  • 61. Data: 2022-02-17 15:26:56
    Temat: Re: hipoteczny czelendż?!
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    W dniu 17.02.2022 o 14:59, J.F pisze:

    > Pojawi sie wzmianka, jak kupujacy zglosi.
    > A jak nie zglosi ?

    to nie uruchomi kredytu, gdyż to jest warunek, zawsze

    > Ty patrzysz od strony uczciwego klienta, a ja od strony zabezpieczenia
    > banku :-)

    a ponoć to ja zawsze stronę banków brałem ;-)

    --
    pozdrawiam
    Roberts

    kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
    robertsierant.pl

  • 62. Data: 2022-02-17 15:44:58
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 17 Feb 2022 15:26:56 +0100, Robert_DF wrote:

    > to nie uruchomi kredytu, gdyż to jest warunek, zawsze

    A gdzie tam - przeciez najpierw uruchamia.

    > a ponoć to ja zawsze stronę banków brałem ;-)

    J.

  • 63. Data: 2022-02-17 17:03:04
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    W dniu 17.02.2022 o 15:44, J.F pisze:

    > A gdzie tam - przeciez najpierw uruchamia.

    uwierz mi, to jest warunek do uruchomienia
    musisz dostarczyć do banku złożony w sądzie wniosek z wniesioną opłatą
    sądową (200 zł)

  • 64. Data: 2022-02-17 17:20:04
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 17 Feb 2022 17:03:04 +0100, Robert_DF wrote:

    > uwierz mi, to jest warunek do uruchomienia
    > musisz dostarczyć do banku złożony w sądzie wniosek z wniesioną opłatą
    > sądową (200 zł)

    A gdzie tam.
    Podpisujesz u notariusza umowe deweloperską (o wybudowanie budynku z
    lokalem mieszkalnym), wplacasz czesc wlasną i to juz wystarcza do
    uruchomienia transz kredytu, przelewanych na rachunek powierniczy
    dewelopera.

    W KW dzialki sie pojawia wzmianka o roszczeniu ... na rzecz nabywcy.

    Pieniadze bedą przelane, budynek mieszkanie wybudowane,
    podpisujesz akt notarialny sprzedazy/kupna,
    i tu mozna zlozyc wniosek o wpis hipoteki na rzecz banku,
    a nawet trzeba ... ale kto zmusi.
    I potem sad sobie spokojnie obrabia te akty.

    Przynajmniej tak to obecnie wyglada.

    J.

  • 65. Data: 2022-02-17 17:44:06
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > Potem sie wpis w KW dokonuje, co trwa ponoc grube miesiace,
    > klient przynosi jakis papier i i bank moze sie czuc zabezpieczony.
    >
    > Od przelewu mija rok?

    Tyle to chyba nie, ale kilka miesięcy - pewnie tak. Z drugiej strony,
    notariusze mają obowiązek sprawdzać wpisy oraz wnioski o wpis :-)
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 66. Data: 2022-02-17 18:04:49
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 17 Feb 2022 17:44:06 +0100, Krzysztof Halasa wrote:

    > Tyle to chyba nie, ale kilka miesięcy - pewnie tak. Z drugiej strony,

    Pierwsze przelewy sa na budynek w budowie.

    Akurat znam przypadek, gdy budynek byl juz prawie ukonczony, umowa
    deweloperska podpisana w marcu, umowa kredytowa tez,
    pierwsza transza przelana w kwietniu, ostatnia w sierpniu,
    oddanie budynku w listopadzie,
    akt sprzedazy w grudniu ... to jak myslisz - zdąży sąd do kwietnia
    wpisać?

    A to byl budynek juz stojacy - bywa, ze sprzedaje sie pozwolenie na
    budowe ...

    > notariusze mają obowiązek sprawdzać wpisy oraz wnioski o wpis :-)

    Ale jakie wpisy i wnioski?
    W grudniu byl zlozony wniosek o wpis hipoteki dla banku, wczesniej by
    sie chyba nawet nie dalo.
    A jakby nabywca "zapomnial" ?

    J.

  • 67. Data: 2022-02-17 20:26:15
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    W dniu 17.02.2022 o 17:20, J.F pisze:

> [...]
    > dewelopera.
    >
    > W KW dzialki sie pojawia wzmianka o roszczeniu ... na rzecz nabywcy.

    opisujesz r. pierwotny, a ja pisałem o wtórnym

  • 68. Data: 2022-02-17 22:13:56
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> writes:

    > Pierwsze przelewy sa na budynek w budowie.

    No tak, to rzeczywiście zmienia sytuację - ale z drugiej strony,
    nabywca nie może takiej nieruchomości sprzedać - bo nie jest jego.
    Po wybudowaniu zwykle jest akt, wpis (wniosek), papiery w banku,
    a nieruchomość cały czas nie jest oddana do użytkowania. Kto miałby
    to kupić, bez wnikania np. w umowę z developerem? Nie bałby się np.
    skargi pauliańskiej?

    > A jakby nabywca "zapomnial" ?

    Zakładam że bank może takich rzeczy pilnować. Czy pilnuje - nie wiem.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 69. Data: 2022-02-18 00:12:51
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2022-02-14 o 11:46, J.F pisze:

> [...]
    >
    > Sam widzisz jaka to oferta - jak sie przez 7 lat nic nie wydarzy,
    > to bank zarobi, i to duzo.
    > Jak sie wydarzy cos pozniej - to i tak nie jestes zabezpieczony.
    >
    > Trzeba pomyslec, jak moze wygladac wibor przez najblizsze 7 lat -
    > przekroczy 5%? O ile jak dlugo.
    > Jak na moj gust, to bank ocenil, ze male szanse, i ustalil na maksa
    > :-)
    >
    > Dalej wez pod uwage, ze rzad z Glapinskim beda raczej walczyc, aby 5%
    > nie przekroczyl ... bo wszystkich zlotowkowiczow to dotknie.
    >
    > P.S. Podobnie po wzroscie wibor stare kredyty w CHF znow sie okazuja

    Daczego Glapińskisi chwalił, że Bank Narodowy, Fundusz Narodowy jest w
    bardzo dobrej kondycji, a podwyższyli ludziom raty kredytów.Jeszcze im
    mało?Jeszcze chcą się nachapać?

    --
    animka

  • 70. Data: 2022-02-18 00:15:17
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2022-02-14 o 20:36, J.F pisze:

    > Ale jakby pomysleli dalej niz do roku 2022?
    >
    > Wysoki wibor sie zapewne skonczy i znow wroci do 1.7% ?

    Dzisiej gdzieś czytałam, że znowu oprocentowanie wzrośnie-drugi raz.

    --
    animka