie ma różnicy dla Ciebie, czy kredyt nazywa sie 'kredyt w CHF'
    czy 'kredyt w PLN waloryzowany kursem CHF'. Na jedno wychodzi.

> [...]
    > kursem CHF? Czy ktoś z grupowiczów interesował się kredytem refoinansowym
    > mBanku? Czy trzeba na coś zwracać szczególną uwagę?

    mBank ma prawie o oczko mniej niz po aneksie w GE. To spora roznica. Tobie
    zostalo 18 lat do splaty i troche odsetek sie nazbiera, w ciągu 18 lat 9.880
    PLN zaplacilbys w mBanku mniej niz w GE po stopie 3.43%przy zalozeniu stalej
    stopy procentowej.

    Jeszcze jest jest jedna kwestia. Czy jezeli dokonujesz refinansowania
    kredytu, czy splacają Ci kwote w CHF za pomocą CHF, czy tez udzielają Ci
    kredytu w PLN, za to sprzedają Ci CHF i dopiero ta kwota splaca kredyt w GE.
    Nie wiem czy nie wyszlo to jak maslo maslane troche.
    Chodzi to generalnie o spread. mBank ma spread ok.3,66%. jesli pozyczysz
    100.000 PLN by splacic kredyt w GE warty 100.000 PLN, to rata w mBanku
    zamiast 575,39 PLN, wyniesie 596,45. W sumie i tak jest to oszczednosc,
    poniewaz w GE bedziesz placil 621,13 PLN po zmianie st.proc. i oszczednosc
    na odsetkach wyniesie 5.331 PLN w ciągu 18 lat.

    Jesli nie bedziesz musial poniesc kosztu spreadu, to po prostu zamienisz
    franki w GE na franki w mBanku i tyle.
    wtedy w ciagu 18 lat zaoszczedzisz 9.880 PLN.

    Pozdrawiam
    _________________________
    BN
    www.adekus.pl
    www.adekus.pl/kh

    www.stowarzyszenie-pomoc.az.pl/jeden_procent.html

  • 3. Data: 2006-03-25 14:08:00
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "detektyw" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > refoinansowym w
    > mBanku? Czy trzeba na coś zwracać szczególną uwagę?
    >
    > Bardzo dziękuję za wszelkie porady i informacje

    Jesli ja bym mial podejmowac decyzje, to zdecydowanie pozostalbym w
    GE. Jakiekolwiek konkretne wyliczenia wykonywane "na kolanie" sa
    czysto umowne, bo nie uwzgledniaja ewolucji czasowej kursu oraz
    wartosci pieniadza w czasie (co akurat dramatycznie zmienia wyniki).

    marekz (klient Multibanku)

  • 4. Data: 2006-03-26 10:53:51
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-to.pl>

    Bartek napisał(a):

    > To to samo. Nie ma różnicy dla Ciebie, czy kredyt nazywa sie 'kredyt
    > w CHF' czy 'kredyt w PLN waloryzowany kursem CHF'. Na jedno
    > wychodzi.

    Niektóre banki 'kredytem w CHF' nazywały kredyt, w którym można do banku
    zanieść franki i wpłacić w kasie tudzież wykonać do nich przelew w
    walucie (wówczas kurs, po jakim kupujesz CHF, nie zależy od banku). A
    'kredytem w PLN waloryzowanym kursem CHF' kredyt, który
    koniecznie trzeba spłacać w złotówkach, po kursie banku.

    Ale akurat GE nie pozwala na przelewanie na konto kredytu franków
    (obsługi gotówkowej nie prowadzą), więc trzymając się powyższej
    nomenklatury kredyt w GE już jest kredytem w PLN rewaloryzowanym kursem CHF.

    Hm, negocjuj dalej. Może zejdziesz do 3,00%. Daj znać o rezultatach.

> [...]
    > udzielają Ci kredytu w PLN, za to sprzedają Ci CHF i dopiero ta kwota
    > splaca kredyt w GE. Nie wiem czy nie wyszlo to jak maslo maslane

    Niestety, GE wymaga spłat w złotówkach po kursie banku.

> [...]
    > to oszczednosc, poniewaz w GE bedziesz placil 621,13 PLN po zmianie
    > st.proc. i oszczednosc na odsetkach wyniesie 5.331 PLN w ciągu 18

    Zauważ, że ta oszczędność może być bardzo różna: GE indeksuje
    oprocentowanie LIBORem 3M. W mBanku oprocentowanie ustala prezes i wcale
    nie jest powiedziane, że będzie chętnie je obniżał. Perspektywa 18 lat
    jest nie do przewidzenia. Może zdarzyć się tak, że LIBOR3M zacznie
    spadać, w GE oprocentowanie zacznie spadać, a w mBanku pozostanie na
    całkiem niskim poziomie - 2,5%.

    > Jesli nie bedziesz musial poniesc kosztu spreadu, to po prostu
    > zamienisz franki w GE na franki w mBanku i tyle. wtedy w ciagu 18 lat
    > zaoszczedzisz 9.880 PLN.

    To niestety nie ten przypadek.

    Marek